lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

off-road naat het zuiden ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jul. 2010, 0:31    Onderwerp: off-road naat het zuiden ? Reageer met quote

Is er een mogelijkheid om via 'milde' off-roadwegen naar het zuiden te rijden ? Zuiden = Alpen, Pyreneeën, centraal massief, niet exact bepaald wink3 .

Ik zou rond de 10e september een weekje op verlof gaan en zou dan graag voor een groot deelvia onverharde wegen naar ginder rijden. Zoek wegen die goed opschieten met een adv. op Anakee/scorpion banden met een op off-roadvlak onervaren piloot lipsrsealed2 .


Ohja, metgezellen mogen zich ook gerust aanmelden thumbsup .

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jul. 2010, 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

der is natuurlijk best wel wat offroad te vinden, maar dat blijft altijd zoeken en 't zijn kleine boeren weggetjes die slingeren.
In de bergen/heuvels lopen ze maar zelden door, maar houden op in een vallei of juist bovenop de berg.

Bij de MS1000 rit in NL rijden we dat soort paden... en dan is 300km op een dag al best genoeg voor minder ervaren rijders (en das niet met volle bepakking). Dan wordt er op track gereden, dus hoef je niet te zoeken, maar toch rij je er een hele dag op!

Dus als je helemaal naar de alpen wil met redelijk wat offroad, dan wordt het een lange rit....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jul. 2010, 9:48    Onderwerp: rit Reageer met quote

Kijk eens of Ad Ketelaars iets voor je heeft.
Gaat wel meestal via roadbook).

ff googlen op Ad

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jul. 2010, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

De "Nationales" en autowegen in F hebben vaak een parallelweg. In 't eerste gevzl voor de boeren, in 't tweede voor de hulpdiensten.

Tussen Nancy en Gex bvb véél gravel gezien naast de N-wegen, en ooit kilometerslang zitten kwijlen op de A20 tussen Toulouse en Limoges, ongeveer. Gravelweg die langs de hellingen slingert naast de snelweg.

Zoals gezegd: je gaat geen 500km op een dag doen denk ik. En een goede voorbereiding van de route zal ook nodig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRX



Geregistreerd op: 30-5-2009
Berichten: 234
Woonplaats: de westhoek

BerichtGeplaatst: Za, 10 Jul. 2010, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Moet ook geen 80% onverhard zijn hé. Stel dat ik op een dag 100km off-road doe (4 à 5h rijden) en dan nog eens 400km gewoon ben ik toch al een eind opgeschoten é.

Op de gewone weg kan ik serieus tempo aanhouden gedurende lange afstanden, zijn dat mooie off-roadwegen ook, wordt het technisch.... dan zal ik veel tijd verliezen.

@ Blackbert, heb dat idd ook al opgemerkt, als ik richting het circuit van Folembray rij heb ik ook een national met daarnaast een heel stuk gravel....

_________________
Voor al uw foto's : www.im-design.be wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Jul. 2010, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee is tof, hou er wel rekening mee dat je dan compromissen moet maken. Een tijd geleden, op terugweg van de Ardennen, een paar boerenwegen meegepikt rond de taalgrens. Wel, met de vering in sportstand en de banden hard geeft dat niet zo'n goed gevoel. shocked3
Comfortstand, beetje inleveren op straat, eventueel wat prutsen aan de veervoorspanning achter en 't zal al veel beter gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif