lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure als pakezel...

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2005, 21:15    Onderwerp: Adventure als pakezel... Reageer met quote

Ik wilde graag weten hoe het comfort op de Adventure is als er lange stukken gereden worden(hoofdzakelijk snelweg) zeg 700/800 is dat te doen? en wat is dan een leuke snelheid om het uit te houden?

ik vraag dit omdat ik tog de overstap ga maken van een SS naar de Adventure,maar aangezien ik het meeste op de gewone weg rijdt(Sorry offroad mensen) ben ik dus benieuwd naar zn eigenschappen, en hoe is de stabiliteit met koffers als je een beetje door wilt rijden(150+)

Alvast bedankt!

Grts happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2005, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Ik rij ook alleen maar op het asvalt met de 950.
oke, op dat ene slippertje na dan in melderslo grin

Pas 3500 km gereden met vrouwtje achterop naar de dolomieten.
Ook 2 dagen 700km op 1 dag gedaan.
Met alu kofferset, 3 delig 40l zij en 33l topkoffer.
op de koffers zat ook nog wat licht spul gebonden, en met tanktas.

We hebben ook flinke stukken 150 gereden, en heb niets van onstabiliteit of zoiets gevoeld.

Wel rijden wij met een Corbin zadel, ik moet er niet aan denken om met duo passagier op het standaard zadel te zitten bucktooth

Zie foto(tje)

Daan



karin_extra_extra_super_verkleind_855.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  58.22 KB
 Weergegeven:  5708 keer

karin_extra_extra_super_verkleind_855.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 20 Sep. 2005, 1:10    Onderwerp: Re: Adventure als pakezel... Reageer met quote

Flatslide schreef:
Ik wilde graag weten hoe het comfort op de Adventure is als er lange stukken gereden worden(hoofdzakelijk snelweg) zeg 700/800 is dat te doen? en wat is dan een leuke snelheid om het uit te houden?

Grts happy


Ik heb in middels een paar keer dat soort ritten gedaan:
- uit Thuringen (680km) op noppen (mt21)
- uit Noord denemarken 1050km met koffers
- uit Oostenrijk 1130km met koffers
alle 3 in 1 dag (danwel nacht)

160km/h gaat prima, 180 ook daarboven wordt het wat nerveuzer, hoewel ik uit Oostenrijk ook stukken 200-210km/h (mercedusjes van de linker baan af drukken) gereden heb zonder problemen, met lange snelwegbochten enzo : Als je de demping/vering niet te slap zet dan gaat het prima.
moet wel zeggen dat dat met mijn extra smalle en stabiele kofferset is. met de originele ktm set (alu) is het wat minder stabiel geloof ik, dus dan tot de 180 OK, daarboven minder.

Sommige mensen vinden het zadel wat hard (is ie ook in het begin), maar ik vind hem nu eerder te zacht dan te hard.
Verder is het ruitje niet voor iedere lengte mens ideaal: Sommigen korten het juist in (met stille helm, weinig turbulentie) of verhogen het juist (met open helm, lekker beschut). Ik rij met open helm en juist boven de 150 zit ik lekker achter de ruit als ik me een beetje druk achter de ruit.

Op de binnewegen/bergwegen voelt ie zich dan natuurlijk helemaal thuis, daar kan je eindeloos lang rijden, het blijft leuk.

Vergeleken met een SS zal het een super confort fiets zijn denk ik smiley2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Di, 20 Sep. 2005, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

In Mei naar de Dolomieten geweest, de terugreis in 1 ruk weer naar huis.

Kleine 1100km, kruissnelheid rond de 160km/h sommige stukken flink harder, met bagagerol en tanktas,....allemaal geen enkel probleem voor de LC8.

Vorige week nog terug uit Andorra, 1375km ...relaxed op 6000-6500 toeren naar huis gehobbeld (=150<->160km/h),...peanuts voor de langeafstands enduro zoals KTM hem zelf noemt.

Ik ben zelf 1,88m en dan is het ruitje net iets hinderlijk bij deze snelheden, helm danst wat in de wind, Crosshelm met klep en vizier.



pakezel.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  42.01 KB
 Weergegeven:  5672 keer

pakezel.JPG



_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Brillie



Geregistreerd op: 17-5-2005
Berichten: 83
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Okt. 2005, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan er zat op kwijt en het comfort is vrij goed afgezien van de lichte turbulentie rondom de helm, en het plankharde zadel maar dat went allemaal prima.
_________________
Jaja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif