lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ECU uitlezen en mapping wijzigen !GRATIS!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

Maakt niet veel meer uit. De Sas is eraf. Plaatjes van Motohooligan erop gezet.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Jul. 2011, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag is het er eens van gekomen om Tuneecu te gebruiken op de 690 (en die van een vriend):

Werkt samen met Tuneboykabel (of met een ander FTDI kabel)!
(ik had tuneboy gekocht, toen tuneecu er nog niet was)


groot voordeel van tuneecu: je kunt de map teruglezen uit de motor.

leuk spul!

werkt dus ook op de 690!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2011, 1:24    Onderwerp: Reageer met quote

je foto, kijk eens naar je uitlaat klem is daar een busje van tussen aan het bovenste draadeind ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vleesklak



Geregistreerd op: 20-3-2011
Berichten: 38

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jul. 2011, 3:36    Onderwerp: Reageer met quote

Amai, scherp oog. Zal het eens bekijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jul. 2011, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Er is ook een nieuwere 2011 mapping beschikbaar voor de ADV
Deze staat niet op de tuneecu site maar op de site van Alain de ontwerper van het programma

http://www.box.net/shared/pusg6v7nyd/1/56746962/713701242/1#/shared/pusg6v7nyd/1/56746962/713701242/1

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik rijd nu al enkele weken met een aangepaste akra 2011 mapping, en alles blijft goed Smile ori uitlaten trouwens. benieuwd wanneer de katalysatoren gaan smelten wink

- 2011 akra map
- O2 sensoren uitgeschakeld
- F/L switch zo goed als op 0 gezet
- sas ingeschakeld
- vlinderkleppen eruit, en uitgeschakeld
- epc or whatever it is called uitgeschakeld
- flink verarmd tussen 3 en 5000 toeren en lage gasstanden (<20%TPS)

ik heb nog steeds het heel erg vette middengebied, zo goed als geen snatch ( het blijft wel een KTM natuurlijk...dus agressief is ie nog steeds), en het verbruik bij normale rijstijl is 6L/100km.
Ik doe veel minder autostrade-kilometers nu ( auto, en kapotte rug), dus voorlopig nog geen echte zuinigheidstest gedaan.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
ik rijd nu al enkele weken met een aangepaste akra 2011 mapping, en alles blijft goed Smile ori uitlaten trouwens. benieuwd wanneer de katalysatoren gaan smelten wink

- 2011 akra map
- O2 sensoren uitgeschakeld
- F/L switch zo goed als op 0 gezet
- sas ingeschakeld
- vlinderkleppen eruit, en uitgeschakeld
- epc or whatever it is called uitgeschakeld
- flink verarmd tussen 3 en 5000 toeren en lage gasstanden (<20%TPS)

ik heb nog steeds het heel erg vette middengebied, zo goed als geen snatch ( het blijft wel een KTM natuurlijk...dus agressief is ie nog steeds), en het verbruik bij normale rijstijl is 6L/100km.
Ik doe veel minder autostrade-kilometers nu ( auto, en kapotte rug), dus voorlopig nog geen echte zuinigheidstest gedaan.


Als je de akra mapping rijdt zonder de O2 dan mag hij inderdaad wat armer.
Ik heb momenteel een datalogger aangesloten(zijn nog een paar probleempjes die ik moet oplossen, voor ik echt kan gaan beginnen).

Maar in de eerste resultaten zag ik, dat de AFR rond de 1:11,7-1:12,3 zit in de lage toeren.
vrij rijk dus.

Als je met de O2 senssoren rijdt dan regelt de ecu de boel een beetje terug naar een afr van 1:14-1:15 bij een lage gas klep stand(closed loop).
Maar dan kun je inderdaad af en toe, de nukken voelen van het bijregelen.

Mijn doel is om de motor onderin meer richting de 1:14 te zetten en dan hoe hoger de toeren/gas klep stand dan te afbouwen richting een afr van 1:12,7-1:13.

Dus dan heb je als goed is minder last van het bijregelen bij lage toeren(ik gebruik de O2 sensoren), iets beter brandstof verbruik en op hogere toeren een kleine pk winst

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook m`n TuneECU aan de gang, net ff mee zitten proberen.
Ik zag op de tuneecu site dat er een 2011 akra mapping is met een ander nummer als die van 2009. Iemand die al geprobeerd? Kan ik die er zonder problemen in laden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Julesmt schreef:
Ik heb ook m`n TuneECU aan de gang, net ff mee zitten proberen.
Ik zag op de tuneecu site dat er een 2011 akra mapping is met een ander nummer als die van 2009. Iemand die al geprobeerd? Kan ik die er zonder problemen in laden?


Zit er bij mij nu een tijdje al in, de motor doet het prima.
Echt verschil merk ik niet maar sommige zeggen van wel.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb trouwens ook het probleem dat de communicatie wegvalt zodra ik de motor start. In de test / diagnose modus kan ik waardes uitlezen als de motor op contact staat, zodra ik `m start is de communicatie weg.

Iemand een oplossing?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

de akra 2009, 2010 en 2011 zijn volgens mij allemaal identiek...ik zag alleszins geen verschil in tuneecu.

jules: op www.superduke.net staat er een hele thread over tuneecu en connectieproblemen. Het kan aan vanalles liggen, most likely de drivers/driver-instellingen.

Mijn motor blijft goed lopen, ik ben een tevreden man Smile Ik heb wel nog steeds geen echte verbruikstest gedaan.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
de akra 2009, 2010 en 2011 zijn volgens mij allemaal identiek...ik zag alleszins geen verschil in tuneecu.

jules: op www.superduke.net staat er een hele thread over tuneecu en connectieproblemen. Het kan aan vanalles liggen, most likely de drivers/driver-instellingen.

Mijn motor blijft goed lopen, ik ben een tevreden man Smile Ik heb wel nog steeds geen echte verbruikstest gedaan.


Ik zag dat het nummer van de mapping anders is, de 2009 eindigd op 031, 2011 eindigd op 231. Maar de mapping zelf is dus hetzelfde?

Kan je me even een link sturen van dat draadje op superduke.net ik krijg `t niet gevonden.

B.v.d.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 2:21    Onderwerp: Reageer met quote

voila se:

http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=12511

misschien best van achteraan te beginnen lezen.

de mappings zijn allemaal hetzelfde voor zover de informatie die in tuneecu zichtbaar is: throttle maps, vacuum maps, 2nd throttle maps, ignition, F-L switch, etc...misschien dat er onzichtbaar nog het 1 en ander verschilt, maar het zou me verbazen.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Even over wat er op superduke wordt geroepen.

Daar hebben een aantal over een ferrite beat

Echter diegene die het roepen weten niet waar ze het over hebben.

Zo'n ferriet kern is om te voorkomen dat de kabel straling uit zend en niet om straling buiten de kabel te houden.
Daar gebruik je weer een afscherming voor.

Hier staat meer info vindt ik, hang ik zelf veel in rond:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=633558

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Aug. 2011, 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Net nog wat geprobeerd met TuneECU, maar het werkt nog niet goed. Als de motor op contact staat werkt alles goed maar zodra ik de motor start valt de verbinding weg en even later loopt TuneECU vast. Ik kan programma dan ook niet meer afsluiten, enige manier is de computer opnieuw opstarten. Dan werkt `t weer normaal, totdat ik de motor start.

Ik heb alle USB poort instellingen van superduke.net overgenomen, laptop aan de lader hangen, internet verbinding verbroken.

Iemand nog tips of ideen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 8 van 12

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif