lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

licht knipperend olielampeke
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 20:16    Onderwerp: licht knipperend olielampeke Reageer met quote

yow de mannen,

a zo af en toe begint bij stationair toerental het olielampeke lichtjes en snel te knipperen. De nokkenaskettingspanner begint meestal dan ook te kletteren. Het toerental verhogen is dan genoeg om het gekletter te doen verdwijnen en ook het lampje gaat dan uit. Olie is er genoeg in.

Raketman denkt aan de oliedruksensor. Ik wil hem geloven want er is niemand die al zoveel aan zijn KTM gereparareerd heeft als hem. Maar misschien heeft iemand anders een ander idee?

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Een enigzins vervuild oliefilter kan ook de oorzaak zijn,
en/of oude te dun geworden olie
de spanners krijgen dan niet genoeg druk omdat de olie niet voldoende kan opbouwen.

de lc8 is daar gevoellig voor.

Als het de sensor is dan gaat alleen maar het lampje knipperen lijkt mij,
en niet de distributie rammelen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

als de ketting ook gaat rammelen is er echt verminderde druk.
Zoek het in een waterpompje, of een te late olie wissel. Ook kan de overdruk klep van je pomp versleten zijn. Wat is het bouwjaar en de kilometer stand?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

oliefilter slaat erg snel dicht. Makkelijkste en goedkoopste begin van het onderzoek grin
_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 12 Aug. 2010, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

olie en oliefilter zijn 8000 km geleden vervangen geweest . Het zou me ten zeerste verbazen dat het aan een dichtgeslibt oliefilter ligt. Ik heb al eens 17000km gereden zonder oliewissel (was een fout van mij) en toen is er niks dichtgeslibt. Maar bon, nog maar een paar weken geleden dat ik dat de benzinepomp niet kapot was ... rolleyes2

huidige kmstand is 56000 km. bouwjaar zie je in mijn signature.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, alleen bij stationair toerental. Staat dat op 1400 rpm, zo ongeveer? Als 't te laag is heb je ook niet genoeg oliedruk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ook wel eens last van, volgens mij toch wel het oliefilter wat een beetje dichtslibt met heel fijn spul.

maar ook typisch als alle omstandigheden er naar zij
- met oude olie, olie dunner.. minderd druk
- beetje laag stationair toerental
- aan het eind evan de wisseltermijn (7500km!)

Als een van de boosdoeners wordt altijd wel de alu-drukstang van de koppeling genoemd: deze laat fijn aluslijtsel achter wta het filter snel dichtslibt.

Der is een stalen versie van de nieuwere beschikbaar voor zover ik weet. Ik heb die stap nog steeds niet genomen, omdat ik niet van stilstaan hou smiley

grts

(2004 950s, met bijna 60dkm met heel veel offroad/rally km's)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

ok ok
ik zal wel ne keer nen oliewissel doen thumbsup
geen idee wanneer echter uhoh
niet deze week
niet volgende week
niet de week erachter
hell
misschien ga ik gewoon dat stationair toerental op 2000 rpm zetten
2thumbsup

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

waarom doe je niet gewoon oliewissels op 7500km (ongeveer?). 17dkm met olie doorrijden is echt gewoon slecht voor het ding.

't is 15 minuten werk, en kost 2,5 liter olie en 1 filtertje, samen nog geen 30 euro.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Is hoogstens een uur werk, en dan moet je't nog heel traag doen.
Desnoods filter gaan halen in D'monde, olie is gewone 10W40 in uw geval -dacht ik- dus overal te vinden...

Nuja, ik doe mijn oliewissels ook maar om de 10k, maar da's wel met volsynthetisch dus geen probleem.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
waarom doe je niet gewoon oliewissels op 7500km (ongeveer?). 17dkm met olie doorrijden is echt gewoon slecht voor het ding.

't is 15 minuten werk, en kost 2,5 liter olie en 1 filtertje, samen nog geen 30 euro.


dat het 17000km duurde eer mijne frank viel dat ik een paar onderhoudsbeurten was overgeslagen was niet uit gierigheid of nonchalance, neen, sterker nog, ik ben nogal precies in het naleven van onderhoudstermijnen, maar dat jaar vlogen de maanden voorbij alsof het minuten waren. Niet te schatten. En tegelijk gingen de kms er ook door natuurlijk.

ha, ge spreekt hier dus van een oliewissel, en geen gedoe met het uitkuisen van filterkes hier en zeefkes daar. Ja, dat moet wel lukken op een half uur. tongue3

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

En dan nog, zeefke onderaan zijn 2 boutjes, en het olievat laat ge leeg door de terugvoerleiding (waar de zeef inzit) los te maken. Ook 2 boutjes...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 13 Aug. 2010, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

8000 kilometers stars

Geef bijna 100 % zekerheid dat het oliefilter dicht zit. Papieren filtertje kan heel weinig hebben idea2

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

jongens, zelfs bij nen deftige japanees of beier gaat ne filter twee onderhoudsbeurten mee... dus ik vind het niet normaal dat die filter zo rap dicht zit.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heb de zelfde uitdaging.
Dit kan te maken hebben met het overstortventiel van de primaire oliepomp (3.5bar). bij de 03 en 04 modelen hebben ze bij KTM veertjes gebruikt met een te kleine veer constante (veertje van het overstort ventiel is iets te slap).
Ben op dit moment bezig om het overstortventiel io te maken (nieuw plunjertje en veertje).

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif