Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
d_roald

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 11:02 Onderwerp: Olie uit koppelingspomp in blok? |
|
|
Hallo, ik heb al wat zitten zoeken op dit forum maar kan het antwoord niet echt vinden, dus vandaar mijn vraag.
Tijdens mijn vakantie is de koppelingspomp van mijn superduke gaan lekken en aangezien ik geen reserve mee had heb ik het peil telkens bijgevuld met ATF (uit nood). Nu ga ik een nieuwe bestellen en monteren (Oberon lijkt me wel goed).
Maar moet ik nu de motorolie ook verversen of komt de ATF daar niet in terecht? Ik zag namelijk niets eruit lekken aan de onderzijde.
Met vriendelijk groet Roald |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 13:10 Onderwerp: |
|
|
roald,
waarschijnlijk valt de gelekte kopp vloeistof pas op de grond op het moment dat je het lekke pompje van het blok af schroeft,
de gelekte olie bevindt zich nl in de holle ruimte tussen zuigertje en motorblok,
(aan de verkeerde kant van het zuigertje dus).
denk niet dat het veel is hoor, het totale systeem bevat nog geen borrelglaasje.
aangenomen dat de afdichting naar het blok gewoon goed is,
(en dat zal wel) hoef je dus geen motorolie te vernieuwen.
die oberon is volgens mij nix mis mee hoor, ikzelf rij al 50k
met de evo zonder problemen  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
d_roald

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 13:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb onderweg wel ongeveer 10 keer bijgevuld op 3000 km, denk +- 100 ml ATF in totaal.
Nu heb ik de koppelingscilinder zojuist gedemonteert en deze is duidelijk lek maar er kwam maar een beetje olie uit die ruimte tussen cilinder en blok (past ook niet meer in). Kan het zijn dat de ATF olie tussen die stang en keerring door geperst is welke naar de koppeling gaat? En zoja, komt het dan bij de motorolie? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 20 Aug. 2010, 13:51 Onderwerp: |
|
|
ALS het ontluchtings gaatje ook nog is verstopt wel, en dan nog zou ik me geen zorgen maken om de olie. Ook atf is olie, en 100ml op 4 liter gaat je niet je blok kosten.
het zou onder de koppelings drukgever vast een vette boel zijn, wat dan weer de gelekte olie is. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|