Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
piningobini
|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 22:00 Onderwerp: Motor val stil na schakelen... |
|
|
** Sinds kort eigenaar van een KTM adventure S van het eerste uur. 36.000 km en ziet er perfect uit. Reeds 1000 km achter de kiezen maar de S is te groot. Verlaagd met andere achterveer. Voorveer doorgeschoven. Een verschil van ongeveer 7 cm. De enige oplossing voor mijn 1m67. Veerverhouding is natuurlijk niet meer zo ideaal.
Nu kortere zijstandaard gestoken met connectie naar het elektrische gedeelte.
Olie reeds vervangen. Motor start perfect.
Probleem sinds vandaag[: bij het schakelen naar 1ste of 2de valt de motor onherroepelijk stil ! Eventjes de koppeling geopend maar daar zag alles er goed uit. De Frictieplaten zullen wel voor het volgend (groot) onderhoud vervangen worden
Bij het net verleggen van de versnelling wordt er een elektrisch contact geactiveerd (geluid aan het dashboard) en niks meer - voor dat het schakelen volledig is uitgevoerd en de motor valt stil !
Wat heb ik verkeerd gedaan ????
Wie heeft er een tip of wordt het de KTM dealer ? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 23:02 Onderwerp: |
|
|
950 dus?
de koppeling heeft een schakelaar: als die ingetrokken is mag je alles (o.a. in de versnelling starten, en met de zijstandaard uit.
Zo dra je de koppeling loslaat en dat contact onderbroken wordt, worden de andere interlocks actief: o.a. de zij-standaard interlock.
Als de motor dus afslaat zodra je de koppeling loslaat in een versnelling, dan is een van de andere interlocks actief: waarschijnlijk die van de standaard... gezien je die losgehaald hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
piningobini
|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Een 950 S, jawel.
De motor staat nu op de middenbok, en laat zich niet schakelen. Valt onmiddellijk stil.
'waarschijnlijk die van de standaard... gezien je die losgehaald hebt'
Ik heb inderdaad het contact losgehaald. Maar wat nu ? Kunnen deze contacten uitgeschakeld worden ? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2014, 23:43 Onderwerp: |
|
|
zie schema..
zijstandaard contact MAAKT contact naar massa als zijstandaard is opgeklapt.
dus als je hem loshaalt, dan staat je standaard altijd 'uit' en mag je dus idd niet inschakelen TENZIJ je de koppeling ingetrokken houdt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
piningobini
|
Geplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 0:02 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar als ik de koppeling ingetrokken houd, en zacht schakel naar 1ste of 2de (dus nog niet ingeschakeld) zegt hij click aan het dashboard en over en out...
Nu alvast bedankt, ik check morgen verder. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 15 Sep. 2014, 22:19 Onderwerp: |
|
|
kan zijn dat de koppelingschakelaar niet werkt... (komt vaker voor)
Effe stekker loshalen, aan kant van motor doorverbinden en checken. daarna probleem echt oplossen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
piningobini
|
Geplaatst: Wo, 8 Okt. 2014, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost.
Het houdertje bestaat uit 2 contact punten (er is mogelijkheid voor een derde) Deze twee doorverbonden met koperdraad en gesoldeerd en afschermd met sterke tape.
Netjes is het allemaal niet, maar zo klein en kwetsbaar met toch wel serieuze gevolgen.
Alvast dank... forum doet zijn werk & zo leer ik mijn nieuwe motor (of de Oostenrijkers) kennen. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1596 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2014, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Mag ik even een gekke vraag? Waarom de S als je die dan toch zoveel moet verlagen? Je had dan toch beter model 2005 kunnen nemen? Is zowat de laagste Adventure maar met mijn 1m75 is die zowat het hoogste dat ik wil gaan. Ik krijg geen twee platte voeten aan de grond (wat ook niet hoeft). Bovendien is de 2005 ook de beste van alle carb-modellen, alle zwakke punten zijn er uit gepolijst.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
piningobini
|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2014, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Zeer simple, zeer goede staat, 34.000km, zeer goede prijs en een eerlijke ex-eigenaar. Er stond inderdaad een S op en dit lukte niet met mijn 1m67... toch niet voor stadsgebruik etc. Er was helemaal geen vertrouwen. Het verlagen is goed gelukt, weinig werk en vrij goedkoop. Enkel de achterveer is veranderd en de voorvork doorgestoken. Ideaal van hoogte, eerlijk mocht zelf 1cm hoger zijn. Maar het stuurgedrag en veerevenwicht is wel sterk gebroken. Dus ook de rijkwaliteiten. Er werd mij deze week gezegd dat met tijd de achterveer sneller gaat slijten met gevolgen vandien. Hij oogt ook helemaal niet. Beste mug, uw opmerking is terecht en Ik heb wel besloten om hem nu goed te gebruiken (zonder de verlaging zou de motor terug op de markt komen). Dus van nu af aan genieten.
https://www.bike-design.com/nl/categorie/272/verlagings-veren?f%5Bbd%5D%5Bman%5D=295&f%5Bbd%5D%5Bmod%5D=1524&f%5Bbd%5D%5Bu%5D=0 |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2014, 22:28 Onderwerp: |
|
|
piningobini schreef: | Zeer simple, zeer goede staat, 34.000km, zeer goede prijs en een eerlijke ex-eigenaar. Er stond inderdaad een S op en dit lukte niet met mijn 1m67... toch niet voor stadsgebruik etc. Er was helemaal geen vertrouwen. Het verlagen is goed gelukt, weinig werk en vrij goedkoop. Enkel de achterveer is veranderd en de voorvork doorgestoken. Ideaal van hoogte, eerlijk mocht zelf 1cm hoger zijn. Maar het stuurgedrag en veerevenwicht is wel sterk gebroken. Dus ook de rijkwaliteiten. Er werd mij deze week gezegd dat met tijd de achterveer sneller gaat slijten met gevolgen vandien. Hij oogt ook helemaal niet. Beste mug, uw opmerking is terecht en Ik heb wel besloten om hem nu goed te gebruiken (zonder de verlaging zou de motor terug op de markt komen). Dus van nu af aan genieten.
https://www.bike-design.com/nl/categorie/272/verlagings-veren?f%5Bbd%5D%5Bman%5D=295&f%5Bbd%5D%5Bmod%5D=1524&f%5Bbd%5D%5Bu%5D=0 |
Ik zoek een hogere vering om te ruilen met mijn vering (990 Adventure) moest je interesse hebben? _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
|