lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke helm?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
-Wim--

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 18:31    Onderwerp: Welke helm? Reageer met quote

Ik heb vandaag mijn Adventure R gaan afhalen en de eerste 150 km gereden.

Wat me opvalt is de herrie die ik in mijn helm krijg. Ik gebruik een Shoei en een Schuberth ( beide klassieke integraal helmen ).

Op mijn vorige tanker ( 1200GSa ) voldeden deze helmen prima.

Ik ben ongeveer 1.85 m groot. Tot ongeveer 110 km/u is het vol te houden zonder oordopjes, nadien is het gewoon niet meer aangenaam. Welke helmen gebruiken jullie, en vooral hoeveel herrie maken die ?

Of is een hogere ruit een oplossing ?

Alvast bedankt voor de info.

Wim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij met 1.85 is een lagere ruit een oplossing, hoger heb ik nog nooit geprobeerd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
petervdc

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Voor mij met 1.85 is een lagere ruit een oplossing, hoger heb ik nog nooit geprobeerd.

Heb je der zelf een stuk afgezaagd, of een lagere ruit gekocht ?

deon

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat van dat turbulentie gebulder op een Adventure is niets nieuws cry

ik heb zelf verschillende helmen: Arai Corsair, Arai TourX (2), Arai Viper, en Schuberth C3

oordopjes zijn steeds een must!

Voor mij is de TourX de comfortabelste. de minst lekkere (maar ook minst luidruchtige) is de Schuberth, dat sluitsysteem drukt voortdurend op mijn strottehoofd, daar wordt ik ellendig van.
jammer dat Arai geen TourX met zonnevizier maakt. dat is toch perfect logisch, een tourhelm...

met het hogere tour-scherm zit ik wel uit de wind, maar is de rand van het scherm net in mijn gezichtslijn...dat is het dus ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

proficiat met de moto kerel... goede smaak Smile

wat de turbulentie betreft... iedereen heeft andere bevindingen omwille van lichaamslengte en hoogteverschil in zadels... mijn bevindingen waren, (1,73m)

shoei z-one, veel drum turbulentie...
heb nu een nieuwe shoei met "isolerende kraag" gekocht en die is merkelijk beter...

laag tt zadel zonder scherm... ok
laag zadel en alien scherm ... nog turbulentie...
laag zadel en alien scherm gemonteerd in "super richardo" manier ( dit is het ori of alien ktm scherm gemonteerd met spacers zodat via de koplamp-opening er wind achter het scherm gezogen wordt ...kan je makkelijk googelen) ... perfect qua turbulentie.

ori "r" zadel zonder scherm... perfect schone wind
ori "r" zadel en ori scherm... hoofdpijn...
ori "r" zadel met alien scherm "super richardo" ... perfect uit de wind, geen turbulentie en mooi over het scherm kijkend. (beste oplossing voor mij)

hoog... heel hoog ray'z zadel zonder scherm ... perfect en machtig hoog in de wind.
hoog... heel hoog ray'z zadel en alien scherm "super ricardo" ... opnieuw in de turbulentie. (hier zou een tt opzetschermpje nog een oplossing kunnen bieden) maar in de winter zit ik liever wat lager uit de wind.

veel succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
-Wim--

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gents,

alvast bedankt voor de snelle reply's. Dit is duidelijk een forum dat leeft thumbsup .

Ik ben net even gaan rijden, zonder ruit. Het lawaai blijft, maar het "bulderd" wat minder. Ik ga proberen, om eens met zo'n verhoogde ruit te mogen testen.

Of misschien is dit wel iets ? http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=5_65_476&products_id=791&osCsid=fa60377c171da0ac214e0a82977017a0
Naar boven
Thorri

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal.

Als ik die reacties over de ruit en turbulentie hoor moet ik altijd weer denken aan wat Helmut (een oosterrijker en KTM 950 ADV S rijder) mij verteld heeft.
De ruit op de ADV is er niet voor de bestuurder maar voor het beschermen van de GPS, roadbook en dergelijke apparaten. Gewoon geen staan en offroad rijden. Als je zo graag uit de wind achter een schuifpui met dubbelglas wil zitten koop dan een bmw. Een KTM is voor echte mannen en echte mannen zeuren niet. Het zijn zijn woorden, maar ik ben het stiekum wel een beetje met hem eens. Dus ik zeg altijd als je voor een nieuwe motor gaat maak een lange testrit en pak alle wegen waar je normaal op rijd.
Ik zo maar autoplastieken in smile op de kop en rijden.

SirCrow

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

-Wim-- schreef:
Gents,

alvast bedankt voor de snelle reply's. Dit is duidelijk een forum dat leeft thumbsup .

Ik ben net even gaan rijden, zonder ruit. Het lawaai blijft, maar het "bulderd" wat minder. Ik ga proberen, om eens met zo'n verhoogde ruit te mogen testen.

Of misschien is dit wel iets ? http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=5_65_476&products_id=791&osCsid=fa60377c171da0ac214e0a82977017a0

Ja voor sommige is dat een verbetering, het is gewoon proberen, en accepteren zoals in bovenstaande reply wink

Bij mij is de lage (standaard) ruit het stilst met m'n Arai Tour-X3, met m'n BMW Systeem 6 helm :$ is het andersom, is het beste met het Tour Screen.

BTW als je zo'n Tour Scherm eerst eens wilt proberen, ik heb er één liggen in m'n garage in het midden van het land Smile

Suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand ervaring met deze helm?
De Shark evoline fusion 2
in principe heb ik een bloedhekel aan integraalhelmen,
maar sindsdien ik zonder ruitje of kuip rij (smr 950) kan het soms niet anders, ( bij stevig snelwegrijden begint m'n open arai sz aardig te liften)

met deze shark kun je "open" rijden, en als het nodig is kun je hem dichtmaken.

evoline2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  56.21 KB
 Weergegeven:  11533 keer

evoline2.jpg

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Thorri

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze shark helm. Hij zit lekker. hij heeft wel wat last van wind ruis. En bij regen als je hem helemaal dicht doet beslaat hij bij mijn neus.
Verder ben zeer teverden over de garantie van shark. Ik had en probleempje met het openen van het kinstuk. hij liep vast. Heb zo een nieuwe gekregen zonder gezeur. En de lichtgevende stickers zijn ook leuk.

Daan

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

windgeruis lijkt me niet zo een probleem,
(een ktm is tenslotte een mannenmotor zeg je zelf wink3 ).
bij langere ritten gewoon oordopjes in.
lijkt mij voor het beslaan dat er wellicht pin lock op kan,
(bevalt in mijn arai integraal ook goed).

ik zou hem wel eens willen passen, eens op zoek naar een dealer in de buurt van rotterdam/dordrecht.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Thorri

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

In die buurt weet ik geen dealer. Ik heb de mijn bij Gebben in Rogat Drenthe gekocht. En ik mocht hem eerst proberen voor dat ik hem kocht. Daar mee bedoel ik ff een rondje rijden.
-Wim--

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de kaap van de eerste 1000 km gerond, mét oordopjes . Ik ga die "Ricardo" manier deze week eens uitproberen en een set oordopjes op maat laten maken.

De dopjes die ik nu gebruik, dichten zo goed af dat ik zelfs mijn Akra,s niet meer hoor.
Naar boven
-Wim--

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Iemand ervaring met deze helm?
De Shark evoline fusion 2
in principe heb ik een bloedhekel aan integraalhelmen,
maar sindsdien ik zonder ruitje of kuip rij (smr 950) kan het soms niet anders, ( bij stevig snelwegrijden begint m'n open arai sz aardig te liften)

met deze shark kun je "open" rijden, en als het nodig is kun je hem dichtmaken.

Ik heb deze helm al even opgehad. Zit vrij goed en ook voor de brildragers onder ons is het een goede helm. Alleen het gewicht van 2kg vond ik te veel.

Heeft er iemand ervaring met deze ?

http://www.superbike.co.uk/products/helmets/uvex_enduro_carbon_helmet_review_news_280983.html
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

-Wim-- schreef:
Vandaag de kaap van de eerste 1000 km gerond, mét oordopjes . Ik ga die "Ricardo" manier deze week eens uitproberen en een set oordopjes op maat laten maken.

De dopjes die ik nu gebruik, dichten zo goed af dat ik zelfs mijn Akra,s niet meer hoor.

Oranje oordopjes vh kruidvat, zitten goed en geluid vd motor is ok.

ik rij altijd met oordopjes, niet alleen op lange stukken maar ook woon-werk, en ik heb al een redelijk stille helm (C3), het is een gewoonte geworden.
Ik rij al meer dan 26 jaar en had ik al die jaren oordopjes gedragen zou ik nu nog beter horen....mijn gehoor heeft na al die jaren wel wat schade opgelopen, te lange blootstelling aan windgeruis etc.... Vandaar de oordopjes, om erger te voorkomen.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: