Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 16:31 Onderwerp: Lekkage |
|
|
Kom ik vanmorgen op het werk aan, zet ik de 950 ADV op de zijstandaard en zie ik ineens een hele straal koelvloeistof op de grond lopen, onder de rechterzijde van de motor.
Zit daar een slang die los kan schieten?
Ik heb de motor even laten staan om eerst adviezen in te winnen.
Morgen met de trailer naar het werk..... |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 16:50 Onderwerp: |
|
|
Klinkt als een kapotte radiatordop...Kan de druk niet meer binnenhouden en gaat dan via de overloop van het expansievat wat uitspuwen.
Pas begonnen na het uitzetten van de motor ?
Is waarschijnlijk ook vrij snel terug gestopt ?
Kijk eens hoeveel koelwater er nog in het expansievat zit. Indien nog genoeg kan je nog rijden. Bij de volgende stop moet je dan maar eens het niveau van het expansievat in het oog houden. Als dat heel snel stijgt en daarna terug zo'n straal produceert is het 99% zeker de dop. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Had ik ook op na de eerste serieuze rit, net na de 1000km beurt. vermoedelijk te veel bijgevuld of zo. vloeistof kwam langs overloop. Ondertussen 15000km verder en koelwaterpeil nog altijd op zelfde niveau, niet bijgevuld en geen lekkages.
Ongeveer halfweg min/max is meer dan genoeg, is tenslotte maar een expansie vatje hé _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Ma, 28 Jun. 2010, 20:33 Onderwerp: |
|
|
Hmmm...
Tweede meevaller me dunkt, het balhoofdlager vervangen ging ook al zo makkelijk, kennelijk sleutelvriendelijke motoren die ze daar in Österreich machen...
Is de radiatordop een huis-tuin-en-keukenmodel?
Of moet er een merkspecifieke op?
Ik neem aan dat de gemiddelde ktm dealer die dingen wel op voorraad zal hebben? |
|
Naar boven |
|
 |
|