Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 17:21 Onderwerp: Michelin Pilot Pure: Twijfels............ |
|
|
Ik ben al heel lang een grote fan van Michelin Pilot Powers. Nu heb ik onlangs Pilot Pures gemonteerd en ze geven me geen vertrouwd gevoel.
Mijn 950SM begint te shimmy-en bij 180-190 en hij gaat bij rustig sturen niet soepeltjes de bocht om maar erg hakerig. Ik heb de grootste moeite om bij rustig rijden mooi rond en soepeltjes de bochten in en uit te sturen.
Pas als je hem in een keer helemaal plat gooit en een beetje aggressief rijdt stuurt het weer lekker en geven de banden veel vertrouwen. Maar zo rijden is lekker maar dat wil je niet altijd.
Ik heb wat ge-experimenteerd met verschillende bandendrukken (2,2-2,5 nu naar 2,5-2,9) maar het maakt allemaal weinig verschil.
Heeft iemand anders dezelfde ervaringen met de Pilot Pure? |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 18:53 Onderwerp: |
|
|
In het begin was inderdaad even wennen... Op m'n SMT had ik Pilot Powers en nu zo rond de 6000 kilometer alweer de Pilot Pure. In het begin nogal wiebelig; met name de achterkant gaf weinig vertrouwen. Bandenspanning voor / achter nu: 2.4 / 2.7 (+/- 0.5 bar). Veerinstellingen 'Sport' en achterkant 5 mm. hoger gezet met de voorspanning. Voorband aan beide kanten ruim op het tweede streepje.
Wat volgens mij gewenning vraagt: de banden wegen minder dan de Pilot Power en mede daardoor voel je dus (veel) meer.
Wat op een SM (in vgl. met een SMT) ook niet meewerkt: de langere en naar verhouding soepele veerwegen.
Heb je al met de in- en uitgaande demping geexperimenteerd? _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Rhino,
Dank voor je reactie. Mijn vering is enige tijd geleden afgesteld door Bas van Hyperpro dus ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel aardig klopt. Toen stond hij overigens op Pilot Powers en hij stuurde prima. |
|
Naar boven |
|
|
eddy
Geregistreerd op: 28-6-2009 Berichten: 14 Woonplaats: Belgie , nabij Diest
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 10:49 Onderwerp: |
|
|
Ik rij ook met de Michelins Pure en TOV de Continentals een groot verschil
Vering staat origineel en bandendruk 2.5voor en achter 2.6
Zijn echt superbanden
Zelfs bij 190 blijft hij stabiel _________________ http://snelleeddy.punt.nl/ |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 12:52 Onderwerp: |
|
|
Frenz schreef: | Rhino,
Dank voor je reactie. Mijn vering is enige tijd geleden afgesteld door Bas van Hyperpro dus ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel aardig klopt. Toen stond hij overigens op Pilot Powers en hij stuurde prima. |
Zal wel niets zijn, maar mss balhoofd eens checken? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 13:20 Onderwerp: |
|
|
Dirk,
Balhoofd is op zich een goede suggestie. Bij het afstellen, enige tijd terug, door Bas bleken die inderdaad niet goed te zijn en heb ik ze meteen laten vernieuwen. Dus dat zou perfect moeten zijn.
Ik wilde hier vooral weten wat anderen voor ervaring hadden met de Pilot Pures. Die blijken wel redelijk goed te zijn. Dus ben ik nog niet veel wijzer over de mogelijke oorzaak.
Ik denk dat ik nog maar eens terug ga naar Bas om te kijken of hij iets anders dan de banden kan vinden. |
|
Naar boven |
|
|
Parmenion
Geregistreerd op: 28-11-2008 Berichten: 36 Woonplaats: Geldermalsen
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 13:39 Onderwerp: |
|
|
Ik heb na de scorpions ook pilot pures gemonteerd. Vond hem voor veel vertrouwen geven maar achter een beetje een wegglij gevoel. Heb de druk naar 2.8 bar gebracht en dat scheelt. Mijn vering staat ook hard dus er komt wel veel door naar mijn rug maar hij plakt nu goed.
In de regen....veelvuldig geprobeerd deze maand geven ze veel vertrouwen.
Groet Bart _________________ 2007 SM950R 40 kkm |
|
Naar boven |
|
|
hubke01
Geregistreerd op: 24-12-2009 Berichten: 25
|
Geplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 8:54 Onderwerp: |
|
|
bij mij komen ze er niet meer op al zeker 5x gehad dat het voorwiel uitbrak.
waarvan 1x de grond op gegaan met alle kosten vandien
dus ik ga de volgende keer power one eens proberen.
iemand ervaring met deze banden? |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 16:06 Onderwerp: |
|
|
Ik ben inmiddels iets verder: Teruggegaan naar Bas van Hyperpro, daar bleek dat mijn achterkant iets te laag stond. Dus achtervering iets omhoog en voorkant iets omlaag. Dat gaf al een aardige verbetering maar nog niet helemaal.
Ook bleek dat mijn nieuwe balhoofdlagers te strak stonden. Dat is deze week allemaal in orde gemaakt, maar door het koude weer kan ik nog niet veel zeggen.
Zo gauw ik weer eens een beetje lekker kan vegen laat ik weten wat de status is en of het vertrouwen in de Pilot Pures terug is. |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Ma, 20 Jun. 2011, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Na mijn laatste afstelakties bij Hyperpro, achterkant iets omhoog voorkant iets omlaag, is mijn SM een stuk beter en makkelijker gaan sturen.
Feit blijft dat de Pilot Pures toch niet boven alle twijfel verheven zijn. In de Motoplus van dit weekeinde staat een bandentest van o.a. de Pilot Pures en daar kwamen ze minder positief uit. Precies het gevoel wat ze mij gaven. Vanwege deze problemen zijn ze zelfs alweer heel snel opgevolgd door de Pilot Pure "D".
Mijn vermoedens en twijfels zijn nu bevestigd. Het lag dus niet aan mij of aan mijn SM.................. |
|
Naar boven |
|
|
|