Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 22:58 Onderwerp: Koppeling GEVER voor de verandering |
|
|
Na het vervangen van de originele koppelingsnemer (preventief) door een HOSI, doet de koppeling raar.
In eerste instantie zat er nog een luchtbelletje in de slave. Maar vandaag in het naar huis rijden, ontkoppelde hij steeds minder en minder goed. Thuis bleek het reservoirtje leeg te zijn.
Vermoedelijk heb ik nu het bovenste zuigertje lek! (kan dat door het ontluchten komen?) Rond het zuigertje was het redelijk vettig.
Heeft er iemand een link naar een manual, zodat ik al eens kan kijken naar onderdelen.
Ik heb het ding nog niet open gehad, maar ik ga uit van een circlip-veer-zuigertje systeem?
Ik las in de zoek-functie dat er iemand met een koppelingsprobleem ergens 2 ringetjes gemonteerd had bij zijn koppelingsnemer en dat het daarmee opglost was. Er stond echter niet bij waar hij die monteerde en wat z'n probleem juist was.
Brommer is een 950S van 2005, juist 30K. _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 2:38 Onderwerp: |
|
|
als hij zou lekken aan je hendel dan zouden je handjes redelijk vettig zijn.
dus eerst eens goed kijken of het dat wel is |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 7:52 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | als hij zou lekken aan je hendel dan zouden je handjes redelijk vettig zijn.
dus eerst eens goed kijken of het dat wel is |
Vanmorgen na 35 km is de hendel en alles daarrond nog even droog als gisteravond na 't schoonmaken...
Het enige wat er dus veranderd is, is de onderste zuiger. Dus logischerwijs zou die niet goed zijn. Er zat een beetje olie achter toen ik hem los maakte gisteren, maar ik vermoedde dat dat het drupje olie was dat ik erin gedaan had om de 2de O-ring wat te smeren.
Misschien de originele eens terugbouwen???
To be continued...
 _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 8:01 Onderwerp: |
|
|
african schreef: |
To be continued...
 |
Vorige donderdag, richting ardennen, op de snelweg leek het er niet beter op te worden. In Spontin toch maar even de schroevendraaier boven gehaald om te kijken naar het vloeistof nivo: nivo OK
Hmm, toch maar doorrijden en kijken waar het schip strandt
50 km verder viel het me ineens op: die koppeling is terug NORMAAL
Wss heeft er toch nog ergens een luchtbelletje gezeten... ondanks 3/4 van een flesje magura bloed doorgepompt te hebben en ontluchten naar boven toe en alle truken van de foor...
ikke  _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 9:47 Onderwerp: |
|
|
Ja, zou goed kunnen hoor... Heb je ontlucht terwijl de motor recht stond (of zelfs iets naar rechts overhellend) of... op de zijstandaard?
In het laatste geval is de ontluchtnippel op de slave niet het bovenste punt van de koppelingscilinder en kan het goed zijn dat niet alle lucht eruit komt.
Goed dat het nu opgelost lijkt. Ik zou wel nog even een laatste keer het niveau controleren. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
|