Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2011, 0:10 Onderwerp: |
|
|
Maakt niet veel meer uit. De Sas is eraf. Plaatjes van Motohooligan erop gezet.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 3 Jul. 2011, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Vandaag is het er eens van gekomen om Tuneecu te gebruiken op de 690 (en die van een vriend):
Werkt samen met Tuneboykabel (of met een ander FTDI kabel)!
(ik had tuneboy gekocht, toen tuneecu er nog niet was)
groot voordeel van tuneecu: je kunt de map teruglezen uit de motor.
leuk spul!
werkt dus ook op de 690! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 4 Jul. 2011, 1:24 Onderwerp: |
|
|
je foto, kijk eens naar je uitlaat klem is daar een busje van tussen aan het bovenste draadeind ???? |
|
Naar boven |
|
|
Vleesklak
Geregistreerd op: 20-3-2011 Berichten: 38
|
Geplaatst: Ma, 4 Jul. 2011, 3:36 Onderwerp: |
|
|
Amai, scherp oog. Zal het eens bekijken. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 9:57 Onderwerp: |
|
|
ik rijd nu al enkele weken met een aangepaste akra 2011 mapping, en alles blijft goed ori uitlaten trouwens. benieuwd wanneer de katalysatoren gaan smelten
- 2011 akra map
- O2 sensoren uitgeschakeld
- F/L switch zo goed als op 0 gezet
- sas ingeschakeld
- vlinderkleppen eruit, en uitgeschakeld
- epc or whatever it is called uitgeschakeld
- flink verarmd tussen 3 en 5000 toeren en lage gasstanden (<20%TPS)
ik heb nog steeds het heel erg vette middengebied, zo goed als geen snatch ( het blijft wel een KTM natuurlijk...dus agressief is ie nog steeds), en het verbruik bij normale rijstijl is 6L/100km.
Ik doe veel minder autostrade-kilometers nu ( auto, en kapotte rug), dus voorlopig nog geen echte zuinigheidstest gedaan. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Zo, 31 Jul. 2011, 15:06 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: | ik rijd nu al enkele weken met een aangepaste akra 2011 mapping, en alles blijft goed ori uitlaten trouwens. benieuwd wanneer de katalysatoren gaan smelten
- 2011 akra map
- O2 sensoren uitgeschakeld
- F/L switch zo goed als op 0 gezet
- sas ingeschakeld
- vlinderkleppen eruit, en uitgeschakeld
- epc or whatever it is called uitgeschakeld
- flink verarmd tussen 3 en 5000 toeren en lage gasstanden (<20%TPS)
ik heb nog steeds het heel erg vette middengebied, zo goed als geen snatch ( het blijft wel een KTM natuurlijk...dus agressief is ie nog steeds), en het verbruik bij normale rijstijl is 6L/100km.
Ik doe veel minder autostrade-kilometers nu ( auto, en kapotte rug), dus voorlopig nog geen echte zuinigheidstest gedaan. |
Als je de akra mapping rijdt zonder de O2 dan mag hij inderdaad wat armer.
Ik heb momenteel een datalogger aangesloten(zijn nog een paar probleempjes die ik moet oplossen, voor ik echt kan gaan beginnen).
Maar in de eerste resultaten zag ik, dat de AFR rond de 1:11,7-1:12,3 zit in de lage toeren.
vrij rijk dus.
Als je met de O2 senssoren rijdt dan regelt de ecu de boel een beetje terug naar een afr van 1:14-1:15 bij een lage gas klep stand(closed loop).
Maar dan kun je inderdaad af en toe, de nukken voelen van het bijregelen.
Mijn doel is om de motor onderin meer richting de 1:14 te zetten en dan hoe hoger de toeren/gas klep stand dan te afbouwen richting een afr van 1:12,7-1:13.
Dus dan heb je als goed is minder last van het bijregelen bij lage toeren(ik gebruik de O2 sensoren), iets beter brandstof verbruik en op hogere toeren een kleine pk winst _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook m`n TuneECU aan de gang, net ff mee zitten proberen.
Ik zag op de tuneecu site dat er een 2011 akra mapping is met een ander nummer als die van 2009. Iemand die al geprobeerd? Kan ik die er zonder problemen in laden? |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:00 Onderwerp: |
|
|
Julesmt schreef: | Ik heb ook m`n TuneECU aan de gang, net ff mee zitten proberen.
Ik zag op de tuneecu site dat er een 2011 akra mapping is met een ander nummer als die van 2009. Iemand die al geprobeerd? Kan ik die er zonder problemen in laden? |
Zit er bij mij nu een tijdje al in, de motor doet het prima.
Echt verschil merk ik niet maar sommige zeggen van wel. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Ik heb trouwens ook het probleem dat de communicatie wegvalt zodra ik de motor start. In de test / diagnose modus kan ik waardes uitlezen als de motor op contact staat, zodra ik `m start is de communicatie weg.
Iemand een oplossing? |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 20:38 Onderwerp: |
|
|
de akra 2009, 2010 en 2011 zijn volgens mij allemaal identiek...ik zag alleszins geen verschil in tuneecu.
jules: op www.superduke.net staat er een hele thread over tuneecu en connectieproblemen. Het kan aan vanalles liggen, most likely de drivers/driver-instellingen.
Mijn motor blijft goed lopen, ik ben een tevreden man Ik heb wel nog steeds geen echte verbruikstest gedaan. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Wo, 24 Aug. 2011, 22:42 Onderwerp: |
|
|
wreckah schreef: | de akra 2009, 2010 en 2011 zijn volgens mij allemaal identiek...ik zag alleszins geen verschil in tuneecu.
jules: op www.superduke.net staat er een hele thread over tuneecu en connectieproblemen. Het kan aan vanalles liggen, most likely de drivers/driver-instellingen.
Mijn motor blijft goed lopen, ik ben een tevreden man Ik heb wel nog steeds geen echte verbruikstest gedaan. |
Ik zag dat het nummer van de mapping anders is, de 2009 eindigd op 031, 2011 eindigd op 231. Maar de mapping zelf is dus hetzelfde?
Kan je me even een link sturen van dat draadje op superduke.net ik krijg `t niet gevonden.
B.v.d. |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 2:21 Onderwerp: |
|
|
voila se:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=12511
misschien best van achteraan te beginnen lezen.
de mappings zijn allemaal hetzelfde voor zover de informatie die in tuneecu zichtbaar is: throttle maps, vacuum maps, 2nd throttle maps, ignition, F-L switch, etc...misschien dat er onzichtbaar nog het 1 en ander verschilt, maar het zou me verbazen. _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 25 Aug. 2011, 13:06 Onderwerp: |
|
|
Even over wat er op superduke wordt geroepen.
Daar hebben een aantal over een ferrite beat
Echter diegene die het roepen weten niet waar ze het over hebben.
Zo'n ferriet kern is om te voorkomen dat de kabel straling uit zend en niet om straling buiten de kabel te houden.
Daar gebruik je weer een afscherming voor.
Hier staat meer info vindt ik, hang ik zelf veel in rond:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=633558 _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Julesmt
Geregistreerd op: 24-7-2009 Berichten: 72
|
Geplaatst: Vr, 26 Aug. 2011, 20:05 Onderwerp: |
|
|
Net nog wat geprobeerd met TuneECU, maar het werkt nog niet goed. Als de motor op contact staat werkt alles goed maar zodra ik de motor start valt de verbinding weg en even later loopt TuneECU vast. Ik kan programma dan ook niet meer afsluiten, enige manier is de computer opnieuw opstarten. Dan werkt `t weer normaal, totdat ik de motor start.
Ik heb alle USB poort instellingen van superduke.net overgenomen, laptop aan de lader hangen, internet verbinding verbroken.
Iemand nog tips of ideen? |
|
Naar boven |
|
|
|