lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Interesse in Tunesie ,april 2011
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pindkaas



Geregistreerd op: 23-2-2011
Berichten: 121
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Meer foto's AUB!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het was me een avontuur...(meer vertel ik niet, haha)
voor mij was het na dag 4 over. ik stap hard van de motor en breek mijn sleutelbeen. maar de eerste dagen waren fantastisch. mooie tracks, pittige stukken en een zeer leuke groep. thumbsup
hier staan mijn foto's:
https://picasaweb.google.com/BikeBrotherU/TunesiaOffRoad2011?authkey=Gv1sRgCNWMnoLC3b6O6QE&feat=directlink



IMG_2351.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  146.03 KB
 Weergegeven:  396 keer

IMG_2351.jpg



_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Noord Tunesie









Om 20.00 eindelijk bij het hotel:



Dag 2

Gafsa Tozeur 171 km piste



Rommel piste


















We sluiten de dag af met een lekke band voor Udo





Zo, en nu een biertje in het hotel in Tozeur




Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 3
Tozeur Douz 231km piste en asfalt









Het el schott nemen we via de weg, de eerste zand duinen komen in zicht.

Eerst de lunch







Na nog wat pistes komen we aan in Douz






Peter gaat nog eerst even langs de tandarts om zijn los geraakte kroon weer vast te laten zetten


Hotel Touareg in Douz




Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 4

jour de repos

vandaag gaat iedereen zijn eerste duinen proeven
































Hoge ruit moet er echt af



De camelbaks zijn hard nodig




Door een ongelukkige val moet Udo terug naar Douz.

Ik rij met zijn KTM naar het dorp en regel een 4X4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 5:
Douz Ksar 153 km alleen piste

Nadat Udo alles geregeld heeft, moet we helaas hier afscheid nemen.

Om 11 u vertrekken we.
Het eerste stuk gaat zeer voorspoedig. Na 20 km zie ik waarom, er is inmiddels olie of gas gevonden en de piste is al voorbereid voor een weg.

de piste



Om 13u wordt het tijd om het desert café te bezoeken.
Helaas is dit café dicht ivm te weinig toerisme
Ik besluit om naar het 2è café te rijden welke ook op de piste ligt.
Ook hier is niemand thuis.

Vorig jaar wel open:


Het is inmiddels 14 u en we hebben geen water.
Gelukkig komen er 2 gidsen aan in een pick up en ik vraag of ze water willen verkopen.

Natuurlijk antwoorden ze . Hoeveel wil je?
5 flessen van 1,5 liter zou mooi zijn antwoord ik.
Ze pakken het water voor ons . Gretig vullen we onze camelbaks.

Wat krijgt u van ons?

Niets zegt de man, neem maar mee.

Geen eten maar het belangrijkste hebben we. Het is 30 plus en we drinken veel met die warmte.

Dan komen de eerste echte duinen.
Na de 2e aanloop is iedereen boven gekomen.



Uiteindelijk zal het een ware veldslag worden.
Peter ziet moeilijk het hoogte verschil( contrast) en crasht daardoor vaak.

De KTM`s ploegen voort en uiteindelijk is Oli uit de de duinen.Gelukkig heeft hij een portofoon . Zo houden we contact met elkaar.



1 KTM maakt een vreselijk mechanisch geluid en ik besluit dat de motor in de duinen moet blijven staan.

Ik vraag of Olli naar een waypoint wil rijden alwaar ik hem op pik.
Samen rijden we weer terug in de duinen. Oh nee denkt Olli, niet alweer door die duinen haha.

Het waypoint welke ik gemarkeerd had staat in mijn 60 csx. En die gaat nou net op dat moment kapot.

De 62 s heeft een lichtblauwe tracklijn. Ik zie werkelijk geen moer met de zon op mijn GPS. Hele slechte keuze van Garmin om de track kleur lichtblauw te maken.
Gelukkig heb ik portofoon contact met Bart en hij geeft de gps data door..
Op kompas rij ik naar het waypoint toe.

Samen met Olli ploeg ik door de duinen en we nemen Peter achterop( die was totaal uitgeput)

Bart neemt de motor van Peter en Olli tapt wat benzine af van de 690.

Verbruik is enorm in de duinen bij Adv van Olli.

We rijden nu uit de duinen en gelukkig vinden we de persoon die we kwijt waren geraakt in de duinen.
Die had besloten om geen portofoon te nemen en zodoende hadden we geen contact.

Ook deze persoon heeft van vermoeidheid zijn KTM achter gelaten in de duinen en is zo naar het volgende waypoint gelopen.

Daar staan we dan. 18.30, bijna donker
3 motoren
5 mannen
nog 20 km te gaan.

We verdelen de pasagiers en zo rijden we de nacht in..


Olli rijd met Peter achterop, plus bagage
Bart op de 690 en Andries achterop,plus bagae

Ik rij voorop en we komen moeilijk terrein tegen.
In de nacht een track volgen is niet makkelijk merk ik en omdat iedereen zwaar beladen rijd ,ligt het tempo ook niet hoog.

Neem daarbij de duisternis en het avontuur is compleet.
Diverse valpartijen volgen ,maar de bestuurders persen hun laatse krachten eruit.

Zelfs in de nacht is het nog warm en de camelbaks raken leeg.

De Adv van Olli slaat ook nog eens diverse malen af omdat de injectie nukken vertoond.




De Adv van Olli verbruikt aardig wat en hij valt weer stil.

We zetten de motoren af en we tanken bij mij.
Vermoeid sjokt Olli door het zand en vult de alu fles met benzine.
In het donker door zand met een passagier valt niet mee en kost veel kracht en doorzetting vermogen.

De sterren zijn prachtig die nacht en ondanks de zware dag zonder eten ,genieten we toch.








In de buurt van Ksar spreek ik via de portofoon.
Opeens hoor ik Vera die al in Ksar was gekomen via de bergen.
Ze kan niet geloven dat we maar 3 motoren hebben.

Ze trommelt een paar quads op en zelf pakt ze er ook 1.
We rijden naar het licht van de quads toe en Olli en Bart zijn verlost van hun passagiers.
Met z`n allen rijden we naar het camp.

Moe, zeer moe maar voldaan stappen we het kamp binnen en om 22.30 nemen we ons eerste biertje en hap sinds ontbijt.

Olli valt bijna in slaap boven zijn diner.



Olli en Bart hebben een top prestatie neergezet, het zijn de helden van de dag


De oase is prachtig......net zoals de dag


Laatst aangepast door neo op Do, 21 Apr. 2011, 9:32, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

mmmm mooie verhalen!

Spijtig Udo. hoop dat je snel weer geneest.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

en ik vind een roadbookritje in nederland al avontuurlijk worried2

mooie plaatjes jongens thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Apr. 2011, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

Udo snel weer beter worden maat.
Goeie verhalen mooie fotoos thumbsup

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

muahh, met dit weer lekker in de tuin zitten met een biertje is ook geen straf...
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Moet bijna blozen Ray. wink De meest vernietigende dag is ook de meest memorabele dag waar het langste over doorgepraat zal worden (in positieve zin).

Deze mag niet ontbreken in dit verhaal:

Ook Ray zijn Super Enduro moet geloven aan de dorst van Oli zijn 990 Adv (iets wat nog een staartje krijgt):




_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Bart,

misschien kan jij het verhaal vertellen van dag 2.
Mooie foto van de nacht tankstop hoor

Zit nog te denken aan het verbruik van Olli,

153 km piste en duinen 22 liter standaard en zeker 5 liter bijgetankt van de 690 en de SE.

27 liter voor 153 km haha,


Dat is een verbruik waar een SE nog van moet blozen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 2? Je bedoelt De dag na deze dag? (dag 6?) of Dag 2?
_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olaf



Geregistreerd op: 9-6-2009
Berichten: 64
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 12:05    Onderwerp: Reageer met quote

Udo beterschap man .

Mooi verhaal /plaatjes

Grt Olaf

_________________
AT en KTM 990R/ 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Do, 21 Apr. 2011, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Bart,

schrijf maar wat je wilt.

Dag 6

jour de repos

Uitgerust staan we op en de zon schijnt heerlijk.
Na het ontbijt moeten we een auto regelen om de motoren uit de duinen te halen.
Nadat we eea geregeld hebben komt er een gids met een Toyo Landcruiser aan, geen pick up denk ik?

Don`t worry zegt de man.

Ik beschrijf de plaats en Bart laat zijn GPS waypoint zien.

We will find those bikes.

Het plan is om eerst de gestrande motor op te halen en de rijder uit de duinen te loodsen en dan zo naar Bart zijn motor te rijden.

Van Bart hoorde ik dat de gidsen zonder GPS direct naar de bikes reden.

Ongelooflijk vind ik dat, ze zijn echt thuis in die duinen.

s`Middags komt Bart terug met in de laadklep zijn Adv.
Gelukkig hebben ze de KTM niet opde imperial gezet.

Via Bart en de gids hoor ik dat de andere KTM een lekke band heeft , maar een paar Duitsers waren erbij om te helpen.

We gaan nu eerst Bart zijn KTM openmaken , daarvoor is de beste mechanicien uit Douz over gekomen.


De koppeling is totaal verwoest en de stukken liggen erin.

We bedenken dat Udo zijn motor nog in Douz staat en we bellen hem om te vragen of zijn complete koppeling in Bart zijn motor mag.

Udo stemt in en het plan word in werking gezet, de motor van Udo word opgehaald door een andere monteur in Douz en die haalt de koppeling van Udo eruit.

Deze word vervolgens in de avond nog naar Ksar gebracht en de monteurs zetten dezelfde avond/nacht nog de complete koppeling over.

Ook moet de motor nog gespoeld worden met olie om de meeste rest stukjes eruit te filteren.

Ze vergeten de olie tank te drainen en alsnog doen ze het op onze aanwijzingen

camp Ksar




de rest vermaakt zich prima in de oase of gaan paard rijden,
veel animo om te rijden is er niet.

We genieten van onze rust dag



Laatst aangepast door neo op Do, 21 Apr. 2011, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif