lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gezocht: iets voor erbij...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Sep. 2010, 17:54    Onderwerp: Gezocht: iets voor erbij... Reageer met quote

Maar wat?
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen om de adventure weg te doen en een 690 enduro te kopen heb ik beslist van de grote ktm bij te houden en iets kleins voor in het veld erbij te kopen.
Ik keek al naar vanalles: G450X, exc's klx-en enzovoorts.
Wat mij in al deze modellen tegenhoud zijn de korte service-intervals (ik las zelfs dat de motor heropgebouwd moet worden om de 70 uur).
Daarna ging ik op zoek naar een oude yamaha tt of suzuki DR, maar die zijn vrijwel niet te vinden.

Wat is jullie mening over de onderhoudsintervallen op de exc's, g450x-en en dergelijke, zijn die altijd nodig of enkel voor racegebruik?
Zijn er modellen die ik nog kan overwegen?
Heeft er nog iemand iets in de garage staan waar hij/zij vanaf wil?

SirCrow

BerichtGeplaatst: Zo, 19 Sep. 2010, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Als je er iets erbij wil dat niet van die korte onderhoud intervallen heeft zou je eens kunnen kijken naar een WR250R, zie net dat ie verkocht is maar ik bedoel zoiets als dit http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8997.0

Persoonlijk vind ik de maintenance schema voor recreatief / straatgebruik wel erg kort voor de competitie fietsen, ik ben zelf nog aan het kijken hoe of wat ik het wil doen met m'n WR450F.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Di, 21 Sep. 2010, 13:02    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegd, als je een enduro moto hebt en je rijdt daar enkel off road mee zie ik niet in waarom je problemen met de korte onderhoudsintervals hebt. Als je je motor pas na 5000 off road km's een onderhoudje gaat geven, ga je daar ofwel niet geraken wegens defect ofwel ga je veel werk hebben......
Bovendien duurt het wel effe voor je bv aan 70 off road uren zit, zal ongeveer het equivalent van 2000-2500km zijn denk ik, afhankelijk of je zwaar of snel terrein rijdt.

De echte competitie spullen kun je best vermijden, die hebben idd na x aantal uren een motorrevisie nodig, maar zowel KTM als Husky hebben betrouwbare 250 -450 modellen waar de onderhoud wel meevalt

Face it: off road vraagt veel onderhoud, zeker als je zoals bij ons hoofdzakelijk door de blubber moet rijden....
Ik reed weinig off road, (kapotte schouder) maar na elke rit was ik minstens een paar avonden bezig om de boel terug in orde te zetten. (remblokken vervangen, ketting uitkoken of vervangen, alle lagers doorsmeren, filters uitwassen etc....) Mijn off roaders hebben me dan ook nooit in de steek gelaten. Als je verwacht dat je moto na een serieuze off road rit enkel maar een afstoombeurtje nodig heeft ga je nog voor onaangename verrassingen komen te staan.....

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 21 Sep. 2010, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk is het zo dat als je extremer offroad gaat rijden, dat je onderhoud ook hoger wordt.

Een EXC heeft officieel 90 uur zuigerlife, bij EXTREEM sportgebruik. Bij amateur-sport is dat al 180 uur, en als je wat netjes er mee bent kan dat ook nog wel wat meer worden.

Omdat zo'n ding 1.2 liter olie heeft... moet je wel ieder seizoen (<1000km) minstens een oliewissel doen, met filtertjes, en luchtfilters e.d. vervang je gewoon bijna iedere rit (maar das ook 3 tellen werk: een paar filters op voorraad en zo af en toe die eens wassen en opnieuw olien)

Als je bij offroadritjes 4 uur rijtijd vol weet te maken dan dan doe je het leuk; bij 6-8 ritten per jaar, rij je dan dus 6 jaar zonder revisie of dergelijk...

Al met al dus niet zo erg.

ps.: Ik heb nog een EXC staan die nu aan revisie toe is... als je het zelf doet dan weet je precies wat je hebt.

Daan

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Sep. 2010, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Als je bij offroadritjes 4 uur rijtijd vol weet te maken dan dan doe je het leuk; bij 6-8 ritten per jaar, rij je dan dus 6 jaar zonder revisie of dergelijk...

Al met al dus niet zo erg.

Klopt wel zo'n beetje,
ik heb mijn exc destijds gebruikt gekocht, was "fris gemaakt" volgens de dealer, weet echter niet precies wat er toen nieuw in gegaan is.
wel heb ik er daarna zo'n 5 jaar mee gereden, in die tijd alleen nieuwe koppelingplaten/distributieketting/en een lager aan de koppeling vervangen.(en natuurlijk de normale slijtagedelen).

in die 5 jaar een aantal otr-ritten/AK-roadbookritten/ 4 dagen pyreneen/2 keer 4 dagen polen/ 2 keer red bull knockout/ en de nodige recreatie en trainingsritjes gereden.
Toen ik hem wegdeed liep hij nog prima, en verbruikte nauwelijks olie.

Hier wil ik maar mee zeggen, als je er een beetje normaal mee doet dan hoeft hij echt niet elk jaar open hoor wink3

Stelconplaat klein.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  65.19 KB
 Weergegeven:  6856 keer

Stelconplaat klein.jpg

ergens onderweg klein.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  58.78 KB
 Weergegeven:  6857 keer

ergens onderweg klein.jpg

blubber 001.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  206.63 KB
 Weergegeven:  399 keer

blubber 001.jpg

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
koen warnar

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2010, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag um welus poetse bucktooth
Snoekie

BerichtGeplaatst: Do, 23 Sep. 2010, 17:15    Onderwerp: Re: Gezocht: iets voor erbij... Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Daarna ging ik op zoek naar een oude yamaha tt of suzuki DR, maar die zijn vrijwel niet te vinden.

Ik heb nog een mooie DRZ-400E '05 in mijn garage staan.
Qua betrouwbaarheid kunnen die wel tellen.
Helaas met de nadruk op STAAN, want ik rijd er veel te weinig mee.
Mss moet ik hem wel wegdoen.
Indien geïnteresseerd ...

Grtz,
Snoekie

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Sep. 2010, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ziezo, net terug van een weekje met de grote KTM door noord-frankrijk scheuren, en veel reacties zo te zien thumbsup .
Ik begin er al rekening mee te houden dat onderhoud onontbeerlijk zal zijn.
Ik ben momenteel aan het kijken naar een mooie aanbieding van een (en nu ga ik vloeken in de kerk) bmw g450x. Iemand hier ervaringen of gedachten over?
Ik ben niet meteen geneigd om een fiets te importeren uit Nederland, maar uit interesse (als het een leuke prijs is doe ik het misschien toch): wat vragen jullie, snoekie en Dr Bean? En hoeveel moet ik nog rekenen voor een revisie?

De zoektocht gaat verder...
edit: het ziet ernaar uit dat ik meer en meer richting drz aan het denken ben. Iemand die dit nog uit mijn hoofd wil praten?

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: