lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Reisverslag Marokko sept. 2010
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 30 Sep. 2010, 21:16    Onderwerp: Reisverslag Marokko sept. 2010 Reageer met quote

Om alvast in de stemming te komen, de trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=YcEF3NxGFcM

Film is in de maak, reisverslag met foto's volgen binnenkort in dit theater!

Gr. Guus

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!


Laatst aangepast door Guus op Za, 2 Okt. 2010, 15:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Do, 30 Sep. 2010, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

drummer drummer drummer drummer

ben benieuwd thumbsup de trailer beloofd veel goeds!!

gr.
richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Okt. 2010, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Guus.

Das het betere werk. Ben benieuwd naar de rest...

thumbsup thumbsup

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Za, 2 Okt. 2010, 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 1:
Boot. Een hele lange dag.. Gelukkig heeft Allah alcohol uitgevonden om zoiets nog een beetje dragelijk te maken. Nee, zonder gekheid, was lekker om een biertje en een vodka cola te kunnen nuttigen in de zon op het achterdek.



Begonnen vroeg met in de rij staan. We zijn niet de enige die motor willen rijden in Maroc. Ook een boel mensen die zoveel mogelijk spullen op een busje willen knopen en dan rond willen rijden in, maar zeker naar, Maroc.

Filmpje Avatar gekeken en de dag was af.


Dag 2: 250km
Duurt lang. Gisteren vertrok ons vergane glorie cruiseship 1,5 uur te laat. Schijnbaar hebben we tegenstroom of wind gehad. Wat rond 15h zijn we er eindelijk. Omdat we nog moeten rijden geen alcohol om de pijn te verzachten. Ook geen zon trouwens. Wel dolfijnen.

Op de kade komen de eerste 'fixers'. Ze leggen tegen een vrijwillige vergoeding uit dat je bij het enige loket je papieren moet laten zien, en bij de enige in uniform rondlopende douanier je invoerpapieren moet inleveren. Waar hij anders zelf om vraagt. En dan vind 'onze' fixer het raar dat hij niets krijgt. Hij vindt het uiteindelijk maar goed dat Holland de finale gemist heeft. Nou, daar raakt hij me in het hart mee.

Na wederom lang wachten (sleutel van het kantoortje waar de stempel ligt is zoek) rijden we eindelijk aan. Echt te gek! Direct ander gevoel, geur, aanzicht en vibe! Hier komen we voor.

Saai stukje snelweg vanwege de verloren tijd. Na een hectisch dorpje (wederom met dito beschreven gevoel, geur etc) een supermarkt gezocht. Jaap vindt het jammer dat we de kleine kioskjes overslaan. Maar ik heb trek. En het wordt al donker.

Na de inkopen de stad uit, op zoek naar een plek om onze tent op te slaan. Na wat links rechts op zandpaadjes (mul, pfoeh even wennen) een mooi plekje in het lijkt ‘middle of nowhere’. Spannend.
Eerst eten, dan tent. Als we weg gejaagd worden, hebben we in ieder geval een gevulde maag. Maar nadat de tent staat, en we alles ingericht hebben, zien we in de verte het licht van een motor. Met daar achteraan een auto. Op het pad wat wij overgestoken hebben. Met diepe sporen achter gelaten. Ze komen onze kant op. Hart nog een stukje sneller. Dan maar zichtbaar maken door uit de bosrand te komen en een hoofdlampje aan te zetten. Begroet worden door 10 uitermate vrolijke snuiters is dan het laatste wat je gedacht had, maar het eerste wat je gehoopt had. Heel bijzonder.



Na een groepsfoto en een uitnodiging voor eten, slapen bij hun huis en koffie morgenvroeg een stuk relaxter gaan slapen. Ook door de door vodka opgeleukte colaatjes.


Dag 3:
Weer niet gekeken hoeveel we gereden hebben. Begonnen iig in diep zand. Na een heerlijk ontbijtje met brood en chorizo. Spannend met 300kg alles bij elkaar. Op zoek naar onze president van het stukje land waar we geslapen hebben. Na verschillende afslagen en bijbehorende keuzes besloten om terug richting de weg te rijden. Deze manier van sturen staat me aan. Uitdagend, zwaar, maar elke keer weer iets makkelijker en vertrouwelijker. Heb “offroad leren rijden” hoog op mijn verlanglijstje staan.

Daarna zakt de omgeving wat in. Eerst naar Rabat wat hectisch is, en we alleen thee of koffie hebben gedronken. Afhankelijk aan wie je het vraagt. Geen hapje. Alhoewel een zachte banaan wel degelijk gehapt werd.
Daarna door het binnenland naar Marrakech. Soms leuk en uitdagend (offroad stukjes, slechte wegdek, bochten), soms ronduit saai. We hopen dat die delen wat korter gaan worden...

In de dorpjes een gekte. Bij een eettentje voor de lunch wordt alles uit de kast gehaald. Veel bekijks.
In een stukje woestijn branden we onze pakken uit. In een poging een stukje schaduw te pakken, en een slok drinken, komen ineens een berg kinderen tevoorschijn uit een irrigatie buis. Leuk moment waarbij ze zich uitleven op en rond onze motoren.



Marrakech is echt een Arabische stad zoals ik verwacht had. Hectiek, andere geuren, kleine straatjes en steegjes waar je geen wijs uit wordt.
Het interessante gedeelte waar alle hotels zitten, is niet toegankelijk voor verkeer. En onze motoren dan? Na verwoede en verhitte (ook voor onze motoren, die gooien er beide wat benzine uit) pogingen uiteindelijk een betaalde stalling gevonden en een hotel aan de overkant van dezelfde straat. Als we inchecken krijgen we te horen dat we onze motoren in het hotel kwijt kunnen. Jaja.

Dan een rondje stad. Kapper geweest, hapje in de vorm van patat met shoarma en de hectiek van het befaamde plein. Waanzinnig. Heel indrukwekkend. Sluiten na een ronddwalen weer af op het plein met een ander hapje. Grillworstjes met brood en saus.


Dag 4: 214km
Dag Marrakech, welkom bochten! Eindelijk. Lange intensieve dag met een enorme hoosbui. Hagel die zeer deed. En een hoogte van 2260m in het Atlas gebergte. De weg was overspoeld met water, gruis en rode klei. Mooie filmpjes als beloning.



Nu bij Peter die graag praat. En dat is niet perse datgene waar je zin in hebt na een lange dag. Wel een perfecte plaats en kennis over de routes. Deze man kent Marokko als zijn broekzak! Iets moois gemaakt op zijn aanwijzingen via Mapsource. Nog wat hulp gehad met technisch geneuzel om het daadwerkelijk in mijn gps te krijgen. Blijft een zwak punt van me, techniek wat niet mechanisch is...

En het lekkerste gegeten tot nu toe. Tajine.


Dag 5:
Vandaag weg bij Sir Talkalot.

Nu begint het echt. Volgens mij heb ik dat al eerder gezegd. Maar nu is het menens. Bochten! Uitzicht! Magnifiek.

Eerste stuk is 'saai' asfalt. Dan de Gorge du Dades in. Prachtig. En dan 42km piste. Steen, pietsie modder, nog grotere stenen, rivierbedding. Over een pas van 2600m. Stunning views en dit wordt bedoeld met onherbergzaam. Technisch lastig met onze motoren, met bagage. Ondanks dat we minimaal bepakt zijn. Maar gaaf, potdomme wat gaaf. Hier zijn we voor gekomen!

En een paar kinderen hebben me hart gebroken. Van Jaap een fishermen’s friendje gekregen. Traantje in mijn helm gelaten.
Want stel je voor. Je rijdt in een omgeving waar in de wijdste omtrek geen menselijk aspect te zien valt. Geen draden, huizen, wegen of wat dan ook buiten door de natuur geschapen pracht. En je hebt ruim 30km piste gereden, zwaar vermoeid na een prachtige dag reizen. En dan komt vanuit de bergen een jongetje van geschat 6jr met zijn broertje van nog eens geschat 4jr naar het paadje waar jij de grootste moeite doet om die machine en het mens erop overeind te houden. Bang om te vallen. En zij verschrikkelijk bang om je aan te spreken.



Of ik iets te eten heb. Maar dat heb ik niet meer. Mijn polo van Ralph, gekocht in China voor een habbekrats zit tussen mijn tas geknoopt. In een poging te drogen na een sopje. Dat drogen is gelukt. Alleen het rode stof, blubber en regen heeft het resultaat erger gemaakt dan de start. Ik geef hem aan de kleinste. Ze hebben 2 bokjes in de buurt lopen. Verder is er niets in de omgeving te zien. En je kan ver kijken kan ik je verzekeren. Thuis moest ik om het blokje huizen blijven. Deze twee gastjes lopen in de middle of nowhere. De kleinste krijgt het shirt niet zelf aan. Zijn broer helpt terwijl hij om eten blijft vragen. Uiteindelijk staat dat mannetje daar. Shirt tot over zijn knieën. Ik kan niet veel meer doen dan dit en zeg dat ik door moet. Ze begrijpen het niet, maar zodra ik start springen ze 3m achteruit. Ik zwaai en de kleine zwaait met een trillend handje terug. Bang.
Dan kan ik grote vent zijn, met al m'n spullen en mogelijkheden. Maar dan voel ik me erg klein. En ja, dat ontroerd.


Dag 6: 230km
Desolaat. Wat een ruimte, wat een uitzicht.

We zijn vertrokken vanaf een camping. Hele nacht regen. Bijna elke dag gehad tot nu toe. Had ik niet gedacht. Voordeel is wel dat het snel droogt bij 35gr.

Eerste deel Gorges Thodra. Heel indrukwekkend. Hoge en hele steile wanden links en rechts van je. En daar rijdt dan een nietig mannetje tussen.

Later op de route zou een weg moeten liggen die we niet direct zien. We kunnen over asfalt verder, maar daarvoor zijn we niet naar Maroc gereden. Even zoeken in een rivierbedding en daar hebben we hem. Een prachtige piste die beter begaanbaar is dan die van gisteren. Prachtig landschap weer. Maar ik val in herhaling.



Daarna een saai stuk over een inmense vlakte. Daar kunnen we dan wel weer af voor een goede 20km piste. Dit is in het begin nog beter begaanbaar. Hoge snelheden, grote stofwolken, heel kicks.

Dan is de pijp wel echt leeg. En dan moet je nog 100km. Met niets maar dan ook echt niets om je heen. Ook geen auto's om in te halen of wat dan ook. Rechte weg. Gelukkig kan je dan wel heel hard rijden.

Aangekomen in Merzouga komen we de Franse jongens tegen van de boot. Of we meegaan op een kameel de duinen in. Onder een voorwaarde, dat er biertjes bij zijn. Daar zorgt de gids voor, want het dubbele verdienen met amper meer werk, doet hij graag. En daar zitten we nu, voor een berbertentje.



Dag 7:
Leuke dag met Jeremie en Alex op gereden.

Begon vroeg met de zonsopgang bekijken vanaf een duin, ontbijtje en weer op ‘le chamel’. Jongens wat is kameel (of eigenlijk dromedaris) rijden saai. Heen zat Jaap nog aan een stuk te klagen wat het leuk maakte. Nu zat hij beter, zeurde niet en was echt alle lol eraf.

Bij terugkomst in Merzouga alle bagage van de motoren gehaald. Kijken of we ook duinen kunnen rijden. Zelf fantaseren we er al over dat we als echte Dakarhelden over de duinen springen. Na 5m zand staat het ding tot z'n assen in het zand geparkeerd...
Alleen Jeremie komt met zijn noppen en 350cc verder.



Als alles er weer opgeknoopt is rijden we met z'n vieren een piste naar Erfoud. Ruim 50km ruimte en allerlei paadjes wat het navigeren lastig maakt. Uiteindelijk komen we op de hoofd piste en kunnen we redelijk doorjagen. Mooie filmpjes en foto's door Jaap gemaakt.



We eindigen de dag op een camping waar mister adventure himself (Jeremie) een kamer pakt omdat hij geen matje bij zich heeft. Natuurlijk maken we daar geen grappen over.
Na een potje gekookt te hebben onder het genot van enkele pilserakkers en een muziekje levenswijsheden verteld. De jonkies hangen aan onze lippen.


Dag 8: 300km
Vanaf de camping naar Fes gereden. Eerste helft met Frodo en San, onze Franse ukkies. Op de splitsing Meknes/Fes zijn onze wegen uit elkaar gegaan.

Als je nog steen nodig hebt, ga naar Marokko. Het ligt overal waar je kijkt... Er zit vast de kleur en maat tussen die je zoekt.



Fes is grappig, maar niet spectaculair. Veel hasjverkopers en andere behulpzame lieden. En het hotel wat we hebben was snel gevonden, maar beroerd. Geen handdoeken, schoon beddengoed of toiletpapier. Jammer dan.




Dag 9:
Laatste echte dag. Morgen op de boot. Van Fes naar Chefchouen. Niet megaspectaculair, want we zijn verwend geraakt. Relatief veel verkeer en minder mooie natuurschoon. Wel lekkere bochten gereden.

Het stadje is mooi. Maar ben moe, heb honger en word chagrijnig. Jaap en ik liggen niet op een lijn qua afdingen. Ik vind het leuk en ben keihard, Jaap vindt het gęnant. En dat laat hij duidelijk blijken wat mij niet helpt om de prijs naar beneden te krijgen.



Eten doen we voor de 2de keer op de verkeerde plek. Middenin het toeristische hart van de medina. Als straf eten we een verschrikkelijke, saaie en vette tajine met niks erop of eraan. De ober vindt het vervelend dat hij ons moet bedienen en rent direct terug naar zijn plek, achter de tv.
Als disciplinaire maatregel leggen we onszelf op om een overheerlijk broodje, voor een fractie van de prijs, net buiten de medina, op te eten. Dat zal ze krijgen.

Bij de motoren aangekomen wordt ons verteld dat we moeten betalen omdat er op onze motoren gelet is. Hebben we niet om gevraagd en na wat stevige taal druipt de beschermengel af.


Dag 10:
Laatste dagje. Met Tibo de Franse snelheidsduivel op een Yamaha 350cc DR. Een tweetakt die meurt als de ziekte. Hij heeft wel heel vaak en in meerdere talen, waaronder het frans/engels zoals alleen in 'Allo Allo' gesproken wordt, duidelijk gemaakt dat hij niet harder dan 90km kan.

Als we in Tanger al onze dirhams op een stapel gooien voor een fantastische visschotel, vertelt hij dat hij meer stoned dan nuchter op de motor heeft gezeten. Vanochtend heeft hij zijn laatste 2 jointjes weggepaft voordat hij wegreed. Misschien heeft zijn snelheid daar iets mee te maken? "Just a little" wordt zijn bijnaam, want ook cola, vlees en vis neemt hij tot zich in kleine hoeveelheden. Net als zijn hasj, "just to be sure".

Die visschotel is er trouwens wel uit nu. Voor het eerst echt aan de dunne.


_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Okt. 2010, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke trailer en verhaal.
Ik wil ook!

Hoeveel dagen reizen was het naar dag 1 ?

_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Okt. 2010, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Barcelona kan je in 2 dagen rijden. Maar is dan wel saai.

Ik heb er 3 rijdagen over gedaan met een onderbreking van een weekend rond de Mt Ventoux. Daar ben ik met 40 collega's tegenop gefietst (collega had mijn fiets meegenomen).

Terug ben ik weer in Frankrijk blijven plakken en heb daar nog wat mooie bergpassen gereden. Totaal weer 3 rijdagen. Laatste stuk wel in één streep over de snelweg. In de regen...

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Okt. 2010, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal, mooi avontuur.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Bčr Motard



Geregistreerd op: 6-8-2009
Berichten: 120

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Okt. 2010, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Filmpje is allesinds vet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil nog !!!!!!!!!!!!!!

thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup



Groeten Bčr Motard

_________________
The Adventure Begins !!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
EP



Geregistreerd op: 3-10-2008
Berichten: 161
Woonplaats: Drenthe

BerichtGeplaatst: Di, 5 Okt. 2010, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Verslag leuk, foto's mooi, filmpje fantastisch.

Volgens mij hebben jullie nog filmateriaal genoeg om er nog een paar in elkaar te draaien!

_________________
PPM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Di, 5 Okt. 2010, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote




Haha Guus toch, wat wil je nou met zulke banden man.
Je had minstens Pirelli MT 21 moeten nemen, dan had je nog wat kunnen spelen in het zand.

Leuk verslag ben benieuwd naar jullie film.


Merzouga met MT 21`

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Tja Ray, als je er zelf heen rijdt bekijk je toch wat je thuis kan laten. En daar vielen die noppen bandjes onder. Rest ging prima, Scorpions hielden zich goed op de stenen. Zand was idd niets...

Maar belangrijker nieuws. De film is klaar!

http://www.youtube.com/watch?v=TvQtN4CxbXs

Een klein kwartiertje feest! smiley2 cheesy Smile grin3 grin

edit: als YT het niet doet:
http://vimeo.com/15729725

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!


Laatst aangepast door Guus op Ma, 11 Okt. 2010, 16:05, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bčr Motard



Geregistreerd op: 6-8-2009
Berichten: 120

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het filmpje is geblokkeerd op You Tube !!!!!! huh


Grtz Bčr Motard

_________________
The Adventure Begins !!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Okt. 2010, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Niks geblokkeerd!!
Mooie film man thumbsup thumbsup

Welke camera(s) hebben jullie gebruikt?

groet,
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bčr Motard



Geregistreerd op: 6-8-2009
Berichten: 120

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

In Nederland mss niet maar hier allesinds wel !!!!
_________________
The Adventure Begins !!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet zeker dat de mislukte zand ervaring ook op video staat! Die willen we zien natuurlijk grin2

Mooi tripje, zelfs met lifters op de moto.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif