Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MrHornet
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 9:26 Onderwerp: Vreemde actie KTM dealer |
|
|
Afgelopen week heb ik mijn motor voor een kleine beurt weggebracht naar een erkende KTM dealer (welke is nu niet relevant).
Gisteren werd ik gebeld met de mededeling dat ze bij het monteren van de schutplaat een bout hadden afgebroken, vervolgens hebben ze geprobeerd een nieuwe draad te tappen, hierbij is de tap afgebroken.
Hierna hebben ze contact met me opgenomen en verteld dat er geen andere optie is dan dit onderdeel te vervangen. De kosten hiervoor kwamen voor mijn rekening (+- 120 euro).
Ik heb ze aangegeven dit niet acceptabel te vinden. Hierop kwamen ze met het voorstel dat ik geen werkloon hoef te betalen (kosten alsnog 80 euro).
Wat vinden jullie hier nu van? Ik kan me niet voorstellen dat ze dit vaker doen … Ik snap echt niet dat de dealer het lef heeft om de kosten op mij te verhalen. Zij maken iets kapot (waarschijnlijk gewoon met teveel kracht de bout aangedraaid) en ik moet nu voor de kosten opdraaien.
Ik ga er aankomende zaterdag heen, als ze de kosten niet voor eigen rekening nemen zien ze me er nooit meer.
Ps: ik heb nog verlengde fabrieksgarantie, wellicht dat ze daar ook iets mee kunnen |
|
Naar boven |
|
 |
X09978

|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 9:44 Onderwerp: |
|
|
Zeker vreemd ja. Fabrieksgarantie zal lastig zijn, er is iets kapot gemaakt ipv gegaan door normaal gebruik. Ze geven hun fout toe, dus juridisch sta je sterk: ze moeten gewoon kosteloos je motor in oorspronkelijk staat terug brengen. Maar het schaamteloze lef om uurloon in rekening te brengen voor het herstellen van hun eigen fout zal mij niet tot zaterdag doen wachten met een besluit om daar niet terug te keren.
groet JOS
Laatst aangepast door X09978 op Di, 17 Aug. 2010, 10:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 10:19 Onderwerp: |
|
|
Dit is echt te gek voor woorden. Ze zouden jou moeten betalen omdat jij je motor langer kwijt bent. Ik snap niet dat ze dit zonder schaamtegevoel aan jou hebben voorgesteld dit te betalen.
Ik zou echt boos zijn geworden _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 12:12 Onderwerp: |
|
|
die prutsers zijn verzekerd voor dit soort toestanden....wss hebben ze al zoveel op die verzekering moeten beroep doen dat hun premie wat te duur is geworden, maar dat ze dan nog het lef hebben om hun fouten op jou te verhalen....Ik zou de dealer wel vermelden, belangrijk dat andere KTM'ers weten waar ze weg moeten blijven.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
MrHornet
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 12:21 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Ik zou de dealer wel vermelden, belangrijk dat andere KTM'ers weten waar ze weg moeten blijven.... |
ik wacht even af hoe ze het zaterdag afhandelen
ps: vooralsnog word mijn eigen indruk bevestigd dat dit geen "normale" gang van zaken is |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 14:51 Onderwerp: |
|
|
Normaal is het zeker niet...
Gat het hier over België of Nederland? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Bèr Motard

|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 16:55 Onderwerp: MrHornet |
|
|
Mr Hornet laat je niet op je kop schijten man !!!!! Bereid je voor op zaterdag .... Wees duidelijk !!!!! Succes kerel !
Greetz Bèr Motard die zich opfokt in jou plaats Beat up those fools  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het ook een rare zaak, vooral omdat er blijkbaar nogal fout op fout gestapeld is.
't gaat niet om een gigantisch bedrag (voor hun kost het onderdeel immers nog minder!), dus als ze je als klant willen houden hadden ze het gewoon gefixed. Voor hun is het jammer... deze keer iets minder verdient op de onderhoudsbeurt.
Als het heel duur was... hadden ze het bij hun verzekering kunnen claimen.
Ik begrijp echt niet waarom. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 19:19 Onderwerp: |
|
|
Het is wel een hele, hele domme actie van die dealer.
De onbeschaamdheid ten top.
Natuurlijk zul jij daarvoor niets,nada,niente moeten gaan betalen, zou een mooie boel worden zeg.
Ben heel benieuwd hoe ze zich zaterdag zullen opstellen.
Zou alles mss nog kunnen rechtzetten als het zó gaat verlopen.... .:
"onvergeeflijk dat we alleen de suggestie al hebben gedaan, excuus daarvoor. We willen je graag als klant houden, aanvaard svp dat we je als gebaar niets in rekening brengen, ook niet voor de zojuist uitgevoerde beurt.."
Zie ik niet gebeuren. Alleen de beurt nog betalen (goed de rekening checken) en nooit wéér terugkomen daar is dan het devies.
Succes. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ik deel jullie verontwaardiging geheel, MAAR het probleem zit 'em in de vraag of de dealer laakbaar gehandeld heeft.
Met andere woorden, hij draait een bout aan van jouw motor op een normale manier (hoe je dat bewijst of juist niet is al een discussie op zich) en die knapt af. Zijn schuld? Lastig hoor.
Als hij je motor laat omvallen, dan is het duidelijk. Maar (de)montage betekent mechanische krachten, en die kunnen ook bestaande gebreken op een vervelende manier aan 't licht brengen (in dit geval zou dat ook garantie kunnen zijn).
Wèl denk ik, dat hij niet zomaar draad had moeten gaan tappen. Dat is een besluit welke additioneel risico met zich mee brengt. Daar hadden ze toestemming voor moeten vragen en je op de risico's wijzen. Nu heeft hij dat zelf gedaan en zijn de consequenties daarvan voor hem.
Persoonlijk vind ik dat de dealer gewoon zelf deze kosten moet nemen. Het bedrag is van dien aard dat hij dat als bedrijfsvoerings risico (lees serice) moet nemen.
Maar of ie dat doet....twijfel twijfel
Laatst aangepast door PHS op Wo, 18 Aug. 2010, 8:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 2:25 Onderwerp: |
|
|
ik zou ff een mailtje of een belletje doen naar ktm nl of be.
even kijken of dit de normale gang van zaken is waar de dealer zich aan moet houden, ik zou niet graag hebben dat er aan mijn motor binnen de fabrieks garantie geboord en getapt moet worden,
ook niet normaal dat een tap afbreekt een 1 magnesium blok ????
en ik zou het er ook niet graag willen uitboren. je motor heel goed controleren als je hem terug krijgt.  |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 10:34 Onderwerp: |
|
|
PHS schreef: |
Als hij je motor laat omvallen, dan is het duidelijk. Maar (de)montage betekent mechanische krachten, en die kunnen ook bestaande gebreken op een vervelende manier aan 't licht brengen (in dit geval zou dat ook garantie kunnen zijn).
|
Ik begrijp van TS dat hij nog garantie heeft. Mocht het een mechanisch gebrek zijn, valt dat ook nog onder garantie.
M.i. valt het rbeken van de bout onder het risico van de monteur. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 12:36 Onderwerp: Rechtsbijstand? Verzekering? |
|
|
De monteur lijkt hiermee een onrechtmatige daad te hebben gepleegd. Dat oordeel kan de rechtbank met toepassing van art. 25 Rv geven. Monteur is derhalve op de voet van art. 6:162 BW aansprakelijk voor de schade die daarvan het gevolg is. In het midden kan dan blijven of aansprakelijk eveneens kan worden gegrond op art. 6:170 BW dan wel op art. 6:74 BW.
Bouten kunnen nu eenmaal afbreken. Focus op de daarna uitgevoerde werkzaamheden! Is het een KTM instructie om bout gaten op te tappen als er 1 afgebroken is? Niet? Dan ben je er uit.
Is de bout nog te traceren? Is het een originele KTM bout? Is het een 8.8 of 10,9 bout? Hoe is die afgebroken? Lomp werk moet ik zeggen!
Momentsleutels gekalibreerd? Bijvoorbeeld: http://www.momentsleutelkalibreren.nl
Nog even niet op garantie gooien! Je hebt natuurlijk wel gewoon garantie (ook al staat dat niet zo vermeld) op de uitgevoerde werkzaamheden. Tenzij het geen erkende KTM dealer is. Een KTM gaat naar gewoon altijd naar KTM dealer! |
|
Naar boven |
|
 |
lchaacht
|
Geplaatst: Do, 19 Aug. 2010, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Bij het laatste onderhoud van m'n 950: tijdens de testrit achteraf hoort de mechanieker een tikkend geluid in de motor.
Conclusie: hij moest dus terug open om na te gaan waar dit vandaan kwam. Spijtig genoeg was dit tijdens een zeer drukke periode, ben de adventure dan ook meer dan 2 weken langer kwijt geweest dan voorzien.
Nu bleek dat er een bout in de motor afgebroken was. De dealer (motocare) heeft meteen zijn verantwoordelijkheid genomen en heb de ganse periode een 990 adventure gratis mogen gebruiken. Mss ook omdat ze wisten dat de moto mijn enige vervoermiddel is maar toch. De extra werkuren (motor moest weer opengehaald worden) en kosten hebben ze ook voor hun rekening genomen. Echt FANTASTISCHE service!
En dan moet je weten dat ik er voor de eerste keer ging...en zal er blijven gaan nu ook!
Het is toch een beetje een gelijkaardig voorval.. Maar ik verkies dan toch de oplossing van Motocare....., |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 10:04 Onderwerp: |
|
|
@lchaacht :
Zo kan het dus ook, en eigenlijk zou het overal en altijd zó moeten gaan. Ik begrijp 200% waarom je daar weer zult terugkomen na zo'n positieve ervaring  |
|
Naar boven |
|
 |
|