lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Iemand ervaring met crosslaarzen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Dec. 2004, 22:35    Onderwerp: Iemand ervaring met crosslaarzen? Reageer met quote

Hai,

Wat is jullie ervaring met de Alpinestars Tech 6



Of hebben jullie andere tips?


Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Houten Klaas



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Dec. 2004, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Moeilijk om een beslissing te nemen. tongue

Ik ga morgenmiddag ff naar brouwer. Uurtje of 3.

grt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Dec. 2004, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Houten Klaas schreef:
Moeilijk om een beslissing te nemen. tongue

Ik ga morgenmiddag ff naar brouwer. Uurtje of 3.

grt


Zie ik je daar, ben er dan ook..... huh

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,

heb laatst de vectors van alpinestar gekocht via kalsbeek in zwolle, 15% korting.
deze laars is iets meer off road dan puur cross. heeft geen metalen punt (glijdt niet zo snel weg denk ik). maar schakelen blijft wat moeilijk gaan ivm. stugheid.

groet pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na veel getwijfel toch de Tech 6 genomen na eerst met de Hebo's bezig te zijn geweest. Dit was type HTR (volgens mij ook oud model). De Alpinestars tech 6 zijn ook wel erg stug maar schijnt met dragen wel beter te worden. Er zit ook een metaalplaat in de zool.

Weet niet hoe de waterdichtheid is?

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Houten Klaas



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

wacko
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik heb na veel getwijfel toch de Tech 6 genomen na eerst met de Hebo's bezig te zijn geweest. Dit was type HTR (volgens mij ook oud model). De Alpinestars tech 6 zijn ook wel erg stug maar schijnt met dragen wel beter te worden. Er zit ook een metaalplaat in de zool.

Weet niet hoe de waterdichtheid is?

Reinier


Waterdichte laarzen is ook niet alles, als ze nl eenmaal volgelopen zijn,
loopt het water er ook niet meer uit laugh grin2

Groet daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Dec. 2004, 1:14    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Ik heb na veel getwijfel toch de Tech 6 genomen na eerst met de Hebo's bezig te zijn geweest. Dit was type HTR (volgens mij ook oud model). De Alpinestars tech 6 zijn ook wel erg stug maar schijnt met dragen wel beter te worden. Er zit ook een metaalplaat in de zool.

Weet niet hoe de waterdichtheid is?

Reinier


Ik heb recentelijk ook het een en ander geprobeerd. Ik vond veel van die crosslaarzen echt VEEL te plastig en veel te hard:
Zal best veilig zijn, maar daarmee kan ik op de lc8 toch echt nie rijden.
Triallaarzen zijn veel soepelen, maar die zijn weer lager en dat wilde ik niet want ik hab mijn schenen al eens gestoten tegen een van de steppies.

Uiteindelijk heb ik een setje Acerbis crosslaarzen, overjarig model gekocht bij dat crosszaakie in Halle aan de dorpsstraat.
Deze laarzen hebben nog vrij veel leer en zijn redelijk soepel, maar wel hoog genoeg e.d. om goede bescherming te geven.
Ook de prijs leuk: 159,-

Waterdicht zijn ze niet, maar volgens mij zijn ze dat allemaal niet echt.
groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gast






BerichtGeplaatst: Ma, 6 Dec. 2004, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

goede keuze
Naar boven
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Dec. 2004, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tutu schreef:
Ik heb na veel getwijfel toch de Tech 6 genomen na eerst met de Hebo's bezig te zijn geweest. Dit was type HTR (volgens mij ook oud model). De Alpinestars tech 6 zijn ook wel erg stug maar schijnt met dragen wel beter te worden. Er zit ook een metaalplaat in de zool.

Weet niet hoe de waterdichtheid is?

Reinier


Ik heb recentelijk ook het een en ander geprobeerd. Ik vond veel van die crosslaarzen echt VEEL te plastig en veel te hard:
Zal best veilig zijn, maar daarmee kan ik op de lc8 toch echt nie rijden.
Triallaarzen zijn veel soepelen, maar die zijn weer lager en dat wilde ik niet want ik hab mijn schenen al eens gestoten tegen een van de steppies.

Uiteindelijk heb ik een setje Acerbis crosslaarzen, overjarig model gekocht bij dat crosszaakie in Halle aan de dorpsstraat.
Deze laarzen hebben nog vrij veel leer en zijn redelijk soepel, maar wel hoog genoeg e.d. om goede bescherming te geven.
Ook de prijs leuk: 159,-

Waterdicht zijn ze niet, maar volgens mij zijn ze dat allemaal niet echt.
groet


Ik heb net ff zitte google-en,..tik maar eens sokken + waterdicht in....ook een oplossing als je een langere reis gaat maken met deze laarzen. Want ze zijn dus niet waterdicht. In een afwasteil loopt het water binnen 3 sec. naar binnen lipsrsealed
Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Dec. 2004, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Dr_Bean"]
Tutu schreef:
Uiteindelijk heb ik een setje Acerbis crosslaarzen, overjarig model gekocht bij dat crosszaakie in Halle aan de dorpsstraat.
groet


ah adres weer gevonden:

http://www.overveldparts.nl/

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Dec. 2004, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ook maar even de deur weer uit gegaan om een paar offroad laarzen te kopen.
Mijn voorkeur ging uit naar een echte waterdichte allroadlaars met hele goede offroad capaciteiten, maar waar je ook nog redelijke wandeling kan maken indien nodig.
Voor dat doel is er eigenlijk maar ééntje echt te vinden en dat is de Daytona TransOpen GTX



Deze laars kost €349,- adviesprijs, maar is bij www.FC-Moto.de te krijgen voor €250,-

De andere optie was een echte MX-laars maar dan wel eentje die redelijk soepel is, of gaat worden tijdens het gebruik.

Ik ben vorige week ook al op pad geweest om bij diverse Daytona dealers de transopen te gaan passen, maar helaas, nergens op voorraad.
Wel speciaal op bestelling !!

Toch wel een beetje link om ze via FC-moto te gaan kopen in de webshop, zonder dat je ze echt hebt gezien, vast gehouden en aan hebt gehad.

Dus vandaag de kruistocht voortgezet, en naar Brouwer gegaan in Zwartebroek,…en daar wat rondgenuffeld,…hier heb je dus alleen echte MX laarzen , en géén allroads,….na veel van dit soort “Skischoenen “ te hebben gepast, oa de Hebo’s, Gaerne’s, Acerbis en de Alpinestars Tech6 en Tech8 uiteidnelijk besloten toch een MX laars te kopen,….en wel de Alpinestars Tech6.

2 weken geleden bij KTM-Sommer in Oberhausen ook het advies gekregen voor de Adventure , een MX laars te kiezen, en dan was de beste keus echt de Tech6 omdat deze relatief soepel zijn en soepeler worden in het gebruik !

….we wachten het maar af,….als het nixs is,…zie je me gewoon met de oude vertrouwde Oxtar racelaarsjes voorbij tuffen, en staan de Tech6 hier te koop op dit Forum !!

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Dec. 2004, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Als je allroad laarzen wil en niet veel wil uitgeven:
https://www3.polo-expressversand.com/Shop/templates/group.asp?GroupGuid=955

De Pharao laars is nieuw bij ze.. volgens mij wel leuk.

houdt je geldt over om daarnaast eenpaar echte crosslaarzen te kopen!

groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Dec. 2004, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hé Theo,

Ook de Tech 6-jes gekocht? Ik heb ze regelmatig in huis aan om vast een beetje in te lopen en te wennen. Zullen de benedenburen wel niet zo leuk vinden furious3
Ik smeer de naden wel in met een special goedje van Aqua seal (Beversport) waar ik ook mijn Meindl's mee doe.
Verder zijn de Oxtar TCX Pro vergelijkbaar met de Tech 6. De anderen zijn meer tourlaarzen als ik het zo zie.
Ik heb ook nog 2 paar Sidi's liggen waarvan 1 stel waterdicht. Kan dus ook nog kiezen wanneer ik welke aan doe laugh2

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Gast






BerichtGeplaatst: Ma, 31 Jan. 2005, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.oxtar.com/oxtar/uk/prodotti/catalogo/scheda_prodotto.php-type=touring&cod=7150-G.htm

super waterdichte laarzen! 230euro.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif