lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Lc 8 op de dynobank

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 21:48    Onderwerp: Lc 8 op de dynobank Reageer met quote

Na montage van de akra's was ik toch wel benieuwd naar de vermogenswinst en de afstelling.
Ik heb de test laten doen bij Jeroen van de Meer.
Motor loopt prima, zat vermogen, mooie curves, alleen over het hele toerengebied te rijk. Advies van Jeroen is dan ook om de gasnaalden weer in hun originele stand te zetten. En eventueel kleinere!! sproeiers te monteren%))


Zie onderstaand rapport:

99,3pk@8866rpm, 97Nm@6188rpm thumbsup



Dyno2.jpg
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  Dyno2.jpg
 Bestandsgrootte:  73.55 KB
 Gedownload:  530 keer


_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn dat AW pk's?
zou de sproeiers lekker eentje groter (zoals nu) laten.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zijn idd achterwiel pk's, sproeiers zijn standaard, voor 155, achter 160, alleen de gasnaalden zijn 1 ringetje gelift.
Maar hoezo zou jij de sproeiers zo laten??

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

benzine koelt af, en ik heb het idee (met de 1 pitter iig.) dat ik hem veel minder snel op teveel toeren jaag zonder vermogen in te leveren,
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 9:59    Onderwerp: d Reageer met quote

Dat van die naalden, dat heb ik al vaak op forums gelezen,
ik zelf heb gelijk met de Akra's ook de naalden gelift,
en bij Brouwer hebben ze met een afstelbeurt de naalden weer naar origineel laten zakken.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hang niet alles op aan een testbankcurve! Er zijn een heleboel effecten die je op een testbank niet ziet: Bijv versnellen, deellast etc.
(ps.: Heb jij ook Sommer-luchtfilterdekseltje?)

- Ik denk niet dat het achterwiel pk's zijn, vraag maar eens na (bij een testbank zijn het normaliter naar krukas=pk's gecorrigeerde testwaarden)
(ander heb jij wel een extreem goed exemplaar te pakken denk ik)

- Aan de curve kan je zien dat het mengsel bij grotere snelheden te rijk wordt, je hebt echter geen rijwind, die voor inlaatdruk zorgt.
Mijn LC8 heeft nu 160/165 hoofd sproeiers: Op de bank 2 pk minder topvermogen, maar op de weg 5km/h meer topsnelheid.
Goed rijk mengsel (niet te rijk natuurlijk) bij topvermogen is goed voor de motor. Arm mengsel bij deellast is geen probleem, en geeft een mooi zuinig lopen wanneer je rustig rijdt.

- Rijk mengsel is voor een 4-takt fijn: Hij pakt goed op en hikt nergens, maarja Nodig is het niet!, dus ik geef Jeroen gelijk, maar het wordt vaak gedaan om altijd, onder alle omstandigheden een perfect oppakken te hebben.

Ik heb nu bij wijze van experiment zelf: de naalden 1 clip LAGER dan origineel staan!, met 160/165 hoofdsproeiers.
Helemaal onderin is ie nu merkbaar te arm, maar dat zou op te lossen zijn met stationairsproeier/mensgelschroef bij te stellen denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Prutzer



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 201
Woonplaats: Amstelveen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
- Ik denk niet dat het achterwiel pk's zijn, vraag maar eens na (bij een testbank zijn het normaliter naar krukas=pk's gecorrigeerde testwaarden)
(ander heb jij wel een extreem goed exemplaar te pakken denk ik)


Ik verbaasde stunnedstunnedv mij gister ook over dat vermogen, maar het zijn echt achterwiel pk's. Jeroen had een test erbij gepakt van een andere 950 adv, die had 91 Pk op het achterwiel, maar dat was met standaard uitlaten. Op de uitdraai staat SAE Wheel power bij de vermogensschaal. surprised surprised

Ik gaat morgenavond weer ff lekker schroeven, vandaag lekker rondje gereden, het verbruik valt ook nog wel mee, 1 op 16,5 maar we hebben lekker rustig getoerd met af en toe ff een sprintje, en een heel klein stukkie zandpad evilgrin evilgrin

Ps Dr_Bean, hoe stel jij de stationairschroeven af??

_________________
2003 950S
Driver: Eelco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2669
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het maar netjes Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Stationair mengsel bedoel je?

Kan je alleen afstellen als de carb er uit is.. niet dus!
kl*te dus; op de gok er wat bij of af denk ik. Ik heb er nog niet aangezeten.
(pagina 8-10 van handboek, heb je nog geen handboek, stuur dan effe een pb-tjes)

Mja, 1:16,5 deed ik ook, tijdens het inrijden en de eerste 1000km ofzo. Daarna werd het wel snel meer, maar dat heeft met mijn rechterhand te maken denk ik smiley

Op lange reizen schijn je makkelijk 1:18 te halen, kweste van constant en rustig rijden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verbaasde 8-|8-|v mij gister ook over dat vermogen, maar het zijn echt achterwiel pk's. Jeroen had een test erbij gepakt van een andere 950 adv, die had 91 Pk op het achterwiel, maar dat was met standaard uitlaten.

Ik heb een TL1000R met hoge zuigers, geflowde koppen, powercommander enz, maar met stille uitlaten, omdat ze me anders van het circuit plukken. Al die exotische ellende in het blok en computer levert me 5 achterwiel-pk's op. Een open uitlaat zou zo 8 pk erbij zijn. Logisch dat dat ook bij een LC8 zo werkt.[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif