lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 valt af en toe stil
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de mijne staat buiten. Ik denk echter niet dat het de schakelaar is. Dan zou ik er ook last van moeten hebben bij warmer weer.
Bij mij gebeurt het enkel bij 's ochtends starten na een koude nacht, waarna de motor nogal bokkig loopt en vervolgens aan het eerste kruispunt dat ik stilsta uitvalt. Gewoon opnieuw starten gaat en eens de motor warm is is er geen probleem meer.
Een keer gebeurde het dat de motor uitviel bij het opschakelen na een koudstart.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gaint



Geregistreerd op: 15-10-2008
Berichten: 181

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Jaja het injectiespook leeft dus nog devil en pas maar op das soms lelijk verschieten... tegen 70 terugschakelen en je achterwiel dat blokkeert furious3

en bij KTM weten ze van niets huh

_________________
better to burn out than fade away
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2011, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ja, de mijne staat buiten. Ik denk echter niet dat het de schakelaar is. Dan zou ik er ook last van moeten hebben bij warmer weer.
Bij mij gebeurt het enkel bij 's ochtends starten na een koude nacht, waarna de motor nogal bokkig loopt en vervolgens aan het eerste kruispunt dat ik stilsta uitvalt. Gewoon opnieuw starten gaat en eens de motor warm is is er geen probleem meer.
Een keer gebeurde het dat de motor uitviel bij het opschakelen na een koudstart.


bij koud weer heb je relatief veel meer condens vorming dan bij warm weer.
kun je ook duidelijk zien aan auto's die s'nachts buiten hebben gestaan onder de vrije hemel deze zijn nat van de condens.
En je zegt het zelf al alleen naar een koude nacht............en als de motor inmiddels is opgewarmt geen probleem "meer".
Eventueel vocht heeft dan ook een temperatuur kunnen bereiken om makkelijker te kunnen verdampen en rij wind helpt natuurlijk ook mee.

electronica+condens vorming = veel kans op storingen
is mijn ervaring

Maar of nou de koppelings schakelaar de boosdoener is......dan zou je met regen er ook last van moeten/kunnen hebben.


Maar ik ben wel benieuwd wat de anderen antwoorden op mijn vraag of hun motoren buiten staan.
Dit is zeker niet onbelangrijk want dan kun je duidelijk alle ervaringen langs elkaar leggen en zien of het rond dezelfde temperaturen/omstandigheden gebeurt book2

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 0:39    Onderwerp: Reageer met quote

Die van mij staat nooit buiten. Deed dat zowel bij koud als bij warm weer, dat maakte exact niks uit.

Wat ik mij nu afvraag, van diegenen hier die dit probleem hebben, hoe oud is de batterij ?
Altijd minder griezelig om een batterij te vervangen dan om, zoals in mijn geval, de synchro van de gaskleppen aan te vallen...ik heb hem sedertdien nooit meer zo goed gekregen als origineel (meer trillingen bij bepaalde toerentallen).

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

gaint schreef:
Jaja het injectiespook leeft dus nog devil en pas maar op das soms lelijk verschieten... tegen 70 terugschakelen en je achterwiel dat blokkeert furious3

en bij KTM weten ze van niets huh


ja dat heb ik dus bij terug schakelen laatste keer vlak voor een bocht met toch wel redelijke snelheid en dan na terug schakelen blokkeert het achterwiel..... veryangry2
Mijn motor staat in een schuur. Heb het bij verschillende weer types, volgens mij heb ik het nog niet in de regen gehad. \
Accu net zo oud als motor 3 maandjes.
T blijft raar motor valt gewoon uit als een kaars. Zal vandaag of morgen ook eens overleggen met andre

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

mariodeve schreef:
gaint schreef:
Jaja het injectiespook leeft dus nog devil en pas maar op das soms lelijk verschieten... tegen 70 terugschakelen en je achterwiel dat blokkeert furious3

en bij KTM weten ze van niets huh


ja dat heb ik dus bij terug schakelen laatste keer vlak voor een bocht met toch wel redelijke snelheid en dan na terug schakelen blokkeert het achterwiel..... veryangry2
Mijn motor staat in een schuur. Heb het bij verschillende weer types, volgens mij heb ik het nog niet in de regen gehad. \
Accu net zo oud als motor 3 maandjes.
T blijft raar motor valt gewoon uit als een kaars. Zal vandaag of morgen ook eens overleggen met andre


Uhm? zoveel compressie heeft de 990 toch niet wanneer je naar de juiste versnelling terug schakelt.?! Ik kan natuurlijk ook mijn achterwiel laten blokkeren wanneer ik bij 70km twee versnellingen terugschakel terwijl ik de voorrem bedien. Als ik snel rijdt en 1 versnelling terugschakel terwijl ik de dodemansknop bedien dan blokkeert mijn achterwiel niet hoor.

Toen ik nog Ducati reed had ik regelmatig een blokkerend achterwiel puur omdat ik in de verkeerde versnelling belande. worried2

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

JarnodeParno schreef:
mariodeve schreef:
gaint schreef:
Jaja het injectiespook leeft dus nog devil en pas maar op das soms lelijk verschieten... tegen 70 terugschakelen en je achterwiel dat blokkeert furious3

en bij KTM weten ze van niets huh


ja dat heb ik dus bij terug schakelen laatste keer vlak voor een bocht met toch wel redelijke snelheid en dan na terug schakelen blokkeert het achterwiel..... veryangry2
Mijn motor staat in een schuur. Heb het bij verschillende weer types, volgens mij heb ik het nog niet in de regen gehad. \
Accu net zo oud als motor 3 maandjes.
T blijft raar motor valt gewoon uit als een kaars. Zal vandaag of morgen ook eens overleggen met andre


Uhm? zoveel compressie heeft de 990 toch niet wanneer je naar de juiste versnelling terug schakelt.?! Ik kan natuurlijk ook mijn achterwiel laten blokkeren wanneer ik bij 70km twee versnellingen terugschakel terwijl ik de voorrem bedien. Als ik snel rijdt en 1 versnelling terugschakel terwijl ik de dodemansknop bedien dan blokkeert mijn achterwiel niet hoor.

Toen ik nog Ducati reed had ik regelmatig een blokkerend achterwiel puur omdat ik in de verkeerde versnelling belande. worried2



Dus ik en nog een paar kunnen niet rijden ?!?
Toch raar na een jaartje of 30 motorrijden....

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
JarnodeParno



Geregistreerd op: 17-5-2010
Berichten: 97

BerichtGeplaatst: Do, 3 Mrt. 2011, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Dus ik en nog een paar kunnen niet rijden ?!?
Toch raar na een jaartje of 30 motorrijden....


cry Jammer dat je dat er uit op maakt, is namelijk helemaal niet wat ik bedoel grin

Ik vind het enkel een heel vreemd verschijnsel, het zal best bij een aantal mensen voorkomen, maar ik kan het niet verklaren. That's all! thumbsup

_________________
KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Mrt. 2011, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

JarnodeParno schreef:
Quote:

Dus ik en nog een paar kunnen niet rijden ?!?
Toch raar na een jaartje of 30 motorrijden....


cry Jammer dat je dat er uit op maakt, is namelijk helemaal niet wat ik bedoel grin

Ik vind het enkel een heel vreemd verschijnsel, het zal best bij een aantal mensen voorkomen, maar ik kan het niet verklaren. That's all! thumbsup


Snap ik !
vandaag had ik het weer bij het verlaten van de snelweg knijp ik de koppeling in om terug te schakelen naar 5 en hup uit is ie .....
Morgen ochtend meteen over bellen met de dealer

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mrt. 2011, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vanaf het begin met hetzelfde verschijnsel getobt. ( ADV aug. 2009. momenteel 19.500 km).
Eén van de betere zo niet de beste dealer uit Ermelo heeft zijn tanden hier op stuk gebeten.
Elke keer weer, totdat het probleem te grote omvang kreeg en hij het in samenwerking met KTM, vorig jaar november, rigoreus heeft aangepakt.
Resultaat van deze ingreep is dat ik sinds die tijd een meer dan voorbeeldig mooi rond lopend blok heb, je kunt, mits je wilt, 45 km in z'n 4e rijden en gewoon gasgeven. Hij klimt dan zonder bokken gewoon uit de kelder.
Echter het leukste neven effect is nu dat hij de laatste 1000 km (door de winter heen) ook niet meer is afgeslagen. Ik weet echter tot op dit moment nog steeds niet wat de excate oorzaak is geweest.

" Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ".

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2011, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dus je weet ook niet wat ze eraan gedaan hebben?
Zo te horen is daar ergens the magick trick ontdekt...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2011, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bertje schreef:
Ik heb vanaf het begin met hetzelfde verschijnsel getobt. ( ADV aug. 2009. momenteel 19.500 km).
Eén van de betere zo niet de beste dealer uit Ermelo heeft zijn tanden hier op stuk gebeten.
Elke keer weer, totdat het probleem te grote omvang kreeg en hij het in samenwerking met KTM, vorig jaar november, rigoreus heeft aangepakt.
Resultaat van deze ingreep is dat ik sinds die tijd een meer dan voorbeeldig mooi rond lopend blok heb, je kunt, mits je wilt, 45 km in z'n 4e rijden en gewoon gasgeven. Hij klimt dan zonder bokken gewoon uit de kelder.
Echter het leukste neven effect is nu dat hij de laatste 1000 km (door de winter heen) ook niet meer is afgeslagen. Ik weet echter tot op dit moment nog steeds niet wat de excate oorzaak is geweest.

" Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan ".


Ben er nog niet aan toegekomen Andre tebellen, maar er is dus hoop !! fijn om te weten ook al is er nog steeds niet bekend wat het probleem is.
Wordt vervolgt....

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2011, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

mijn motor nu een week terug van de dealer, en in die week niet 1 keer afgeslagen... Ze hebben mijn motor van de akra mapping weer op de standaard mapping gezet omdat ze hem aan de rijke kant vonden lopen.
slaat nu dus niet meer af, maar vind hem ook veel tammer. Niet zoals ik hem hebben wil.... dus binnenkort maar weer eens langs de dealer...

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
snicker



Geregistreerd op: 6-11-2009
Berichten: 112
Woonplaats: de Wijk

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mei. 2011, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag hetzelfde mogen beleven.
Toertocht met onze club, en voor de pauze zeker 3 keer stilgevallen met 2x een blokkerend achterwiel, 1x kwam de rook eraf, tot gevolg.
Na de pauze niet weer afgeslagen.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar voor de start de motor ''afgezet'' door de zijstandaard uit te klappen met motor in de versnelling.
Overigens vandaag ook de 7500 km grens bereikt en motor eerdaags voor een beurt wegbrengen. Hopelijk weten ze bij Mulders Veendam wat er loos is...

Groet'n
Wim aka snicker

_________________
Liever een slippertje dan een schuiver
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Mei. 2011, 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

ik snap nog steeds niet hoe je motor kan stilvallen met blokkerend achterwiel: De motor valt toch alleen stil als je de koppeling ingetrokken hebt... anders rolt ie gewoon door hoor, ook al heeft ie geen ontsteking: Probeer maar als je onderweg de killswitch gewoon even activeert: dan staat echt niet neteen je achterwiel stil!


Maar uitvallen: Vaak zijn het interlocks: Koppelingsschakelaar ok? zij-standaard-schakelaar ok? etc.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif