Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
aquarius
Geregistreerd op: 1-5-2009 Berichten: 7
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 9:12 Onderwerp: Verplicht ABS-wijziging SM-T 2011? |
|
|
Ik was vorige week bij een KTM-dealer omdat ik van plan ben een SM-t touring editie (voordelige prijs met de accessoires door KTM voorgesteld) te kopen. Hij zei me dat tegen 2012 alle nieuwe motoren moeten voorzien zijn van ABS (verplicht opgelegd door Europa). Wanneer ik hem vroeg of de SM-T in 2011 een wijziging zal ondergaan antwoordde hij dat hij niets kan (of mag) zeggen maar dat er wel "iets" op til staat.
Ik was in ieder geval van plan te wachten tot het motorsalon te Brussel in januari 2011 omdat dan mijn huidige motor is afgeschreven.
Ik verwacht dat de sm-t met ABS zal beschikbaar zijn aan de reactie van mijn dealer te zien |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 11:01 Onderwerp: Re: Verplicht ABS-wijziging SM-T 2011? |
|
|
aquarius schreef: | Ik was vorige week bij een KTM-dealer omdat ik van plan ben een SM-t touring editie (voordelige prijs met de accessoires door KTM voorgesteld) te kopen. Hij zei me dat tegen 2012 alle nieuwe motoren moeten voorzien zijn van ABS (verplicht opgelegd door Europa). Wanneer ik hem vroeg of de SM-T in 2011 een wijziging zal ondergaan antwoordde hij dat hij niets kan (of mag) zeggen maar dat er wel "iets" op til staat.
Ik was in ieder geval van plan te wachten tot het motorsalon te Brussel in januari 2011 omdat dan mijn huidige motor is afgeschreven.
Ik verwacht dat de sm-t met ABS zal beschikbaar zijn aan de reactie van mijn dealer te zien |
Ik verwacht dan wel dat de prijs hoger zal zijn. En ik heb ABS nog geen een keer gemist op de SMT. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 12:18 Onderwerp: |
|
|
Wat er niet opstaat kan nie kapot gaan....
Persoonlijk heb ik liever geen ABS, ik heb 1 motor met ABS gehad, vond ik niet zo denderend, mss als je steeds remt als een dummy kan het een voordeel zijn.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Zolang het maar alleen als optie wordt aangeboden, net als bij zoveel andere merken/motoren : prima.
Als iemand ABS wil...zelf weten en een bedrag van 800-1100 extra neerleggen.
Ik heb zeker geen voorkeur voor een fiets mét ABS, en al helemaal niet op de SMT die immers een paar voortreffelijke bijters heeft met zeer goede feedback.
Uiteindelijk zal het een achterhoede gevecht blijken te zijn omdat men vanuit Europa ABS verplicht zal gaan stellen op alle nieuwe motoren. Of dat dan vanaf 2012 of iets later is, dat is nog onbekend. |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof niks van dit verhaal
Maar als het aan mij ligt hoe eerder KTM met een goed ABS op de SMT komt hoe beter.
De BMW S1000RR heeft aangetoond dat alle vooroordelen tav ABS ongegrond zijn, vergelijken met die oude ABS rommel is onterecht. Maar dan moet het wel van die kwaliteit zijn. Bij alle testen hebben de rijders zelfs op het circuit het ABS niet uitgeschakeld. Extra gewicht: 2kg.
Feit is binnen een paar jaar hebben alle motoren een ABS, fabrikanten die hier niet aan willen (ook zonder wettelijke verplichting)....die sterven uit, net als de dinootjes |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 21:18 Onderwerp: |
|
|
mja.. echter
voor al die kleine asiatische brommertjes, als die lichte fietsjes, als die offroads al die 125 of 250 CC tjes waarmee je in italie en spanje vanaf 16 de weg op mag etcetcetce.....
Geloof ik het verhaal echt niet. Misschien, voor motoren boven de 100pk of dergelijk ja, misschien.
en daar zitten misschien fietsen en systemen bij waar het idd geen kwaad kan.
grts. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 4 Aug. 2010, 22:27 Onderwerp: |
|
|
jammer dat al die electronica op de ktm komt straks zijn alle motoren hetzelfde en ktm stond nu net bekend als buiten beentje
met robuste off-road moteren, ik hoor dat de Adventure R niet meer leverbaar is en de super enduro is al uit productie, straks rijden we allemaal op scooters met ABS en dat is de doodsteek voor een merk als KTM
als je een fiets wil met ABS koop aub een b%w of een spleet oog |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Het gaat dezelfde kant op dan met de auto's.....Die worden ondanks nieuwe technologie ook steeds zwaarder, door alle electronica, motortjes voor dit en modules voor dat etc....
Als je dus een motor vol electronica ook nog licht en compact wil houden moet je dure materialen gaan gebruiken wat de prijs opdrijft etc...
Kijk naar de nieuwe multistrada, met zijn sport en toer modus etc....Volgens mij allemaal niet nodig, maar de nieuwe motorrijder, opgegroeid met gadgets, lust er wel pap van....
en als ze die electronica nu ook nog eens degelijk zouden kunnen maken maar kapot gaat het toch...zolang je garantie hebt is dat lastig, maar eens je garantie afgelopen gaat het geld kosten...een aBS module bij BMW kostte destijds 2200 euro, niet geplaatst....
Maar we zullen er niet onderuit kunnen denk ik....
Nog enkele jaren en we gaan met oldtimers moeten rijden om nog de echte kick vh motorrijden te ervaren.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Do, 5 Aug. 2010, 21:46 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ook ik heb nog nooit een motor gehad met abs en zit er eigenlijk niet op te wachten.
Toch was het zo geweest dat als ik weer een gs had gekocht , ik er een met abs had gekocht al was het maar voor de inruil want bmw's zonder abs zijn niet te verkopen tweedehands.
En als het de toekomst is bij de smt dan zal ik er toch een keer aan moeten geloven.
Maar als ktm wil overleven dan zullen ze juist met de massa mee moeten gaan want die paar mensen die nog een echte off raod willen of een super enduro daar zullen ze niet rijjk van worden.
En daarbij dacht ik dat alle adventures abs hebben of heb ik het dan mis?
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 6 Aug. 2010, 2:05 Onderwerp: |
|
|
gustav schreef: | Hoi,
Ook ik heb nog nooit een motor gehad met abs en zit er eigenlijk niet op te wachten.
Toch was het zo geweest dat als ik weer een gs had gekocht , ik er een met abs had gekocht al was het maar voor de inruil want bmw's zonder abs zijn niet te verkopen tweedehands.
En als het de toekomst is bij de smt dan zal ik er toch een keer aan moeten geloven.
Maar als ktm wil overleven dan zullen ze juist met de massa mee moeten gaan want die paar mensen die nog een echte off raod willen of een super enduro daar zullen ze niet rijjk van worden.
En daarbij dacht ik dat alle adventures abs hebben of heb ik het dan mis?
Groetjes |
de 990 S en de 990 R hebben geen ABS en alle 950 modellen ook niet |
|
Naar boven |
|
|
dee dee dirk
Geregistreerd op: 26-10-2006 Berichten: 172 Woonplaats: heerhugowaard
|
Geplaatst: Vr, 6 Aug. 2010, 17:58 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | ik hoor dat de Adventure R niet meer leverbaar is en de super enduro is al uit productie, |
vreemd, kom net van Verpalen en daar staat gewoon nog een adventureR te koop en ze zijn gewoon nog leverbaar. De SE is inderdaad uit productie (is ook nooit in 990 geweest) _________________ lc 4, lc 8, lc 16?????? |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 7 Aug. 2010, 1:14 Onderwerp: |
|
|
dee dee dirk schreef: | mr wheely schreef: | ik hoor dat de Adventure R niet meer leverbaar is en de super enduro is al uit productie, |
vreemd, kom net van Verpalen en daar staat gewoon nog een adventureR te koop en ze zijn gewoon nog leverbaar. De SE is inderdaad uit productie (is ook nooit in 990 geweest) |
vond ik ook, een ktm dealer in Belgie (Ruddervoorde) zei dit, ik heb er nog nergens iets over gelezen en op de ktm site staat ook niets, dus het zal wel gelul zijn, en dat de SE niet in de 990 versie is weel ik. |
|
Naar boven |
|
|
wreckah
Geregistreerd op: 18-6-2009 Berichten: 176 Woonplaats: Gent, België
|
Geplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 19:50 Onderwerp: |
|
|
ik heb deze week van mijn dealer gehoord dat de SM-T vanaf 2011:
- ABS zal hebben
- switcheable mappings zal hebben.
mijn dealer zei erbij 'geconfirmeerd door KTM'
dus verplicht of niet, hij komt erop _________________ '09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Za, 14 Aug. 2010, 20:49 Onderwerp: |
|
|
ABS is wat mij betreft prima. Ik doe ook weleens iets niet goed en als ABS helpt om de gevolgen van die fout te beperken dan is het een goede toevoeging.
MAAR: de geweldige rem van de SMT moet wel net zo geweldig blijven... en ik heb tot op heden nog geen ABS rem gevoeld en geprobeerd die net zo goed was als de rem op de SMT. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Zo, 15 Aug. 2010, 0:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gisteren een stukkie op een F800GS gereden met ABS. Die grijpt wel snel in, zeg. Geef mij dan maar de ABS-loze SMT remmen.
Ik heb weleens een geblokkeerd voorwiel gehad, maar dat is erg goed te corrigeren (als je je rem snel genoeg loslaat) _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
|