Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Welke Exhaust End Cap hoort er op de Adventure? |
Licht gebogen eind pijp ! |
|
66% |
[ 10 ] |
Carbon end cap ! |
|
33% |
[ 5 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 20:49 Onderwerp: Welke Exhaust End Cap hoort er op een Adventure? |
|
|
Een licht gebogen eind pijp,
of een Carbon end cap?
Merk is arbitrair, vond van Wings een foto waar ze beide opstaan.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 20:52 Onderwerp: |
|
|
wat er op hoort is natuurlijk iets anders....: zo'n dikke lekijke hete verstoppende KAT.
maar wat er mooi op staat...
in vind die carbon eindkap toch meer iets voor een 1-cilinder offroad
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Ja dat vind ik ook daarom zit ie ook op 'm WR450F
Zit te dubben voor m'n Adventure, neig naar zo'n stoere licht gebogen eindpijp i.p.v. een poser achtige Carbon end cap
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2725 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Doe mij die carbon maar.
Maar ik ben dan ook een poser pur sang..
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 22:01 Onderwerp: |
|
|
ik ben ouwerwets, dus de licht gebogen eindpijp.
(en dan eigenlijk Akra )
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Wo, 25 Aug. 2010, 22:41 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Doe mij die carbon maar.
Maar ik ben dan ook een poser pur sang..  |
Ja dat heb gezien aan je ex, WR250R, bling bling
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Do, 26 Aug. 2010, 9:00 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | eigenlijk is de nieuwe akra het mooist en zijn niet zo lomp lang
maar ieder zijn smaak  |
Ja dat dacht ik ook te zien dat ze langer zijn, de Akra met Carbon end cap is zo te zien een slip-on met verloop naar bolt-on, en de lengte (volume) komt het diepe geluid wel ten goede vermoed ik.
Zou bijna denken dat de Akra met Carbon end cap niet special voor de Adventure is ontworpen, waarom anders niet gelijk bolt-on, en meer volume.
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 27 Aug. 2010, 2:43 Onderwerp: |
|
|
SirCrow schreef: | mr wheely schreef: | eigenlijk is de nieuwe akra het mooist en zijn niet zo lomp lang
maar ieder zijn smaak  |
Ja dat dacht ik ook te zien dat ze langer zijn, de Akra met Carbon end cap is zo te zien een slip-on met verloop naar bolt-on, en de lengte (volume) komt het diepe geluid wel ten goede vermoed ik.
Zou bijna denken dat de Akra met Carbon end cap niet special voor de Adventure is ontworpen, waarom anders niet gelijk bolt-on, en meer volume. |
ik weet niet of die op de foto speciaal voor de ktm is
of een mivv de helft goedkoper en korter dus lichter
|
|
Naar boven |
|
 |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 27 Aug. 2010, 8:06 Onderwerp: |
|
|
licht gebogen Akra's
_________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6792 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 27 Aug. 2010, 8:49 Onderwerp: |
|
|
de 'oude' akra's zijn wle gewoon bolt-on, gelijk de originele uitlaaten.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 28 Aug. 2010, 10:28 Onderwerp: |
|
|
Hoewel ikzelf de carbon heb stem ik toch voor de gewone eindpijp!
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Geïnspireerd door de uitkomst van de POLL begin deze week de Akrapovics met licht gebogen pijpje besteld als het goed is heb ik ze volgende week
Ik heb het forum teruggelezen over wat er over de mappings wordt gezegd, nu begrijp ik dat er lang niet altijd een speciale mapping wordt geladen. Nu is het zo dat op de KTM site nadrukkelijk wordt geschreven dat bij de "oude" Akrapovics, op een Adventure 990, de mapping moet worden aangepast, zie
http://ktm.nl/index.php?id=248&powerpartID=60&isotype=12
Zou dit echt moeten, is het schadelijk voor de motor als ik het niet (direct) doe, en eerst eens kijk, hoe de motor loopt met de standaard mapping?
Cheers
Kees
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Vr, 3 Sep. 2010, 19:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb destijds m'n 2003-950 akra's gewoon over laten zetten op m'n nieuwe 2007 990 adv, zonder de mapping te veranderen.
later nog eens sportmapping geprobeerd, maar na een paar 1000km toch maar weer de standaard mapping er op, omdat het enige verschil wat ik merkte een hoger verbruik was.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|