lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Michelin Pilot Pure: Twijfels............

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 17:21    Onderwerp: Michelin Pilot Pure: Twijfels............ Reageer met quote

Ik ben al heel lang een grote fan van Michelin Pilot Powers. Nu heb ik onlangs Pilot Pures gemonteerd en ze geven me geen vertrouwd gevoel.
Mijn 950SM begint te shimmy-en bij 180-190 en hij gaat bij rustig sturen niet soepeltjes de bocht om maar erg hakerig. Ik heb de grootste moeite om bij rustig rijden mooi rond en soepeltjes de bochten in en uit te sturen.

Pas als je hem in een keer helemaal plat gooit en een beetje aggressief rijdt stuurt het weer lekker en geven de banden veel vertrouwen. Maar zo rijden is lekker maar dat wil je niet altijd.

Ik heb wat ge-experimenteerd met verschillende bandendrukken (2,2-2,5 nu naar 2,5-2,9) maar het maakt allemaal weinig verschil.

Heeft iemand anders dezelfde ervaringen met de Pilot Pure?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

In het begin was inderdaad even wennen... Op m'n SMT had ik Pilot Powers en nu zo rond de 6000 kilometer alweer de Pilot Pure. In het begin nogal wiebelig; met name de achterkant gaf weinig vertrouwen. Bandenspanning voor / achter nu: 2.4 / 2.7 (+/- 0.5 bar). Veerinstellingen 'Sport' en achterkant 5 mm. hoger gezet met de voorspanning. Voorband aan beide kanten ruim op het tweede streepje.
Wat volgens mij gewenning vraagt: de banden wegen minder dan de Pilot Power en mede daardoor voel je dus (veel) meer.
Wat op een SM (in vgl. met een SMT) ook niet meewerkt: de langere en naar verhouding soepele veerwegen.
Heb je al met de in- en uitgaande demping geexperimenteerd?

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Sep. 2010, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino,

Dank voor je reactie. Mijn vering is enige tijd geleden afgesteld door Bas van Hyperpro dus ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel aardig klopt. Toen stond hij overigens op Pilot Powers en hij stuurde prima.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
eddy



Geregistreerd op: 28-6-2009
Berichten: 14
Woonplaats: Belgie , nabij Diest

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij ook met de Michelins Pure en TOV de Continentals een groot verschil
Vering staat origineel en bandendruk 2.5voor en achter 2.6
Zijn echt superbanden
Zelfs bij 190 blijft hij stabiel thumbsup

_________________
http://snelleeddy.punt.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Frenz schreef:
Rhino,

Dank voor je reactie. Mijn vering is enige tijd geleden afgesteld door Bas van Hyperpro dus ik ga er voor het gemak van uit dat dat wel aardig klopt. Toen stond hij overigens op Pilot Powers en hij stuurde prima.


Zal wel niets zijn, maar mss balhoofd eens checken?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk,

Balhoofd is op zich een goede suggestie. Bij het afstellen, enige tijd terug, door Bas bleken die inderdaad niet goed te zijn en heb ik ze meteen laten vernieuwen. Dus dat zou perfect moeten zijn.

Ik wilde hier vooral weten wat anderen voor ervaring hadden met de Pilot Pures. Die blijken wel redelijk goed te zijn. Dus ben ik nog niet veel wijzer over de mogelijke oorzaak.

Ik denk dat ik nog maar eens terug ga naar Bas om te kijken of hij iets anders dan de banden kan vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Parmenion



Geregistreerd op: 28-11-2008
Berichten: 36
Woonplaats: Geldermalsen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na de scorpions ook pilot pures gemonteerd. Vond hem voor veel vertrouwen geven maar achter een beetje een wegglij gevoel. Heb de druk naar 2.8 bar gebracht en dat scheelt. Mijn vering staat ook hard dus er komt wel veel door naar mijn rug maar hij plakt nu goed.

In de regen....veelvuldig geprobeerd deze maand geven ze veel vertrouwen.

Groet Bart

_________________
2007 SM950R 40 kkm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hubke01



Geregistreerd op: 24-12-2009
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij komen ze er niet meer op al zeker 5x gehad dat het voorwiel uitbrak.
waarvan 1x de grond op gegaan met alle kosten vandien
dus ik ga de volgende keer power one eens proberen.
iemand ervaring met deze banden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2011, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben inmiddels iets verder: Teruggegaan naar Bas van Hyperpro, daar bleek dat mijn achterkant iets te laag stond. Dus achtervering iets omhoog en voorkant iets omlaag. Dat gaf al een aardige verbetering maar nog niet helemaal.

Ook bleek dat mijn nieuwe balhoofdlagers te strak stonden. Dat is deze week allemaal in orde gemaakt, maar door het koude weer kan ik nog niet veel zeggen.

Zo gauw ik weer eens een beetje lekker kan vegen laat ik weten wat de status is en of het vertrouwen in de Pilot Pures terug is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jun. 2011, 8:40    Onderwerp: Reageer met quote

Na mijn laatste afstelakties bij Hyperpro, achterkant iets omhoog voorkant iets omlaag, is mijn SM een stuk beter en makkelijker gaan sturen.

Feit blijft dat de Pilot Pures toch niet boven alle twijfel verheven zijn. In de Motoplus van dit weekeinde staat een bandentest van o.a. de Pilot Pures en daar kwamen ze minder positief uit. Precies het gevoel wat ze mij gaven. Vanwege deze problemen zijn ze zelfs alweer heel snel opgevolgd door de Pilot Pure "D".

Mijn vermoedens en twijfels zijn nu bevestigd. Het lag dus niet aan mij of aan mijn SM..................
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif