lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SMT: remklauwen voor slepen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 22:35    Onderwerp: SMT: remklauwen voor slepen Reageer met quote

Tijdens m'n vakantie (half juni) moest ik onverwachts naarstig op zoek naar nieuwe remblokken: de buitenste remblokken van de rechter remklauw waren op een half millimetertje na helemaal weg.....De andere remblokjes (links en rechts binnenkant) waren nog prima.
Na wat zoekwerk prima geholpen door een dealer (in de buurt van Freiburg) die de remblokjes uit een showroom SMT haalde en aan mij verkocht thumbsup

Ik vermoed dat de zuigers in de remklauw niet meer goed 'los' (terug) kwamen en dat daardoor de blokken abnormaal snel zijn versleten. Gisteren weer gemerkt dat hetzelfde gebeurt. Dus: klauwen los, blokjes d'r uit en goed schoongemaakt. De voorrem voelt nu weer veel beter en het wiel draait weer redelijk rond (semi floating remschijven draaien nooit helemaal soepel). Wat ik me afvraag: zijn er meer mensen die hier last van hebben? Of doe ik iets niet goed?
(voorwiel zit er goed in, bussen links en rechts correct en alles met momentsleutel vastgezet; teller staat zo rond de 24000 km.)

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

rhino,
kijk ook hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2913

dat type voorrem schijnt gevoelig te zijn en heeft veel ( schoonmaak) onderhoud nodig.
ik heb de boel in 13000km al 2 keer losgehad en schoongemaakt,
laat de zuigers eens 1 voor1 apart naar buiten komen,
dus bv een hamersteel tussen de bovenste, met een tang de onderste aan 1 kant tegenhouden en pompen maar, zodat slechts 1 zuiger naar buiten komt,( niet te ver natuurlijk) met teflon inspuiten en terugduwen, en zo alle zuigers afwerken.
omdat ik de motor iets schokkerig vond remmen heb ik het laatste onderhoud ook per setje de blokken van links ondersteboven naar rechts gemonteerd en vice versa, zodat oplopende kant aflopende kant wordt en andersom,( is ook beter voor het slijtagepatroon)
De smr remde daarna weer netjes thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Stenks thumbsup
Linkje heb ik ook gevonden, maar ik bedacht me dat een SMR andere remklauwen heeft dan een SM. Ik heb de link nu wel gelezen ( rolleyes2 ) en de symptomen lijken vergelijkbaar. Blijkbaar zijn de remklauwen van SMT en SMR intern vergelijkbaar (cups / O-ringen).
Trucje met tegenhouden heb ik gedaan (handvat schroevendraaier); elke klauw had twee cups die niet soepel te bewegen waren.
Met andere Brembo remklauwen (oude / axiaal) nooit problemen gehad, blijkbaar is de passing van de SMT/SMR remklauwen erg krap. Of zou het een andere oorzaak hebben?

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Blijkbaar zijn de remklauwen van SMT en SMR intern vergelijkbaar (cups / O-ringen).


volgens mij ook, smt/smr/sm en misschien ook wel superduke,
het remt trouwens als een gek, veeeel beter als een adv,
ben erg blij met hoe de smr remt, veel gevoel en als het moet knetterhard thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif