Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 19:54 Onderwerp: Misschakelen na 3e of 4e versnelling |
|
|
Ik heb nu een aantal keer gehad dat de motor in een soort vrijstand schoot bij het opschakelen naar 4e of 5e versnelling (ben ff kwijt welke het precies is). Dan is het door het hoogoplopende toerental erg lastig om hem weer in de versnelling te krijgen.
Is dit herkenbaar? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
hanske
Geregistreerd op: 12-5-2010 Berichten: 95 Woonplaats: Waalre (n.br.)
|
Geplaatst: Di, 20 Jul. 2010, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Jouw probleem komt me niet bekend voor alleen heb ik juist soms het omgekeerde. Tijdens het terug schakelen op het moment dat ik niet echt hard trap wil mijn 950 sm weleens tussen twee versnellingen (soort van vrijstand) blijven hangen met als resultaat dat als je nog een keertje trapt dat je een hele harde KLAK hoort. Dit probleem heb ik overigens alleen als ik mijn motorlaarzen niet aan heb maar gewone zomer schoenen.
Hieruit blijkt toch maar weer dat geweld wel degelijk wat oplost. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 7:48 Onderwerp: |
|
|
lecram,
ik heb vorige week hetzelfde ervaren op een (leen) smt,
terwijl ik er op mijn eigen smr geen last van heb.
volgens mij puur te wijten aan het feit dat voor mij het schakelpedaal te hoog afgesteld stond, waardoor ik eigenlijk bij het opschakelen de voet telkens te hoog op moet tillen, met soms mis schakelen als gevolg.
als die smt mijn eigen motor zou zijn, dan zou ik dus onmiddelijk
het pedaal een tandje lager afstellen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Duke
Geregistreerd op: 9-10-2008 Berichten: 18 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Wo, 21 Jul. 2010, 12:50 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hetzelfde op mijn 990 sm, wanneer ik met crosslaarzen rijd wat ik over het algemeen doe in mijn vrije tijd dan schakel ik eigenlijk alleen maar goed ,nooit tussen de versnellingen. Wanneer ik echter af en toe woon/werk rijdt heb ik een paar SIDI race laarzen aan en dan schakel ik af en toe tussen de versnellingen in , waarschijnlijk te wijten aan de minder dikke race laars icm een een voor de crosslaars hoger afgesteld pookje. Wanneer je na het misschakelen het toerental laat zakken schakeld ie wel weer redelijk normaal in maar het gaat nooit helemaal van harte. _________________ 990 SM Orange |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Hoi Lecram,
Ik ben een paar weken geleden naar de Dolomieten geweest en had het daar voor het eerst.
Daarna een weekende Schwarzwald en daar had ik er heel veel last van, toen was het wel heel erg warm 30+ graden.
Nu hier thuis heb ik het nog af en toe.
Groetjes |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Vr, 23 Jul. 2010, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Ik rij met gewone laarzen op de SMT en heb het alleen als ik moe wordt, dan begin ik blijkbaar onnauwkeurig te schakelen, had ik trouwens ook op mijn andere motos.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Jongens, jullie hebben toch niet stieken een BMW gekocht?
Daarmee gebeurd dit namelijk altijd |
|
Naar boven |
|
|
|