lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dakar 2011 op Eurosport...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 19:58    Onderwerp: Dakar 2011 op Eurosport... Reageer met quote

Jawel, het is weer zover. Uitgekeken naar de eerste verslaggevingen over de Dakar 2011 door Eurosport en warempel... Ze zijn er nu echt in geslaagd om van het evenement een talkshow te maken. Wat een teleurstelling.

De laatste jaren draaide het al steeds meer om reclame en steeds minder om de sport, maar als ik van die 10 minuten die voor de motoren zijn ingeruimd slechts 3 minuten aan rallybeelden zie, en dan 7 minuten aan intervieuws dan zakt mijn broek daar echt wel van af. Bij de auto's en trucks is het al niet veel beter meer.

Wat verlang ik dan terug naar de tijd waarbij er nog elke dag een mooi verslag in elkaar werd gezet. Ouderwets videomateriaal met veel meer werk om samen te stellen, maar het werd duidelijk met liefde gedaan. In tegenstelling tot wat er nu gebeurt... Zou het tij nog kunnen keren of kijken we volgend jaar alleen nog maar naar intervieuws???

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt onderhand idd beter gewoon internetTV kijken!

Het beeldmateriaal is er wel hoor...

leuke verzameling zie:

http://lightinfocus.net/dakar.html

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet precies wat je bedoeld, rtl7 is commercieel en dat merk je ook. Ik ben er in 2009 zelf bij geweest ( de eerste zuid amerika dakar) en heb gezien wat de echte dakar is. Het enige wat ze laten zien zijn de mannen met het grote geld.. het echte dakar zijn de mannen die in het donker binnen komen, gaat eten roadboek klaarmaken en motor klaarmaken om als er nog tijd voor is nog even te slapen.. das het echte dakar , niet de mannen die uit de auto stappen en vervolgens naar een hotel worden gebracht. Ik heb die allard K er toen op aan gesproken , maarja is ook zo'n wijsneus. Heb ook wel eens email naar rtl gestuurd.... helpt allemaall niks. Toch ga ik elke dag weer kijken en hoop op wat mooie beelden , want het is er zo mooi ......
_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

O voor alle duidleijk en eenieder die dat nog niet weet: 't is een omgekeerde wereld hoor!

"t is niet zo dat RTL verslag doet van de rally, en dat je in beel dkomt als je goed bent... nee, je komt in beeld ALS je betaald hebt om in beel dte komen: Je koop al rijder dus beeldminuten bij RTL!!!
(en zolang mensen dat doen kunnen ze er geld voor vragen!!!)

een minuutje kost zo'n 1200 euro.

overigens is dat niet alleen voor de dakar zo hoor!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

mariodeve schreef:
ik weet precies wat je bedoeld, rtl7 is commercieel en dat merk je ook. Ik ben er in 2009 zelf bij geweest ( de eerste zuid amerika dakar) en heb gezien wat de echte dakar is. Het enige wat ze laten zien zijn de mannen met het grote geld.. het echte dakar zijn de mannen die in het donker binnen komen, gaat eten roadboek klaarmaken en motor klaarmaken om als er nog tijd voor is nog even te slapen.. das het echte dakar , niet de mannen die uit de auto stappen en vervolgens naar een hotel worden gebracht. Ik heb die allard K er toen op aan gesproken , maarja is ook zo'n wijsneus. Heb ook wel eens email naar rtl gestuurd.... helpt allemaall niks. Toch ga ik elke dag weer kijken en hoop op wat mooie beelden , want het is er zo mooi ......


RTL 7 is inderdaad commercieel, maar dat geldt voor Eurosport ook (en misschien nog wel sterker). Helaas, want de verslaggeving zou zoveel mooier kunnen zijn. Volgend jaar zien we dan ook vast alleen maar interviews en geen enkel rallybeeld meer... En daar kan zelfs Allard Kwal niets aan veranderen.

Ik neem mijn petje echt 3 keer af voor de mannen die helemaal tot op het bot moeten gaan. De mensen die het juist verdienen om gevolgd te worden, komen niet in beeld. Natuurlijk zijn de paar beelden van zo'n Despres of een Coma in actie schitterend om te zien, maar de hele rallyverslaggeving is compleet in een gat gevallen. Kijk de Eurosport programmerig nou eens... 3 uur skieen, 1 uur darts, yes, een half uurtje Dakar waarvan 3/4 deel slap gelul, en dan weer 1 uur darts... Triest toch?

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. ik vind dan ook dat TV betaald zou moeten worden door de kijker en niet door de dure teams die graag in beeld komen.

Ik snap ook nog steeds niet waarom ik niet op eenvoudige wijze via een webapplicatie mijn eigen TV pakket kan samenstellen... En dan wil ik best wat betalen voor een motorsport zender hoor!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 4 Jan. 2011, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

voor mij verreweg de best ebeelden:
http://player.sbs.com.au/dakar/

nu stage 3 motorbikes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tbracing



Geregistreerd op: 26-6-2007
Berichten: 8

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2011, 0:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het helemaal eens met iedereen die hier boven het over de berichtgeving van de dakar rally heeft. Het is toch belachelijk dat de prestatie minder belangrijk is dan de hoeveelheid euro’s die je schuift.(is wel goedkoper geworden volgens mij wink3 ) Maar de commercie is ook toegeslagen bij het bouwen en ontwikkelen van de auto’s. Kijk maar eens goed bij de trucks.(wie rijden er in b.v. en wie heeft de auto gebouwd)

En dan natuurlijk dit soort dingen, dat er aan zo iemand ook maar 1 seconde aandacht word besteed.
“Voor Jaap van der Kooy is het Dakar-avontuur voorbij. De motorrijder viel dinsdag tijdens de derde etappe tussen San Miguel de Tucuman en San Salvador de Jujuy uit met remproblemen.
Een deceptie voor Van der Kooy, die 16 keer uitviel in 17 deelnames.”
Liever aandacht voor die gasten die het met een kistje moeten doen. 2thumbsup Of mensen die zelf hun voertuig hebben gebouwd. En dat mogen ook wel eens een buitenlander zijn.

_________________
my KTM is a hybrid, it burns oil and rubber
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2011, 2:54    Onderwerp: Reageer met quote

via deze link Canal 7 Publica
ook op live beelden kijken je opent de website en klikt boven in de balk op VIVA en kijk en luister

http://www.tvpublica.com.ar/tvpublica/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2011, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

't Is triest, maar algemeen verspreid. Voetbal, F1, motogp, noem maar op. Ook buiten de sport, trouwens. Concerten en festivals. Maar zolang we de te dure tickets massaal blijven kopen zal er niets veranderen.


Op advrider heb ik JMo gevolgd. Jenny Morgan. Straffe madam die in de zomer beslist dat het dit jaar zal gebeuren, zelf haar motor ineenknutselt, sponsors zoekt enzoverder. En intussen ook nog de tijd neemt om alles on line te delen. Respect!
Om de race een beetje te volgen: SBS inderdaad, en nog een privé-initiatief dat de officiële Dakarsite op amateuristisch gepruts doet lijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 361

BerichtGeplaatst: Wo, 5 Jan. 2011, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

En wat te denken van een hele avond curling op eurosport
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2011, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de verslaggeving op RTL7 best oké. Irritant dat een uitzending van een uur 2x onderbroken wordt door een eindeloos reclameblok, maar verder voldoende rijbeelden en aandacht voor de Nederlanders.

Eurosport is wel echt sneu vind ik... Daar ben ik snel afgehaakt.

En dat er betaald moet worden voor zendtijd is idd niet nieuws. De toppers krijgen meer aandacht dan de amateurs, ook niets nieuws. Is doorgaans ook spectaculairder om te zien... Ik zie ook liever Depres staand dwars door de bocht gaan, dan Jaap van der Kooy zittend met 2 benen aan de grond.

Overall ben en blijf ik blij dat we het uberhaupt kunnen volgen. Blijft een spectakel en prachtige omgeving!

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2011, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook blij dat er iets te zien is hoor, maar tussen de top en jaap zit nog wel iets. Staan op de steps en driftend door een bocht kunnen we allemaal wel. Er is zoveel meer om te laten zien. Dat het betaald moet worden begrijpen we allemaal wel, maar laat eens zien wat het echte dakar is( lekker belangrijk dat we zien hoeveel maaltijden er worden bereid in de keuken, of wat ze te eten krijgen).
Maargoed vanavond toch weer voor de buis........ devil

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jan. 2011, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

sorry, maar ik bergijp er juist NIETS van dat de rijder betalen moet om op TV te komen:

Volgens mij zou de kijker moeten betalen, dat is toch de dienst-afnemer??

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jan. 2011, 1:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
sorry, maar ik bergijp er juist NIETS van dat de rijder betalen moet om op TV te komen:

Volgens mij zou de kijker moeten betalen, dat is toch de dienst-afnemer??


idd helemaal mee eens, en het zou helemaal geen DAKAR mogen heten,
voor mij is er maar 1 DAKAR furious3 en dat ligt niet in zuid amerika in dat stof nest waar de rijders geen hand voor ogen zien en alleen maar de achterstand op de grote mannen groter ziet worden,
ik blijf het wel volgen maar ik zie ze liever de oude DAKAR weer oppakken
die Thierry Sabine bedacht heeft nu draait alles te veel om geld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif