Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 10:35 Onderwerp: Relaas van een dealer |
|
|
Onderstaande situatie deed zich daarnet voor. Ik ga de betrokken partij niet bij naam noemen om de eenvoudige reden dat ze meeleest en ik al eerder een telefoontje kreeg op mijn privénummer na uitspraken op dit forum om te vragen wat het probleem was en met het vriendelijke verzoek om hen niet meer te vermelden op fora.
Ik heb mijn motor bij deze dealer gekocht en heb al een paar problemen met deze dealer gehad die ik hier niet ga ophalen. Ik blijf er echter voor dringende zaken teruggaan om de eenvoudige reden dat de dealer vlakbij is.
Eergisteren plooide ik domweg mijn remschijf. Eigen schuld... slot vergeten uit te halen. Wat nu volgt is een transcriptie van de communicatie.
Eerste telefoontje:
Ik: Ik heb mijn slot vergeten uit het wiel te halen van mijn ktm 990 adventure uit 2009 en mijn remschijf is geplooid.
Dealer: Ah, kom dan zaterdag maar eens langs, dan kijken we ernaar, maar de kans bestaat dat er een nieuwe schijf in moet.
Ik: Is het dan wel de moeite om tot daar te komen?
Dealer: Ja, vaak kunnen we de schijf nog wat rechtplooien.
Tweede telefoontje:
Ik: Moet ik transport voorzien of kan het terwijl ik wacht?
Dealer: Het kan terwijl je wacht
Ik: Hoe groot is de kans dat het lukt om ze terug recht te zetten?
Dealer: Dat kan ik niet zeggen.
Ter plaatse aan de balie:
Ik: Ik kom voor de remschijf, ze konden het doen terwijl ik wacht.
Dealer: Ah, ga maar even naar achter, ik zal er rap iemand naar laten kijken, maar er zal toch een nieuwe in moeten.
Ter plaatse aan de werkplaats:
Technieker: Voor wat ist?
Ik: Uitleg van de remschijf
Technieker: Werpt er een korte blik op "Die is krom he"
Ik: Ja dat wist ik al.
Technieker: Daar moet een nieuwe in.
Ik: Ah, ze hadden gezegd dat ze gingen proberen hem recht te buigen.
Technieker: Nee dat doen we zelden, enkel met starre schijven is er een heel kleine kans dat dat lukt. Hier moet een nieuwe in. Wie heeft gezegd dat we dat gingen doen?
Ik: Mr. X
Technieker: Ah.
Ter plaatse terug aan de balie:
Ik: Ze hebben mij verteld dat mijn schijf krom is en dat er een nieuwe in moest, dat wist ik thuis ook al, ik snap niet goed waarom ik toch naar hier moest komen.
Dealer: Ze gingen eens kijken of er niets anders kapot was, de remklauw ofzo.
Ik: Dat hebben ze niet gedaan, ze hebben enkel vluchtig naar mijn schijf gekeken.
Dealer: ah (onderneemt geen verdere actie). Zal ik een nieuwe remschijf bestellen?
Ik: Hoe lang duurt dat?
Dealer: (checkt niet in database) Geen idee, een week tot 3 weken?
Ik: Laat maar, ik ga wel ergens anders.
Telefonisch contact met andere dealer:
Ik leg het probleem uit en zeg dat ik een nieuwe schijf nodig heb.
Dealer: Helaas hebben we die niet op stock
Ik: Hoe lang duurt het om te bestellen?
Dealer: Even geduld, ik check de KTM stock database.
...
Dealer: Als je voor 10 uur bestelt de volgende dag, anders 2 dagen.
Je moet niet vragen waar ik mijn centjes ga uitgeven. Ik weet dat niemand hier iets aan heeft, maar het moest er ff uit. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 12:21 Onderwerp: |
|
|
Je irritatie is begrijpelijk. Bij alle merkdealers (ongeacht welk merk) heb je verschillen in 'kwaliteit', 'servicegerichtheid', etc.
Persoonlijk kan ik goed leven wanneer een dealer een fout maakt,mits deze ruiterlijk wordt erkend en de boel alsnog snel wordt hersteld.
Niet het máken van een fout, maar de wijze waarmee zo'n bedrijf daar vervolgens mee omgaat, maakt vaak het verschil.
Uit jouw omschrijving maak ik op dat aldaar de linkerhand kennelijk niet weet wat de rechterhand doet en men jou kennelijk niet serieus genoeg heeft genomen.
En dat knaagt aan het belangrijkste in klant-dealer relatie : vertrouwen.
KTM dealers zijn relatief dun gezaaid.
Ik zou serieus overwegen het dan maar wat verder weg te zoeken, en dat eventuele afstandsnadeel op de koop toe te nemen.
Maak dan van je geplande onderhoudsdagen een fijne rijdag : Bespreek met je dealer of je bijvoorbeeld na het brengen van je eigen machine een andere moto een dagje mee mag om te stoeien ! Zijn wel dealers die daar voor te porren zijn.
Na een flinke halve dag op een andere motor waarbij je heerlijk hebt gereden, neem je nog een bakje koffie bij je dealer en pak je je eigen motor weer op...huiswaarts !
En wat onderdelen betreft : Gewoon online bestellen of bij een andere dealer en laten opsturen.
Je vertelde dat de door je besproken dealer ook meeleest. Ik ben zeer gesteld op hoor en wederhoor en zou de dealer in kwestie graag een reactie zien geven hier op het forum in dit topic. Hoop dat deze de handschoen oppakt.
Uiteraard zonder 'modder gooien' (excusez le mot , maar is passend bij off road toch.. [grapje]) ), maar als volwassenen onder elkaar moet dat zeker lukken. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 6:11 Onderwerp: |
|
|
lekker dealertje
oja als je er toch niet meer gaat zet zijn naam hier dan dik gedrukt schilt een ander ook een hoop ellende  |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 11:48 Onderwerp: |
|
|
Ach, als je even de posts van MoD naleest is het duidelijk wie die dealer is.
KTM zou beter wat selectiever zijn in het kiezen van dealers, maar ze willen natuurlijk zoveel mogelijk moto's verkopen en dus is niet de geleverde service en vakkennis van belang, maar het aantal verkochte moto's....Is hetzelfde bij BMW trouwens.
Ik heb er ooit een Duc gekocht vele jaren geleden, ook vele vrienden hebben er moto's gekocht, allemaal gingen we voor de onderhoud ergens anders, uit noodzaak....
Blijkbaar is de mentaliteit er helaas niet veranderd...Spijtig....
Kan alleen maar aanraden om bij dergelijke dealers weg te blijven, maar blijkbaar zijn er steeds nieuwe slachtoffers die er zich aan laten vangen...
Ik ben best tevreden van mijn huidige dealer trouwens _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dus niet de enige die zo'n telefoontje heeft gekregen...  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 5:16 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Ach, als je even de posts van MoD naleest is het duidelijk wie die dealer is.
KTM zou beter wat selectiever zijn in het kiezen van dealers, maar ze willen natuurlijk zoveel mogelijk moto's verkopen en dus is niet de geleverde service en vakkennis van belang, maar het aantal verkochte moto's....Is hetzelfde bij BMW trouwens.
Ik heb er ooit een Duc gekocht vele jaren geleden, ook vele vrienden hebben er moto's gekocht, allemaal gingen we voor de onderhoud ergens anders, uit noodzaak....
Kan alleen maar aanraden om bij dergelijke dealers weg te blijven, maar blijkbaar zijn er steeds nieuwe slachtoffers die er zich aan laten vangen...
Ik ben best tevreden van mijn huidige dealer trouwens |
ik ben het niet eens met je stelling
KTM zou beter wat selectiever zijn in het kiezen van dealers ???
of een dealer zou wat meer kennis moeten op doen,
zoals mee lezen en leren op dit forum bv
ik denk dat er meer te verdienen is aan degelijk onderhoud dan aan dozen schuiven (verkopen) dan komen die klanten er ook hun motor wel kopen. ktm is nu eenmaal geen jap |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 16 Aug. 2010, 12:19 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | dirk pauwels schreef: | Ach, als je even de posts van MoD naleest is het duidelijk wie die dealer is.
Ik ben best tevreden van mijn huidige dealer trouwens |
ik ben het niet eens met je stelling
KTM zou beter wat selectiever zijn in het kiezen van dealers ???
of een dealer zou wat meer kennis moeten op doen,
zoals mee lezen en leren op dit forum bv
ik denk dat er meer te verdienen is aan degelijk onderhoud dan aan dozen schuiven (verkopen) dan komen die klanten er ook hun motor wel kopen. ktm is nu eenmaal geen jap |
Wat zeg ik dan anders???? De bewuste dealer is een dozenschuiver, dat zal KTM belgie ook wel weten als ze iets van de markt kennen...Waarom maken ze die dan KTM dealer? Tenzij ze enkel intresse hebben in het aantal verkochte motoren....Net zoals bij de meeste jappen dealers _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|