lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ECU uitlezen en mapping wijzigen !GRATIS!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

yups, dat denk ik ook.

ik heb van 2000 tot 4000 toeren alles op 10 gezet, en dat gaf goede resultaten qua snatchyness. (moet wel nog wat meer tanks leegrijden zodat de ecu de kans krijgt om 'aanpaswaarden' te schrijven...die worden leeggemaakt bij de 15-min-reset, althans dat wordt algemeen zo aangenomen).

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 23:39    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt ze met het programma wissen neem ik aan (met tuneboy iig wel), daarna moet je dan liefst wel weer effe 15 minuten draaien natuurlijk.


Maar echt adaptief is ie niet hoor, volgens mij zijn die inleerwaarden alleen maar voor het stationair draaien, en misschien hooguit een kleine correctie op de MAP waarden bij lage toerentallen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Nov. 2010, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
je kunt ze met het programma wissen neem ik aan (met tuneboy iig wel), daarna moet je dan liefst wel weer effe 15 minuten draaien natuurlijk.


Maar echt adaptief is ie niet hoor, volgens mij zijn die inleerwaarden alleen maar voor het stationair draaien, en misschien hooguit een kleine correctie op de MAP waarden bij lage toerentallen



Ik denk dat de map waardes ongemoeid blijven, ik verwacht eerder dat de ecu de sensor waardes vergelijkt met de map waardes om te bepalen waar ben ik ergens...
En dan naar de 15min als de motor op een constante sensor/map waarde zit. de ecu dit nieuwe "null" punt opslaat.






Trouwens er is een nieuwe versie uit 1.7.8 2thumbsup
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/links.html

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Nov. 2010, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Maar echt adaptief is ie niet hoor, volgens mij zijn die inleerwaarden alleen maar voor het stationair draaien, en misschien hooguit een kleine correctie op de MAP waarden bij lage toerentallen


ik heb (denk ik) andere ervaringen...ben niet 100% zeker hoor, veel giswerk:

ik heb al verschillende keren een modificatie uitgevoerd op mijn LC8, zoals bijvoorbeeld de 02 sensoren vervangen door wat weerstandjes, en initieel voelde het allemaal super aan, en na verloop van enkele weken leek het positieve effect wat afgevlakt...de nukkerigheid was er opnieuw.

Hoe dan ook: ik heb deze ochtend een nagenoeg identieke map opnieuw upgeload, met de SAS ingeschakeld nu, en het ploffen in de uitlaat is volledig verdwenen. Ik heb de F-L switch ook nog ietsje vroeger gezet, en dat heeft denk ik zijn vruchten afgeworpen...

supersmoothe gasrespons, een beetje meer koppel bij lage toeren, geen on-off bijna meer, en geen rukkerigheid bij cruisen...en dus geen ploffen in de uitlaat. Als ie zo blijft, dan is ie echt perfect! Ik heb daarnet in de regen gaan rijden, op betonbanen met zeer weinig grip, en het vertrouwen is 100% hoger. Smile

fingers crossed dat het zo blijft.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 18 Nov. 2010, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
Dr_Bean schreef:
Maar echt adaptief is ie niet hoor, volgens mij zijn die inleerwaarden alleen maar voor het stationair draaien, en misschien hooguit een kleine correctie op de MAP waarden bij lage toerentallen


ik heb (denk ik) andere ervaringen...ben niet 100% zeker hoor, veel giswerk:

ik heb al verschillende keren een modificatie uitgevoerd op mijn LC8, zoals bijvoorbeeld de 02 sensoren vervangen door wat weerstandjes, en initieel voelde het allemaal super aan, en na verloop van enkele weken leek het positieve effect wat afgevlakt...de nukkerigheid was er opnieuw.

Hoe dan ook: ik heb deze ochtend een nagenoeg identieke map opnieuw upgeload, met de SAS ingeschakeld nu, en het ploffen in de uitlaat is volledig verdwenen. Ik heb de F-L switch ook nog ietsje vroeger gezet, en dat heeft denk ik zijn vruchten afgeworpen...

supersmoothe gasrespons, een beetje meer koppel bij lage toeren, geen on-off bijna meer, en geen rukkerigheid bij cruisen...en dus geen ploffen in de uitlaat. Als ie zo blijft, dan is ie echt perfect! Ik heb daarnet in de regen gaan rijden, op betonbanen met zeer weinig grip, en het vertrouwen is 100% hoger. Smile

fingers crossed dat het zo blijft.


Ik denk dat die F-L switch map waar jij aangesleuteld hebt.
dat je daar mee wel een van de belangrijkste boosdoeners te pakken heb.
Ik had op avdrider jou bevinden gepost en vandaag lees ik van een andere amerikaan die er mee gespeelt heeft en deze heeft ook erg goede resulaten

Quote:
I'm running the 2010 990R map in my 2010 990A. Changes using tuneECU are:

Idle setting: 20c to 65c boxes set at 1750 rpms

F-L setting: 1000 rpms to 12, 1300 to 5 and the rest are set to 0.

***Note: I read you don't want to zero out these settings at too low an rpm. See: http://www.triumphrat.net/ecm-and-fi-tuning-help-tips-and-tricks/123657-how-to-use-tuneboy-with-tuning-link-on-dynojet-250-a.html#post1451505

I started at 1000, 1300 and 1450 set to stock and 2000 set to 5. I still had some unwanted jerkiness, so I moved the 5 and zero's to lower RPM's. I rode it between each setting and I like where I have it now until I can run it on a dyno with a gas analyzer.

SAI checkbox: Disabled

O2 Sensor checkbox: Enabled

2nd Throttle checkbox: Enabled

I just ran some slow speed stuff around my neighborhood using small throttle openings only and I have to say it is pretty doggone smooth. I can still make the bike lurch in some closed to open throttle transitions, but overall these settings are quite acceptable for me.

Just a note - I run the G2-400 throttle cam and the football shaped secondary butterflies from the guy over at superduke.net.


Echter dit is het niet alleen, op de superduke forum, heeft uiteindelijk iemand ook goede resultaten geboekt door de gas kleppen te synchroniseren en vervolgens de TPS goed af te stellen.
0.6V bij gesloten gas klep en 3.8V bij volledig geopende gasklep.


Maar al met al begint het er op te lijken dat de afstelling en de invloed van de TPS zeer veel uit maakt book2

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Nov. 2010, 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

Gasklepsynchronisatie is heeel belangrijk daarvoor, en niet altijd bij ieder exemplaar even goed. Helaas kan je dat niet makkelijk zelf doen.

't is en blijft natuurlijk zo dat je niet aan de mappings moet gaan zitten, als je niet eerst alle andere mechanische/elctrische delen goed hebt: Kleppen fatsoelijk gesteld, fatsoenlijke bougie, niet te veel speling op je gaskabel etcetc.

Bij carb motoren was dat niet anders: Ik heb al vele motoren gezien die heel raar afgesteld waren en pas weer goed gingen lopen door eerst terug naar de fabrieksafstelling te gaan, dan alles fatsoenlijk te onderhouden/stellen en dan slechts een kleine carb aanpassing nodig hadden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Nov. 2010, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

net mijn 2e tank leeggereden,

6,6L/100km bij mixed verkeer/rijstijl: wat autostrade, wat file, wat B-wegen, enkele wheelies wink etc...moet dus nog een stuk af.

Maar de smoothness blijft, echt een zaligheid om met de 990 te rijden nu! op de autostrade is er zelfs een soort rust nu, die er voorheen niet was...bijna onmerkbaar was de motor continu aan het jagen, en nu is ie volledig stabiel en rustig. Doch zulk een klein verschil heeft een heel grote impact op het gevoel. Ik kan nu ook in lagere toeren rijden omdat ie wat meer koppel heeft gekregen. In zijn 6e kan ik vanaf 3000 toeren rustig optrekken, nog nooit voorheen kon ik dat. In zijn 1 kun je vanaf de vrijloop eigenlijk rustig wegrijden zonder koppeling.

Ik ga opnieuw de 02 sensoren inschakelen, en zien wat dat doet voor verbruik en smoothness.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Nov. 2010, 21:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Gasklepsynchronisatie is heeel belangrijk daarvoor, en niet altijd bij ieder exemplaar even goed. Helaas kan je dat niet makkelijk zelf doen.

't is en blijft natuurlijk zo dat je niet aan de mappings moet gaan zitten, als je niet eerst alle andere mechanische/elctrische delen goed hebt: Kleppen fatsoelijk gesteld, fatsoenlijke bougie, niet te veel speling op je gaskabel etcetc.

Bij carb motoren was dat niet anders: Ik heb al vele motoren gezien die heel raar afgesteld waren en pas weer goed gingen lopen door eerst terug naar de fabrieksafstelling te gaan, dan alles fatsoenlijk te onderhouden/stellen en dan slechts een kleine carb aanpassing nodig hadden


Klopt heb je helemaal gelijk in
Echter wat ik raar vindt is dat KTM totaal geen synchronisatie voor schrijft bij geen enkele beurt?.
Ze proberen dit te onder vangen bij lage toeren door 2 MAP sensoren te gebruiken en hiermee een eventuele correctie toe te passen.
In theorie werkt dit wel en de A/F ratio blijft wel optimaal voor elke cylinder mede doordat ook de uitlaatgassen worden gemeten.
Maar als bv de voorste cylinder meer lucht binnen kan zuigen door een grotere inlaatklep hoek dan de achterste zal hij ook meer brandstof binnen krijgen en dus ook meer kracht produceren ook al is de "uitstoot" van uitlaat gassen hetzelfde (lambda 1).
Dus op dit punt beginnen beide cylinders dus ook niet echt meer synchroon te lopen....
dit geld natuurlijk alleen bij kleine gasopeningen en lage toerentallen.
en laat dat nou net een van de problemen zijn bij KTM.


bij de TPS is de mapping voor beide cylinders het zelfde, er wordt dus ook geen correctie meer toegepast op de ene en de ander cylinder.
Maar ook hier geld ook nog steeds als een cyclinder meer lucht aan kan dan de andere zal dit ook voor een andere verbranding zorgen.
En dus wederom een niet goed synchroon lopende motor bij kleine gasopeningen/toerentallen
Op hogere toeren uit dit zich meer in trillingen van uit het blok bij bepaalde toerentallen


Ik krijg ook steeds meer de indruk dat de Lambda sensors ook alleen samen werken met de L map.
Ik zou het graag precies willen weten daarom is het jammer dat je nou net niet even met Tuneecu wat dieper in de ecu software kunt duiken.
Maar verder top programma 2thumbsup .

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
net mijn 2e tank leeggereden,

6,6L/100km bij mixed verkeer/rijstijl: wat autostrade, wat file, wat B-wegen, enkele wheelies wink etc...moet dus nog een stuk af.

Maar de smoothness blijft, echt een zaligheid om met de 990 te rijden nu! op de autostrade is er zelfs een soort rust nu, die er voorheen niet was...bijna onmerkbaar was de motor continu aan het jagen, en nu is ie volledig stabiel en rustig. Doch zulk een klein verschil heeft een heel grote impact op het gevoel. Ik kan nu ook in lagere toeren rijden omdat ie wat meer koppel heeft gekregen. In zijn 6e kan ik vanaf 3000 toeren rustig optrekken, nog nooit voorheen kon ik dat. In zijn 1 kun je vanaf de vrijloop eigenlijk rustig wegrijden zonder koppeling.

Ik ga opnieuw de 02 sensoren inschakelen, en zien wat dat doet voor verbruik en smoothness.


je kunt natuurlijk ook een emotie loze b#w kopen laugh laugh
een ktm moet agressie in zich hebben zo dat je weet dat je leeft niet zo'n luie koppel motor zonder emotie dat heeft dat andere merk al laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-Wim--



Geregistreerd op: 4-10-2010
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Za, 20 Nov. 2010, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Vonkenboer schreef:
Dr_Bean schreef:
Gasklepsynchronisatie is heeel belangrijk daarvoor, en niet altijd bij ieder exemplaar even goed. Helaas kan je dat niet makkelijk zelf doen.

't is en blijft natuurlijk zo dat je niet aan de mappings moet gaan zitten, als je niet eerst alle andere mechanische/elctrische delen goed hebt: Kleppen fatsoelijk gesteld, fatsoenlijke bougie, niet te veel speling op je gaskabel etcetc.

Bij carb motoren was dat niet anders: Ik heb al vele motoren gezien die heel raar afgesteld waren en pas weer goed gingen lopen door eerst terug naar de fabrieksafstelling te gaan, dan alles fatsoenlijk te onderhouden/stellen en dan slechts een kleine carb aanpassing nodig hadden


Klopt heb je helemaal gelijk in
Echter wat ik raar vindt is dat KTM totaal geen synchronisatie voor schrijft bij geen enkele beurt?.
Ze proberen dit te onder vangen bij lage toeren door 2 MAP sensoren te gebruiken en hiermee een eventuele correctie toe te passen.
In theorie werkt dit wel en de A/F ratio blijft wel optimaal voor elke cylinder mede doordat ook de uitlaatgassen worden gemeten.
Maar als bv de voorste cylinder meer lucht binnen kan zuigen door een grotere inlaatklep hoek dan de achterste zal hij ook meer brandstof binnen krijgen en dus ook meer kracht produceren ook al is de "uitstoot" van uitlaat gassen hetzelfde (lambda 1).
Dus op dit punt beginnen beide cylinders dus ook niet echt meer synchroon te lopen....
dit geld natuurlijk alleen bij kleine gasopeningen en lage toerentallen.
en laat dat nou net een van de problemen zijn bij KTM.


bij de TPS is de mapping voor beide cylinders het zelfde, er wordt dus ook geen correctie meer toegepast op de ene en de ander cylinder.
Maar ook hier geld ook nog steeds als een cyclinder meer lucht aan kan dan de andere zal dit ook voor een andere verbranding zorgen.
En dus wederom een niet goed synchroon lopende motor bij kleine gasopeningen/toerentallen
Op hogere toeren uit dit zich meer in trillingen van uit het blok bij bepaalde toerentallen


Ik krijg ook steeds meer de indruk dat de Lambda sensors ook alleen samen werken met de L map.
Ik zou het graag precies willen weten daarom is het jammer dat je nou net niet even met Tuneecu wat dieper in de ecu software kunt duiken.
Maar verder top programma 2thumbsup .



Is er hier al een draadje op het forum dat laat zien hoe je de gaskleppen synchroniseerd? Uit ervaring met mijn vorige motoren, kan ik bevestigen dat een goed gesynchroniseerde motor een pak beter loopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 23 Nov. 2010, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
je kunt natuurlijk ook een emotie loze b#w kopen laugh laugh
een ktm moet agressie in zich hebben zo dat je weet dat je leeft niet zo'n luie koppel motor zonder emotie dat heeft dat andere merk al laugh laugh



dat weet ik Smile Maar dat wil ik niet. Ik wil een KTM, die agressief is, én die goed rijdt.

mijn motor is nog steeds erg agressief, ik weet zeker dat veel mensen er nu nog steeds niet mee zouden willen rijden. wink (mensen die een versys gewoon zijn bijvoorbeeld wink )

de directe gasrespons is heerlijk...ruk aan het hendle en de boel schiet vooruit als een speer. super verslavend.
Maar dat wil niet zeggen dat je daarvoor al jouw comfort en bruikbaarheid moet opgeven! Allemaal heel erg leuk wanneer je enkel op zondag buitenkomt en de B-banen onveilig maakt.
Ik doe meer dan 30.000km per jaar met deze motor, en hij moet alles doen: ik ga ermee op reis, ik rijd veel met duo, ik doe veel koerierwerk, ik wil bochten pikken in de bergen, ik wil wheelies trekken, ik doe boodschappen in 't stad, etc...ik heb geen auto trouwens. Dus deze motor is alles voor mij.
Ik heb heel erg lang zitten twijfelen om deze moto misschien weg te doen, omdat hij gewoon niet bestuurbaar was bij lage snelheden en bij slecht wegdek...en dat zou een ramp geweest zijn want de 990SM is voor mij op ALLE andere vlakken de perfecte bike. Hij doet alles perfect, behalve die verschrikkelijke rukkerigheid...die stoort niet op zondag (ja, dan wil ik ook agressie en emotie), maar wel als je er elke dag mee rijdt. heel erg zelfs. Vandaar dat duizenden mensen die met deze motor rijden hetzelfde probleem aanklagen.

ik kom trouwens van een SV650, TL1000S, V-raptor, husqvarna 610SM, en nu een KTM990SM...ik heb daar nog niet veel saaie BMW's tussen gezien wink

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt wink

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 23 Nov. 2010, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n gasklepsynchronisatie-methode zegt mij ook wel wat. Je kan de primaire kleppen verstellen, meerbepaald de positie van de achterste gasklep tov de voorste. Dat gebeurt met een regelschroef op de verbindingsstang.
Na wat gezever met het uitvallen van de motor ben ik daar met de mijne ooit eens "op het gevoel" aan begonnen, enkel en alleen om hem niet te laten afslaan bij stoppen en terugschakelen. Nadat ik het echte probleem gevonden had, heb ik redelijk lang moeten proberen om die synchronisatie terug goed te krijgen. Lees : experimenteren en verschillende keren bijregelen van die schroef tot het grootste deel van de trillingen verdwenen waren. Wat uiteindelijk min of meer gelukt is (bijregelen-alles monteren-testrit-demonteren x10 ofzo uhoh ). Maar ik heb steeds het gevoel overgehouden dat dit niet helemaal 100% in orde staat.

Wat soepelheid en verbeterde gasrespons betreft : sedert ik nieuwe dempers gemonteerd heb, het buizenwerk voorzien is van nieuwe dichtingen en het SAS eraf is, rijdt die onherkenbaar soepel tov ervoor shocked2 . Zelfs van dien aard dat tragere maneuvers aan lage toerentallen nu haalbaar zijn op gasdosering alleen en zonder achterremtechniek...
Dat zijn nochthans niet de veranderingen waarbij je dergelijke effecten zou verwachten. Wat zou daarvan de verklaring kunnen zijn ?

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Nov. 2010, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Zo'n gasklepsynchronisatie-methode zegt mij ook wel wat. Je kan de primaire kleppen verstellen, meerbepaald de positie van de achterste gasklep tov de voorste. Dat gebeurt met een regelschroef op de verbindingsstang.
Na wat gezever met het uitvallen van de motor ben ik daar met de mijne ooit eens "op het gevoel" aan begonnen, enkel en alleen om hem niet te laten afslaan bij stoppen en terugschakelen. Nadat ik het echte probleem gevonden had, heb ik redelijk lang moeten proberen om die synchronisatie terug goed te krijgen. Lees : experimenteren en verschillende keren bijregelen van die schroef tot het grootste deel van de trillingen verdwenen waren. Wat uiteindelijk min of meer gelukt is (bijregelen-alles monteren-testrit-demonteren x10 ofzo uhoh ). Maar ik heb steeds het gevoel overgehouden dat dit niet helemaal 100% in orde staat.

Wat soepelheid en verbeterde gasrespons betreft : sedert ik nieuwe dempers gemonteerd heb, het buizenwerk voorzien is van nieuwe dichtingen en het SAS eraf is, rijdt die onherkenbaar soepel tov ervoor shocked2 . Zelfs van dien aard dat tragere maneuvers aan lage toerentallen nu haalbaar zijn op gasdosering alleen en zonder achterremtechniek...
Dat zijn nochthans niet de veranderingen waarbij je dergelijke effecten zou verwachten. Wat zou daarvan de verklaring kunnen zijn ?


Ik denk omdat de motor nu veel beter kan ademen, want als ik jou post lees heb ik mijn twijfels of jou gas kleppen wel goed staan.
Op gevoel loopt hij misschien niet verkeerd maar als je er een meter aanhangt dan weet je het wel zeker.

Ik gebruik zelf deze werkt goed en is niet te duur:
http://www.carbtune.com/

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Za, 27 Nov. 2010, 2:15    Onderwerp: Reageer met quote

nieuwe mapping geupload,
grootste wijziging is het opnieuw inschakelen van de O2 sensoren.
ietsje agressievere stand van de F-L switch map (slechts 3% voor de 3 hoogste toerentallen), en ietsje armer cruise-gebied bij de TPS map.


resultaat:

- verbruik 6L/100km mixed, tegenover 6,7 voorheen
- het oppikken vanaf gesloten gasstand verloopt nog steeds zacht en controleerbaar, dus on/off nog steeds helemaal OK, en lage-toeren-manieren ook. Dit heeft mijns inziens grotendeels te maken met de F-L switch die aangepast werd.
- stabiel autostrade rijden aan 4 a 5000 toeren is minder goed: ik voel de motor opnieuw jagen, hij is opnieuw 'onzeker' geworden...leefbaar, maar liever niet, dus we zoeken verder.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 27 Nov. 2010, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

wreckah schreef:
nieuwe mapping geupload,
grootste wijziging is het opnieuw inschakelen van de O2 sensoren.
ietsje agressievere stand van de F-L switch map (slechts 3% voor de 3 hoogste toerentallen), en ietsje armer cruise-gebied bij de TPS map.


resultaat:

- verbruik 6L/100km mixed, tegenover 6,7 voorheen
- het oppikken vanaf gesloten gasstand verloopt nog steeds zacht en controleerbaar, dus on/off nog steeds helemaal OK, en lage-toeren-manieren ook. Dit heeft mijns inziens grotendeels te maken met de F-L switch die aangepast werd.
- stabiel autostrade rijden aan 4 a 5000 toeren is minder goed: ik voel de motor opnieuw jagen, hij is opnieuw 'onzeker' geworden...leefbaar, maar liever niet, dus we zoeken verder.


De verbruiks getallen snap ik wel een beetje omdat nu de brandstof hoeveelheid weer aangepast wordt.
I.p.v een fixed brandstof tabel te laten inspuiten.

Dat jagen rond de 4-5000rpm:
Als je nu de secundaire kleppen eens terug monteerd?.
Want die 2e kleppen zorgen voor een constant mogelijke air flow en aangezien jij ze er niet in hebt zitten.
Kan het misschien zijn dat de hoeveelheid lucht die de motor rondt dat toerental aanzuig een beetje varieerd?.
Door bijvoorbeeld wat turbulenties rondom de gasklep en aangezien je de lambda sensoren nu weer aan hebt gezet en de A/F weer bij geregeld wordt.
Dit zorgt voor het jagende gevoel??

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 3 van 12

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif