Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 7 Dec. 2010, 21:15 Onderwerp: Re: Kan dit dienen voor een adventure? |
|
|
Rob Motard schreef: | Hallo,
Ik sleutel graag zelf maar ben het bukken beu.
Zoek dus een motorheftafel.
Nu zag ik zo een zo als op de foto die eigenlijk dient voor enduro en cross motoren.
Kan dit de adventure ook houden? iemand al geprobeerd?
Leuke is dat dan de wielen ook vrij hangen. |
deze heb ik ook 2 staan is de moto x lift maar gaat maar tot 150kg
die goedkopere gaan maar tot 135 kg
je kunt beter een heftafel kopen
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Di, 7 Dec. 2010, 21:37 Onderwerp: Re: Kan dit dienen voor een adventure? |
|
|
Rob Motard schreef: | Hallo,
Ik sleutel graag zelf maar ben het bukken beu.
Zoek dus een motorheftafel.
Nu zag ik zo een zo als op de foto die eigenlijk dient voor enduro en cross motoren.
Kan dit de adventure ook houden? iemand al geprobeerd?
Leuke is dat dan de wielen ook vrij hangen. |
dit is niet eens een moto-x, maar een knock-off daarvan,
de echte moto-x is stabieler, heeft gelagerde draaipunten, een automatisch klem mechanisme aan de voetsteunen en een hoogwaardige pomp.
moto x is destijds uitgevonden door de gebroeders griekspoor, is daarna vele malen geimiteerd, maar nooit geevenaard.
echter niet geschikt voor de LC8 adv, die is daar te zwaar voor.
een heftafel is dan beter, er zijn er ook met een wegklappende achterkant, zodat je makkelijker aan de achterkant van de motor kan werken.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 2:58 Onderwerp: Re: Kan dit dienen voor een adventure? |
|
|
Daan schreef: | Rob Motard schreef: | Hallo,
Ik sleutel graag zelf maar ben het bukken beu.
Zoek dus een motorheftafel.
Nu zag ik zo een zo als op de foto die eigenlijk dient voor enduro en cross motoren.
Kan dit de adventure ook houden? iemand al geprobeerd?
Leuke is dat dan de wielen ook vrij hangen. |
dit is niet eens een moto-x, maar een knock-off daarvan,
de echte moto-x is stabieler, heeft gelagerde draaipunten, een automatisch klem mechanisme aan de voetsteunen en een hoogwaardige pomp.
moto x is destijds uitgevonden door de gebroeders griekspoor, is daarna vele malen geimiteerd, maar nooit geevenaard.
echter niet geschikt voor de LC8 adv, die is daar te zwaar voor.
een heftafel is dan beter, er zijn er ook met een wegklappende achterkant, zodat je makkelijker aan de achterkant van de motor kan werken. |
klopt Daan je hebt gelijk ik heb er eens een super enduro opgezet,
maar s'morgens stond hij weer op de grond en naar de klote
|
|
Naar boven |
|
 |
mariodeve

Geregistreerd op: 21-11-2010 Berichten: 91 Woonplaats: ermelo
|
Geplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 11:19 Onderwerp: |
|
|
heb ook zo'n bok maar gebruik hem voor mijn 525 en die weegt een stuk minder. de 990 zet ik wel eens op krik die eigelijk voor mijn harley is, ik geloof van B2. deze kan iets van 400 kilo hebben en de wielen komen dan +/- halve meter van de grond.
_________________ Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 14:16 Onderwerp: |
|
|
Ik zweer als doe het zelver bij datona. Redelijk materiaal voor redelijke prijzen.
Deze kost 349 euro. gaat tot 80 cm en kan 500kg aan. Staat niet op de foto maar er zit een luik in om je wiel er makkelijk uit te halen
Dan moet je niet meer bukken, maar daarmee staan je wielen nog niet vrij. Daarvoor heb je dan nog een motorlift nodig, (als je geen middenbok hebt), hebben ze ook tot 500kg, kost maar 49euro, maar denk dat je beter een plaat of langere beugels voorziet, want met die korte beugels ziet het er niet stabiel uit.
Aangezien mijn knieen en mijn rug ook al beginnen protesteren zou ik dit ook wel als kerstkadootje willen...
_________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Rico
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 42 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Kijk ook eens op http://www.buitelaar.nl
Ik ben daar al eens wezen kijken en de kwaliteit viel me absoluut niet tegen. Ze hebben ook een versie die tot 700 kg kan.
Zelf zit ik te denken aan de HBM300 welke zowel hydraulisch en pneumatisch te bedienen is voor € 399,00.
Volgens mij zijn het bijna allemaal dezelfde bruggen.
|
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 18 Dec. 2010, 14:19 Onderwerp: Jaren plezier |
|
|
Ik heb al wat jaren plezier van mijn Gruse op electra/hydrauliek.
http://www.gruse.de/de/prod/motorradhebebuehne.php
Een motor koop je voor jaren rij-plezier.
Een Gruse koop je (in Duitsland) voor levenslang sleutel-plezier!
Wellicht leveren ze ook in NL? +49 (0) 2331 / 461-0 (Nordwest)
|
|
Naar boven |
|
 |
|