lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppeling GEVER voor de verandering

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 22:58    Onderwerp: Koppeling GEVER voor de verandering Reageer met quote

Na het vervangen van de originele koppelingsnemer (preventief) door een HOSI, doet de koppeling raar.
In eerste instantie zat er nog een luchtbelletje in de slave. Maar vandaag in het naar huis rijden, ontkoppelde hij steeds minder en minder goed. Thuis bleek het reservoirtje leeg te zijn.
Vermoedelijk heb ik nu het bovenste zuigertje lek! (kan dat door het ontluchten komen?) Rond het zuigertje was het redelijk vettig.

Heeft er iemand een link naar een manual, zodat ik al eens kan kijken naar onderdelen.
Ik heb het ding nog niet open gehad, maar ik ga uit van een circlip-veer-zuigertje systeem?

Ik las in de zoek-functie dat er iemand met een koppelingsprobleem ergens 2 ringetjes gemonteerd had bij zijn koppelingsnemer en dat het daarmee opglost was. Er stond echter niet bij waar hij die monteerde en wat z'n probleem juist was.

Brommer is een 950S van 2005, juist 30K.

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 2:38    Onderwerp: Reageer met quote

als hij zou lekken aan je hendel dan zouden je handjes redelijk vettig zijn.
dus eerst eens goed kijken of het dat wel is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 7:52    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
als hij zou lekken aan je hendel dan zouden je handjes redelijk vettig zijn.
dus eerst eens goed kijken of het dat wel is


Vanmorgen na 35 km is de hendel en alles daarrond nog even droog als gisteravond na 't schoonmaken...
Het enige wat er dus veranderd is, is de onderste zuiger. Dus logischerwijs zou die niet goed zijn. Er zat een beetje olie achter toen ik hem los maakte gisteren, maar ik vermoedde dat dat het drupje olie was dat ik erin gedaan had om de 2de O-ring wat te smeren.

Misschien de originele eens terugbouwen???

To be continued...
thinking2

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Di, 24 Aug. 2010, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

african schreef:

To be continued...
thinking2


Vorige donderdag, richting ardennen, op de snelweg leek het er niet beter op te worden. In Spontin toch maar even de schroevendraaier boven gehaald om te kijken naar het vloeistof nivo: nivo OK speechless
Hmm, toch maar doorrijden en kijken waar het schip strandt
thinking2

50 km verder viel het me ineens op: die koppeling is terug NORMAAL huh2

Wss heeft er toch nog ergens een luchtbelletje gezeten... ondanks 3/4 van een flesje magura bloed doorgepompt te hebben en ontluchten naar boven toe en alle truken van de foor...

ikke grin

_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, zou goed kunnen hoor... Heb je ontlucht terwijl de motor recht stond (of zelfs iets naar rechts overhellend) of... op de zijstandaard?

In het laatste geval is de ontluchtnippel op de slave niet het bovenste punt van de koppelingscilinder en kan het goed zijn dat niet alle lucht eruit komt.

Goed dat het nu opgelost lijkt. Ik zou wel nog even een laatste keer het niveau controleren.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif