lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC8 + Rekluse = Welke Olie

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SirCrow

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 16:49    Onderwerp: LC8 + Rekluse = Welke Olie Reageer met quote

Door het hoge olieverbruik, 0,5 liter op 2500 km, ben ik eens gaan kijken wat voor olie Rekluse adviseert te gebruiken, dat is Shell Rotella T 15/40 non-synthetic oil, gezocht met Google, ook op de Shell site, maar is in Europa niet te verkrijgen zo te zien.

Nu zit er Bel Ray 10 W 50 vol synthetisch in, iemand een idee of dit de juiste olie is voor een LC8 + Rekluse, of zou je een andere aanraden!

BTW zit er ook een relatie tussen olie verbruik en type olie, synthetisch of niet, viscositeit?

Cheers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHS

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Over de olie: natuurlijk is er veel verschil, maar zover ik weet is 10W40/50 altijd goed, zowel syntetisch als mineraal. Dat dekt lage tot hoge temperaturen af. Als je plotsklaps naar een lange tijd van mineraal overschakeld naar syntetisch kan er wel wat sludge loskomen.

Zelf vind ik een halve liter op 2500 kilometer niet verontrustend.
Bovendien zou ik het op wat langere termijn bekijken.
Soms pakt een blok ineens wat meer om daarna weer bijna niets te consumeren.
Naar boven
SirCrow

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt PHS, als ik het goed begrijp is de olie die er nu in zit dus goed, ook voor de Rekluse.
Naar boven
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

1 l op 5000km, geen probleem, olie beetje in de gaten houden, niet te snel bijvullen en zeker niet te veel. Als je dry sump reservoir op min staat heb je eigenlijk nog altijd voldoende olie, vul dan bij ongeveer tot 3/4 of zo.
Dry sump is motor warmrijden of draaien, stilleggen en meteen peilen.
bij een 0w40-50-60 ga je meer olie verbruiken dan bij een 15w....
Half synth is eigenlijk voldoende, full synth is makkelijker als je weinig kms doet, dan hoef je niet elke jaar oliewissel te doen. full synth verzuurt minder snel. Minerale zou ik niet aanraden, breekt nogal snel af en wordt meestal enkel gebruikt om blok in te rijden
Rijstijl maakt ook verschil, blok netjes warm rijden, geen felle acceleraties of hevig remmen op de motor ga je minder olie verbruiken, maar je rijdt dan wel als een oud wijffie rond natuurlijk.... laugh De mijne verbruikt ongeveer 1l op 10000km, maar ik ban dan ook al wat ouder hé grin2

SirCrow

BerichtGeplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
1 l op 5000km, geen probleem, olie beetje in de gaten houden, niet te snel bijvullen en zeker niet te veel. Als je dry sump reservoir op min staat heb je eigenlijk nog altijd voldoende olie, vul dan bij ongeveer tot 3/4 of zo.
Dry sump is motor warmrijden of draaien, stilleggen en meteen peilen.
bij een 0w40-50-60 ga je meer olie verbruiken dan bij een 15w....
Half synth is eigenlijk voldoende, full synth is makkelijker als je weinig kms doet, dan hoef je niet elke jaar oliewissel te doen. full synth verzuurt minder snel. Minerale zou ik niet aanraden, breekt nogal snel af en wordt meestal enkel gebruikt om blok in te rijden
Rijstijl maakt ook verschil, blok netjes warm rijden, geen felle acceleraties of hevig remmen op de motor ga je minder olie verbruiken, maar je rijdt dan wel als een oud wijffie rond natuurlijk.... laugh De mijne verbruikt ongeveer 1l op 10000km, maar ik ban dan ook al wat ouder hé grin2

Hier ook bedankt Dirk Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: