Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Crosskabouter
Geregistreerd op: 25-3-2010 Berichten: 89
|
Geplaatst: Do, 2 Dec. 2010, 21:35 Onderwerp: Welke alternatieve batterij |
|
|
Bij aankoop van m'n Adventure 990 in mei dit jaar een andere alternator en batterij gestoken. Batterij snel laten vervangen op een ochtend dat we een weekend nr de Eifel trokken. Alles OK, behalve kostenplaatje: 210 euro voor een originele KTM-batterij (volgens dealer beste op de markt :-/)
Nu 7 maand later bij de eerste koudeprik, vorige week, nog niet eens vriezen, slaat de Kathoum niet van de eerste maal aan GRRRRRR
Iemand een goed en betaalbaar alternatief aub? Liefst gel-batterij |
|
Naar boven |
|
|
hanske
Geregistreerd op: 12-5-2010 Berichten: 95 Woonplaats: Waalre (n.br.)
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 2 Dec. 2010, 23:51 Onderwerp: |
|
|
hoelang heeft hij stilgestaan toch niet 7 maanden want dan kan ik begrijpen dat hij niet start, een druppel lader is wel handig met dit weer ook voor een vrij nieuwe accu. |
|
Naar boven |
|
|
Crosskabouter
Geregistreerd op: 25-3-2010 Berichten: 89
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 0:06 Onderwerp: |
|
|
Ik rijd er elke week een 3 a 4 keer mee naar mijnwerk (+-60 km)
dus die batterij zou toch als nieuw moeten blijven dacht ik zo ... |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 0:09 Onderwerp: |
|
|
met deze temperaturen moet de accu elke avond aan de
druppellader, Doe je het niet is tie binnen de kortste keren leeg....
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 10:07 Onderwerp: |
|
|
tafella schreef: | met deze temperaturen moet de accu elke avond aan de
druppellader, Doe je het niet is tie binnen de kortste keren leeg....
gr.
Richard |
no9u.. als je gewoon elke week een keertje een stuk (>10km, motor goed doorgewarmd) rijdt dan wordt de accu gewoon goed bijgeladen hoor.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Crosskabouter
Geregistreerd op: 25-3-2010 Berichten: 89
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 10:43 Onderwerp: |
|
|
[quote="Dr_Bean"] tafella schreef: | met deze temperaturen moet de accu elke avond aan de
druppellader, Doe je het niet is tie binnen de kortste keren leeg....
gr.
Richard |
no9u.. als je gewoon elke week een keertje een stuk (>10km, motor goed doorgewarmd) rijdt dan wordt de accu gewoon goed bijgeladen hoor.
Dit dacht ik nou ook, als ik alle weken 240 km rijdt over 4 dagen, moet die batterij normaal toch in perfecte staat blijven.
Alvast bedankt voor de reacties
Btw, iemand ervaring met deze:
Gel-Batterie (YTZ14S) KTM Adventure/ Super Enduro R 950
Voor dit geld steek ik er 4 batterijen in ipv de originele KTM |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 11:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | als je gewoon elke week een keertje een stuk
(>10km, motor goed doorgewarmd) rijdt dan wordt de accu gewoon goed
bijgeladen hoor. |
Helaas heb ik andere ervaringen...
heel de week woon-werk bij lage temperaturen en vrijdags wegzetten
na ritje van 50 km en s' maandags accu leeg...
Zal wel exemplarisch zijn dan, maar het kan geen kwaad de druppellader aan te sluiten bij lage temperaturen.
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
|
Naar boven |
|
|
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 20:17 Onderwerp: |
|
|
ik heb dezelfde ervaring als Dr Bean.
elke week, of zelfs om de week even 10 - 20km rijden en presto.
maar op het gevaar een "schizma" te veroorzaken.... het lijkt erop dat vooral 990 getroffen worden door slechte accu performance
zo. kom maar op ! _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 3 Dec. 2010, 20:25 Onderwerp: Accu |
|
|
Accu's haal je in Almere bij: http://www.fdbatteries.nl
Groothandel, dus betalen aan de balie. Wel eerst even informeren of ze de accu in stock hebben...
Heb hier mijn accu gehaald voor B MW GS en fractie van de B MW prijs. Daarnaast prima accu van Landport! |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2021, 11:04 Onderwerp: |
|
|
Even een oud topic ipv een nieuwe starten.
Ik had met de vorige 990 in relatief zachte winters veel moeite om de KTM te starten. Nagenoeg alles geprobeerd maar hielp allemaal niet helaas.
Mijn huidige start vele malen beter en tot nu nog geen dag laten staan. Aan de optimate gedurende de nacht. Ik merkte deze week toen het vroor dat hij het erg moeilijk kreeg en kijk met spanning naar de komende week met eventuele kou.
Ik zit erover te denken om preventief een nieuwe te bestellen zodat ik niet stil kom te staan. (Mijn enige woon werk optie)
Ik twijfel nog altijd om voor een Lithium te gaan. In de kou eerst even opwarmen (minuut contact) lees ik en dan zou het kunnen. Als ik NR1 motor lees raden ze het af voor doorrijders omdat hij sneller zouden ontladen dan welke accu dan ook.
Zijn hier mensen die bij wijze van al jaren met een Lithium rondrijden en dan met name als het richting vriespunt en daaronder gaat?
Zat net even te meten onder het zadel om de hele handel te verplaatsen daarheen. Wellicht zou er dan een slagje grotere accu passen, iemand dit wellicht al ondernomen? Heb de ABS pomp er namelijk niet meer in zitten.
Alvast bedankt voor jullie reacties. |
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Do, 4 Feb. 2021, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Lees net een uitgebreide post van Dr Bean wat betreft Lithium in combinatie met wat testen. Is al wat ouder maar conclusie is mij helder.
Winter en veel rijden = AGM accu. Klopt dat nog Dr Bean of heb je inmiddels ook andere verhalen gehoord? |
|
Naar boven |
|
|
|