lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke alternatieve batterij
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2021, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

Lithium alleen in de winter als de capaciteit heel ruim bemeten is. De normale gang is dat er een derde van de originele ampère uur in lithium geplaatst wordt, dat is echt niet cool in de winter, en ook niet bij veel grootverbruikers duus beperkt buffer effect. Bij een dikke lithium accu heb ik geen problemen, maar die kost dan ook dubbel wat de 'aangeraden'. Accu's kosten.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2021, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

em staat je motor dan Buiten Steven? Dus koude start met Lithium accu is ook echt 0 graden..? Of komende week -10 ...?


Issue is natuurlijk dat je aan echte data wil komen: Maar veel mensen die een lithium plaatsen doen dat omdat ze
- weinig rijden
- zelfontladen van een lithium nagenoeg 0 is (en dus stilstaan minder probleem)
- in de winter de motor wegzetten met een druppeladertje.

Voor deze mensen is een Litium ideaal
(ik heb mijn eigen bouw lithium accu hier ook al eeuwig op de vensterbank staan, en als ik ooit de lc8 start (bijna noooit meer).. dan doet ie het prima. De grasmaaier start er ook goed op, dan trekt ie 360A startstroom uit een 7,5Ah accutje.... maar in de winter maai ik geen gras smiley )

Dus ik blijf er bij: ALs je echt winterrijder bent, en afhankelijk van je vervoer: AGM accu, en gewoon accepteren dat je iedere 4-5 jaar een nieuwe koopt.

De rede dat de 990 er veel meer last van heeft is omdat ie meer stroom nodig heeft. En als de spanning te laag zakt bij het starten dan doet ie injectie het gewoon niet meer en start ie ook niet.
Een 950 kun je met bijna lege accu gewoon aanduwen, dan heeft ie genoeg voor de ontsteking om een vonkje te maken, meer is niet nodig.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Feb. 2021, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het inderdaad, een nadeel van de injectie.

Ik zet er morgen een AGM in en ben benieuwd volgende week. Zal eens wat resultaten posten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif