lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

yehaa eindelijk een superenduro

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Di, 7 Dec. 2010, 21:48    Onderwerp: yehaa eindelijk een superenduro Reageer met quote

na lang twijfelen,en vooral sparen eindelijk zo'n ding gekocht.super op de weg,maar toch wel erg kopzwaar ik de prut,en ik ben wel wat gewend want ik rij al jaren met een tenere door de prut.
hierbij heb ik wat vragen die ik nog niet heb kunnen vinden op het forum.
zijn er wat trucjes om de motor wat lichter te laten sturen in het terrein.
het stuur reageert nogal heftig op korte gaten,harde klappen in het stuur zowel van de vering{in de comfort stand}als een slingerbeweging.
als ik het gas sluit voor een bocht lijkt het alsof het gas nog twee seconden open blijft staan.
brandstof verbruik 1:11 tot 1:13 bij een niet al te ruige rijstijl.kan er zitten akrapovic dempers op,kan dit wat zuiniger? alvast bedankt voor de informatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 3:03    Onderwerp: Reageer met quote

gefeliciteerd, thumbsup maar dat verbruik zit voor een groot gedeelte in je rechterhand laugh laugh of je moet hem eens goed laten afstellen.
vraagje waar heb je hem gekocht ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Remmie



Geregistreerd op: 4-9-2007
Berichten: 232
Woonplaats: Duiven

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd man,

Dacht dat het ras SuperEnduro rijders aan het uitsterven was … evilgrin

Kopzwaar:
Het blijft een 200 kg zware machine. maar wel een stuk lichter als de Adventure. Niet alleen op de weegschaal maar ook qua gevoel. Het gevoel van een 125kje zal die je nooit geven.

Verbruik:
Toen (vroeger) de van mijn nog origineel was. Was het verbruik inderdaad wat beter.
Maar met alles eraf en Leo’s uitlaten erop en een “Pro” setje laten monteren (andere naalden enz.) en goed laten afstellen kom ik niet verder dan 1:14 a 1:15 als je het netjes doet.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?

Ik gebruik mijne voor alles. Heb maar plaats voor 1 motor.

Veel plezier

Remmie pleased

_________________
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

en welkom tot de orde van extraordinary bikes!

Je hebt het beste.

Ga maar vast sparen voor een aqualine tank. Dan kom je wat verder.
Dat verbruik is normaal, maar dat het gas nog open blijft?
Oh ja , aub niet klagen over wind enzo dan had je een Adventure moeten kopen.
De voorvork zou op maat gemaakte binnenveren moeten hebben naar jou smaak. Het is maar net wat je er mee wilt doen. Meer off road, of ben je een asfaltman?

Ray
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Carburatie staat te rijk vermoed ik...Daarmee dat ie ook nog effe blijft doorgaan bij gas afsluiten. Of bevriezen vd carburatie, maar dan zou ik eerder stilvallen en problemen bij gasgeven verwachten. Eens goe laten afstellen.

als je op comfort stand rijdt is het logisch dat je klappen krijgt, vering slaat dicht. zowel demping als veervoorspanning wat harder zetten en nog es proberen.... en met dit weer is de olie ook nog eens goed dik, weet niet wat er in zit, maar mss dunner olie proberen in de winter, dan volgt de vork beter. combinatie van dunnere olie en meer demping en veervoorspanning klinkt mss raar, maar bij mij werkte het wel (op een Husky)

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Dec. 2010, 14:36    Onderwerp: DTA Reageer met quote

Hallo boef,

Leuk dat je ook een KTM hebt aangeschaft. Ga je veel van genieten.

De DTA groeten,

KP
thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Do, 9 Dec. 2010, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

heee kp jij hier.ja ik kon het niet laten wat een lekker speeltje.wel balen dat het aldoor vriest. ik ben net een verwend kind die niet met zijn nieuwe speelgoed mag spelen.de rest ook bedankt voor de reacties.
ik heb hem gekocht van een gast in haarlem,heeft in het voorjaar ook een tijdje op marktplaats gestaan,als ik het goed heb is het ding ook van
g-spot geweest. en ga hem overal voor gebuiken stukkie toeren stukkie scheuren(dat gaat trouwens erg lekker)vakantie en lekker raggen in de prut.ik heb al wel gemerkt dat driften op asfalt erg lekker gaat,alleen in het zand lukte het niet zo goed omdattie dan zo kopzwaar voelt.
ik moet volgend jaar maar aan wat activiteiten meedoen om te zien hoe jullie dat doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 9 Dec. 2010, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

In dit rijtje staan de nodige draadjes opgestart door G-Spot,
kun je e.e.a van de voorgeschiedenis van je SE lezen wink3

http://forum.lc8.nl/search.php?mode=results

oeps... zo werkt dat dus niet, gewoon zoeken op auteur, en dan G-Spot.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mrt. 2011, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

lekker alweer een peer offroad ritjes geredenen de vering wat aangepast.de veervoorspanning aan de voorkant was veel te hoog de motor lijkt wel 20 kg lichter.het is bizar hoeveel verschil het maakt.het is wel een bandenvretertje trouwens na 3 ritjes (600km) is het achterbandje al lekker kaal.ik ga maar een stapeltje banden bestellen om het jaar door de komen ga de pirelli mt 21 en dunlop d908r proberenhopelijk houden die het iets langer vol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RWELHUIS



Geregistreerd op: 20-12-2010
Berichten: 8
Woonplaats: Hengelo (O)

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2011, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

mwinter schreef:
lekker alweer een peer offroad ritjes geredenen de vering wat aangepast.de veervoorspanning aan de voorkant was veel te hoog de motor lijkt wel 20 kg lichter.het is bizar hoeveel verschil het maakt.het is wel een bandenvretertje trouwens na 3 ritjes (600km) is het achterbandje al lekker kaal.ik ga maar een stapeltje banden bestellen om het jaar door de komen ga de pirelli mt 21 en dunlop d908r proberenhopelijk houden die het iets langer vol


beste Mwinter,

ik ben ook een gelukige eigenaar van een se en gebruik hem ook waarvoor hij gemaakt is
mijn ervaring met de se is de vering op confor afstellen en de veervoorspanning ook geheel terug draaien
tot nu toe bevalt dit mij het beste met afraod gebruik
ben benieuwd naar jou ervaring

groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mrt. 2011, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben nog een beetje aan het proberen met de vering .Ik heb hem eind vorig jaar gekocht en ik heb net 3 off road ritjes gereden.
toen ik 'm kocht stond de vering in de sportstand, daar viel bijna niet mee te rijden.
Toen ook de vering in de comfort stand gezet en dat stuurde al een stuk beter maar nog steeds erg zwaar.
Ik wam erachter dat de veer voorspanning veel te hoog stond.
Ik heb vervolgens de veerv. spanning 3 cm laten zakken en daarna stuurde hij een stuk lichter.
Echter als ik door diepe kuilen rij slaat de achtervering af en toe door.
Dus ik ga experimenteren met iets meer demping en iets minder voorspanning.
Ik vind de vering sowieso nogal hard zelfs in de comfort stand.

hopelijk heb je hier wat aan
marcel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

even een klein zeispoortje.ik heb zaterdag een proefritje gemaakt met de nieuwe triumph tiger 800.ik kan het ook niet helpen ik vind alle serieuze allroad motoren interessant.hij rijdt wel erg lekker,maar ook wel zo soepel dat het wel weer saai wordt,het ding heeft ook bijna 100 pk,maar het lijken er wel 30 minder zelfs in de eerste versnelling gaat ie nauwelijks op het achterwiel terwijl mijn se in de eerste 3 versnellingen op het achterwiel gaat
en hij stuurt ook nog een stukje lichter.heb ik toch die juiste keus gemaakt.{niet dat ik daaraan twijfelde trouwens :) }
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif