Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Prutzer
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Zijn dat AW pk's?
zou de sproeiers lekker eentje groter (zoals nu) laten.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Prutzer
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Dat zijn idd achterwiel pk's, sproeiers zijn standaard, voor 155, achter 160, alleen de gasnaalden zijn 1 ringetje gelift.
Maar hoezo zou jij de sproeiers zo laten??
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2005, 22:43 Onderwerp: |
|
|
benzine koelt af, en ik heb het idee (met de 1 pitter iig.) dat ik hem veel minder snel op teveel toeren jaag zonder vermogen in te leveren,
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 9:59 Onderwerp: d |
|
|
Dat van die naalden, dat heb ik al vaak op forums gelezen,
ik zelf heb gelijk met de Akra's ook de naalden gelift,
en bij Brouwer hebben ze met een afstelbeurt de naalden weer naar origineel laten zakken.
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Hang niet alles op aan een testbankcurve! Er zijn een heleboel effecten die je op een testbank niet ziet: Bijv versnellen, deellast etc.
(ps.: Heb jij ook Sommer-luchtfilterdekseltje?)
- Ik denk niet dat het achterwiel pk's zijn, vraag maar eens na (bij een testbank zijn het normaliter naar krukas=pk's gecorrigeerde testwaarden)
(ander heb jij wel een extreem goed exemplaar te pakken denk ik)
- Aan de curve kan je zien dat het mengsel bij grotere snelheden te rijk wordt, je hebt echter geen rijwind, die voor inlaatdruk zorgt.
Mijn LC8 heeft nu 160/165 hoofd sproeiers: Op de bank 2 pk minder topvermogen, maar op de weg 5km/h meer topsnelheid.
Goed rijk mengsel (niet te rijk natuurlijk) bij topvermogen is goed voor de motor. Arm mengsel bij deellast is geen probleem, en geeft een mooi zuinig lopen wanneer je rustig rijdt.
- Rijk mengsel is voor een 4-takt fijn: Hij pakt goed op en hikt nergens, maarja Nodig is het niet!, dus ik geef Jeroen gelijk, maar het wordt vaak gedaan om altijd, onder alle omstandigheden een perfect oppakken te hebben.
Ik heb nu bij wijze van experiment zelf: de naalden 1 clip LAGER dan origineel staan!, met 160/165 hoofdsproeiers.
Helemaal onderin is ie nu merkbaar te arm, maar dat zou op te lossen zijn met stationairsproeier/mensgelschroef bij te stellen denk ik.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Prutzer
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 201 Woonplaats: Amstelveen
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 21:10 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | - Ik denk niet dat het achterwiel pk's zijn, vraag maar eens na (bij een testbank zijn het normaliter naar krukas=pk's gecorrigeerde testwaarden)
(ander heb jij wel een extreem goed exemplaar te pakken denk ik) |
Ik verbaasde v mij gister ook over dat vermogen, maar het zijn echt achterwiel pk's. Jeroen had een test erbij gepakt van een andere 950 adv, die had 91 Pk op het achterwiel, maar dat was met standaard uitlaten. Op de uitdraai staat SAE Wheel power bij de vermogensschaal.
Ik gaat morgenavond weer ff lekker schroeven, vandaag lekker rondje gereden, het verbruik valt ook nog wel mee, 1 op 16,5 maar we hebben lekker rustig getoerd met af en toe ff een sprintje, en een heel klein stukkie zandpad
Ps Dr_Bean, hoe stel jij de stationairschroeven af??
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2669 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:03 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het maar netjes
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 26 Jun. 2005, 23:09 Onderwerp: |
|
|
Stationair mengsel bedoel je?
Kan je alleen afstellen als de carb er uit is.. niet dus!
kl*te dus; op de gok er wat bij of af denk ik. Ik heb er nog niet aangezeten.
(pagina 8-10 van handboek, heb je nog geen handboek, stuur dan effe een pb-tjes)
Mja, 1:16,5 deed ik ook, tijdens het inrijden en de eerste 1000km ofzo. Daarna werd het wel snel meer, maar dat heeft met mijn rechterhand te maken denk ik
Op lange reizen schijn je makkelijk 1:18 te halen, kweste van constant en rustig rijden.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Do, 8 Sep. 2005, 0:47 Onderwerp: |
|
|
Ik verbaasde 8-|8-|v mij gister ook over dat vermogen, maar het zijn echt achterwiel pk's. Jeroen had een test erbij gepakt van een andere 950 adv, die had 91 Pk op het achterwiel, maar dat was met standaard uitlaten.
Ik heb een TL1000R met hoge zuigers, geflowde koppen, powercommander enz, maar met stille uitlaten, omdat ze me anders van het circuit plukken. Al die exotische ellende in het blok en computer levert me 5 achterwiel-pk's op. Een open uitlaat zou zo 8 pk erbij zijn. Logisch dat dat ook bij een LC8 zo werkt.[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
|