lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

korte rem/koppelingshendel SMT

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jos72

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jan. 2011, 22:56    Onderwerp: korte rem/koppelingshendel SMT Reageer met quote

Ik heb al 20dkm met mijn SMT gereden en ik ben er nog steeds laaiend enthousiast over thumbsup behalve 1 ding! Rem en koppelingshendel zijn me te lang. Iemand ervaring met het zelf inkorten van de hendels? Volgens mij zijn er geen fabrikanten zoals TITAX of Pazzo die ze leveren voor de SMT.
Tips gevraagd! huh2

Gr. Jos

DSC01031 - kopie.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  45.31 KB
 Weergegeven:  3889 keer

DSC01031 - kopie.JPG

Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Jan. 2011, 8:49    Onderwerp: Re: korte rem/koppelingshendel SMT Reageer met quote

jos72 schreef:
Ik heb al 20dkm met mijn SMT gereden en ik ben er nog steeds laaiend enthousiast over thumbsup behalve 1 ding! Rem en koppelingshendel zijn me te lang. Iemand ervaring met het zelf inkorten van de hendels? Volgens mij zijn er geen fabrikanten zoals TITAX of Pazzo die ze leveren voor de SMT.
Tips gevraagd! huh2

Gr. Jos

Zover ik op de diverse forums heb gelezen zijn er ook geen vervangende hendels.
Ik heb een keer een SM uitvoering met andere hendels heb gezien, echter die had de rempomp en koppelingpomp van een superduke gemonteerd en daar is namelijk wel wat voor te krijgen.

Maar met te lang bedoel je dat de hendels te ver van het stuurstaan?.
want de koppelings hendel is wel makkelijk met een beetje knutselen dichterbij te zetten:
-door middel van de rode stel schroef zet je het aan grijp punt zo laat mogelijk.
-Als je de hendel los laat naar het inknijpen dan veert hij nog steeds helemaal naar buiten, echter als je aan de achterzijde van de hendel een stukje metaal op de hendel lijmt waardoor hij niet verder kan uitveren dan staat hij een stuk dichter bij het stuur.

jos72

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer, met te lang bedoel ik dat ik graag met 2vingers koppel en rem. Mijn vorige motor (een cbr1000rr) had ik korte TITAX hendels in combinatie met een superbike stuur. Ook al rij ik al ruim een jaar met de ktm ik heb nog steeds de neiging om maar 2vingers te gebruiken vooral tijdens koppelen met gevolg dat ik mijn andere vingers afknel wall .

Misschien heeft iemand op het forum ervaring met het zelf inkorten??

Benny

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jan. 2011, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

heb ooit ééntje afgezaagd op m'n husky, bolletje afzagen op het uiteind en weer aanlassen op de ingekorte hendel met de TIG lasapparaat.
Gewoon lasbaar met aluminium.

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Duke

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn woonwerk KLe 500 het hendel gewoon afgezaagd, dus de bol niet meer teruggezet/gelast. Werkt goed . Moet er wel bijzeggen dat een hendel van een KLe minder kost dan van een Sm/Smt . Kan dus een kostbaar gokje worden wanneer het niet bevalt.
Vonkenboer

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Duke schreef:
Ik heb op mijn woonwerk KLe 500 het hendel gewoon afgezaagd, dus de bol niet meer teruggezet/gelast. Werkt goed . Moet er wel bijzeggen dat een hendel van een KLe minder kost dan van een Sm/Smt . Kan dus een kostbaar gokje worden wanneer het niet bevalt.

Id is een prijzig ding heb afgelopen jaar de koppelings hendel moeten vervangen. bolletje was afgebroken omdat mijn standaard in het natte gras was weg gezakt en mijn motor uit eindelijk omviel cry .

Koste iets van 45,-
pn: 60002031000

@jos ik heb de koppelings handel waar het bolletje van afgebroken is nog liggen als nood reserve maar als je wil, eventueel kan je voor een zacht prijsje hem kopen om uit te proberen.
Laat maar weten.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: