lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kettinggeleider
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 21:56    Onderwerp: kettinggeleider Reageer met quote

wie kan me vertellen waar dit geplaatst word ?
http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-TEAM-WEST-PARTS/ZUBEHOER-NACH-MODELL/LC8/LC8-Super-Moto/Wartung-Verschleissteile/KETTENGLEITSTUECK-UNTEN.html



60004076110_p1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  4.7 KB
 Weergegeven:  13838 keer

60004076110_p1.jpg



_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

in plaats van het rolletje dat er nu zit, die imho. prima werkt, dus het nut ontgaat mij een beetje.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jul. 2010, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik wil dat wel eens proberen, mijn ketting raakt nog steeds mijn subframe zelfs na montage van de andere geleider op de achterbrug.
Volgens mij belet dit dus dat de ketting omhoog kan gaan ?



t_frame_ketting_003_938.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  58.96 KB
 Weergegeven:  13828 keer

t_frame_ketting_003_938.jpg



_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 2:40    Onderwerp: Reageer met quote

dat is een geleider die net achter je schakkelpookje (aan de onderkant) zit, ik denk niet dat dit helpt tegen een opslaande ketting maar voor die prijs kun je het eens overwegen als daar nu een wieltje ziet ???
normaal zit dit standaart op de 950sm en heeft hij geen wieltje



ktm 950 geleider.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  150.61 KB
 Weergegeven:  607 keer

ktm 950 geleider.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
dat is een geleider die net achter je schakkelpookje (aan de onderkant) zit, ik denk niet dat dit helpt tegen een opslaande ketting maar voor die prijs kun je het eens overwegen als daar nu een wieltje ziet ???
normaal zit dit standaart op de 950sm en heeft hij geen wieltje


ik denk niet dat het die onderaan is. die zit er bij mij ook op en deze word onderaan het frame vastgeschroefd met 2 boutjes.
Deze is met één boutje vast te maken, ik denk dat steven gelijk heeft.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jul. 2010, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

er staat wel bij:
kettengleitstuck UNTEN ... onder dus wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 2:52    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
mr wheely schreef:
dat is een geleider die net achter je schakkelpookje (aan de onderkant) zit, ik denk niet dat dit helpt tegen een opslaande ketting maar voor die prijs kun je het eens overwegen als daar nu een wieltje ziet ???
normaal zit dit standaart op de 950sm en heeft hij geen wieltje


ik denk niet dat het die onderaan is. die zit er bij mij ook op en deze word onderaan het frame vastgeschroefd met 2 boutjes.
Deze is met één boutje vast te maken, ik denk dat steven gelijk heeft.


ik zie dat Daan me voor is maar ik weet wel zeker dat die onderaan moet, ik heb er al verschillende versleten.
maar het is wel raar dat jij dit probleem hebt, is je ketting goed voor de ktm of ligt hij te los ????? echt een raar probleem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 7:25    Onderwerp: Reageer met quote

dus het is nog niet opgelost,
ligt er niet per ongeluk een 530 op ipv de standaard 525 ketting?
of monteer eens een nieuwe ( ander merk ) ketting,
die wellicht stijver is ( minder zijwaartse slag).
een nieuwe ketting heeft natuurlijk sowieso minder zijwaartse slag.

misschien heeft de ketting in het verleden wel een een optater gehad,
( of gewoon slecht onderhouden geen smering te strak gereden oid)
waardoor hij geen zichtbare schade heeft, maar wel meer zijwaartse slag heeft gekregen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

de ketting is origineel ktm DID 525 nog in zeer goede staat.( op het zicht)Ik weet het ook niet echt meer wat het probleem kan zijn.Ze ligt niet te strak of te los naar mijn mening.
ik zou dat wel graag opgelost hebben voor ik op reis vertrek natuurlijk.Blijven zoeken.....
Mr Wheely heb jij soms een detailfoto waar ik dat bevestigd kan zien ?Op de plaats waar de originele zit onderaan kan het niet geplaats worden denk ik

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heb na het lezen van dit topic ook eens bij mijn fiets (950 SM "07) gekeken en ook dezelfde slijtage plekken op het subframe gecontstateerd. Ook mijn ketting is een DID 525 die op de juiste spanning staat. De reden dat ik dit topic las is dat ook bij mij al enige tijd het geluid van een aanlopende/klapperende ketting hoorbaar is. Het is het meest hoor en voelbaar op het moment van accelereren vanuit een lager toerental. Vind het een vreemd verhaal dat dit aan de bovenzijde (= belastte zijde van de ketting) plaats vind. Ik rijd met standaard 17 T voor. Ketting en tandwielen zijn ongeveer een 6000 kilometer oud en zijn altijd goed gesmeerd en op juiste spanning gehouden. Bij nader controle zag ik ook dat de ketting wel eens lichtjes de zijkant van de achterband heeft aangraakt. Achterband is een Pirelli Diablo Strada in de standaard maat 180.55.17. Wiel staat goed uitgelijnd in de achterbrug. RARA fietsbel stars , zijn wij de enige of zijn er meer mensen met dit probleem. Ik blijf dit topic zeker volgen en hopelijk vind of krijg ik de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Schijnt vaker voor te komen..., ik heb bij andere fora al vergelijkbare verhalen langs zien komen. Bij mijn SMT zie ik ook beschadigingen op die plaats.
Ik vermoed dat het een combinatie is van rijden met bepakking / duo en een laag toerental. Door weinig tpm en het nagenoeg ontbreken van vliegwielwerking (mede daarom de directe gasreactie) gaat de ketting klapperen en als dan ook veel gewicht op de achterkant rust, dan kan de ketting blijkbaar daar het subframe raken.
Remedie: boven de 3500 tpm. blijven / duo thuis laten / afslanken / geen bagage meeslepen. De eerste optie is verreweg het eenvoudigst Smile
De ge-update kettinggeleider zou moeten helpen, maar bij Benny werkt dat blijkbaar niet.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hanske



Geregistreerd op: 12-5-2010
Berichten: 95
Woonplaats: Waalre (n.br.)

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
Schijnt vaker voor te komen..., ik heb bij andere fora al vergelijkbare verhalen langs zien komen. Bij mijn SMT zie ik ook beschadigingen op die plaats.
Ik vermoed dat het een combinatie is van rijden met bepakking / duo en een laag toerental. Door weinig tpm en het nagenoeg ontbreken van vliegwielwerking (mede daarom de directe gasreactie) gaat de ketting klapperen en als dan ook veel gewicht op de achterkant rust, dan kan de ketting blijkbaar daar het subframe raken.
Remedie: boven de 3500 tpm. blijven / duo thuis laten / [color=red]afslanken / geen bagage meeslepen. De eerste optie is verreweg het eenvoudigst Smile
De ge-update kettinggeleider zou moeten helpen, maar bij Benny werkt dat blijkbaar niet.


oops , afslanken, pijnlijk onderwerp sweatdrop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 14:45    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij steekt de bout nog verder door als op de foto van benny,
maar nog nooit last gehad, zelfs toen het oude type ketting geleider er nog op zat en ik met 17 tands voortandwiel reed.

Het klinkt als een paardenmiddel, maar...subframe er af, en op de slijtplek
een mm 0f 5 materiaal wegfrezen ( blijft er evengoed nog 10 mm over).
zodat de ketting er net langs gaat.

wel moet de draadbus dan mee-weggefreesd worden en later een kortere of afgezaagde bout er in.

doe dat wel voorzichtig, want ik meen dat het speciale fijne schroefdraad is.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 31 Jul. 2010, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
bij mij steekt de bout nog verder door als op de foto van benny,
maar nog nooit last gehad, zelfs toen het oude type ketting geleider er nog op zat en ik met 17 tands voortandwiel reed.

Het klinkt als een paardenmiddel, maar...subframe er af, en op de slijtplek
een mm 0f 5 materiaal wegfrezen ( blijft er evengoed nog 10 mm over).
zodat de ketting er net langs gaat.

wel moet de draadbus dan mee-weggefreesd worden en later een kortere of afgezaagde bout er in.

doe dat wel voorzichtig, want ik meen dat het speciale fijne schroefdraad is.


Daan je kan gedachten lezen ...... als ik geen andere oplossing meer kan bedenken dan zal het zo gebeuren, subframe eraf en even meenemen naar het werk en de freesmachine erin zetten.
De schroefdraad is inderdaad fijn, M10x1.25 maar zo een draadtap heb ik wel liggen.
Het probleem was er bij mij ook al toen de 17 er nog op zat vooraan en nu dus nog steeds met de 16 en het nieuwe type ketting geleider.
Inderdaad komt het probleem meestal bij rijden met duo voor ( bij mij gelijk aan laag toerental confused )

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Aug. 2010, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Daan schreef:
bij mij steekt de bout nog verder door als op de foto van benny,
maar nog nooit last gehad, zelfs toen het oude type ketting geleider er nog op zat en ik met 17 tands voortandwiel reed.

Het klinkt als een paardenmiddel, maar...subframe er af, en op de slijtplek
een mm 0f 5 materiaal wegfrezen ( blijft er evengoed nog 10 mm over).
zodat de ketting er net langs gaat.

wel moet de draadbus dan mee-weggefreesd worden en later een kortere of afgezaagde bout er in.

doe dat wel voorzichtig, want ik meen dat het speciale fijne schroefdraad is.


Daan je kan gedachten lezen ...... als ik geen andere oplossing meer kan bedenken dan zal het zo gebeuren, subframe eraf en even meenemen naar het werk en de freesmachine erin zetten.
De schroefdraad is inderdaad fijn, M10x1.25 maar zo een draadtap heb ik wel liggen.
Het probleem was er bij mij ook al toen de 17 er nog op zat vooraan en nu dus nog steeds met de 16 en het nieuwe type ketting geleider.
Inderdaad komt het probleem meestal bij rijden met duo voor ( bij mij gelijk aan laag toerental confused )


Ik rij nooit met duo, af en toe al eens met bagage maar da's maar miniem gewicht, en ik heb geen last van die slijtage, 16000km standaard ketting en tandwielen. Ik laat mijn ketting zelfs meestal nogal los hangen, op 16000km nog nooit aangespannen, boekje schrijft 7mm tussen ketting en Abrug onderkant voor, dus da's tamelijk los.... Klapperen doet ie wel op lage toeren, probeer ik te vermijden.
Zou dus wel eens aan het duo gebruik kunnen liggen, spuit er wat verf op, en rij eens een tijdje zonder en dan met duo, ga je snel zien wanneer je raakt....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif