Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 18:32 Onderwerp: Welke bandenspanning off road? |
|
|
Wat is een veilige/goede bandenspanning voor off road voor de standaard 990 adv velgen, dus zonder rim lock?
Banden zijn Michelin desert.
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 18:46 Onderwerp: |
|
|
1.3 - 1.5 bar
monteren zonder vettige bende. dus droog, of met een opdrogend iets. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 20:01 Onderwerp: |
|
|
wel afhankelijk van het type band! Hoe slapper de band, hoe harder die moet.
Voorband zou ik zeker niet zachter gaan dan 1.5 anders schuift ie door als je hard op asfalt remt, en er komen deuken in.
achter kan je wel naar 1.3 gaan idd. Met een stijve band zoals een rally band (Desert of 908RR of Terraflex) kan je nog wel lager . _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 21:36 Onderwerp: |
|
|
@Bean&StevenD: geldt hetzelfde voor een 640 adv of kan die nog lager wegens minder gewicht? _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 22:47 Onderwerp: |
|
|
640 adv is niet eens zo veel lichter denk ik. daarbij: smallere band...
Probleem zit hem vooral in het doordraaien over de velg, en in het feit dat de originele adventure velgen nogal breed zijn en daarom slap zijn.
Pas je bandenspanning aan aan het terrein: Puur zand kan je wel zo laag gaan, maar op een stenenpiste zou ik lekker 2 bar voor en 1,7 achter doen: gewoon minder kans op deuken en lek door doorslag. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Di, 29 Jun. 2010, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | 640 adv is niet eens zo veel lichter denk ik. daarbij: smallere band...
Probleem zit hem vooral in het doordraaien over de velg, en in het feit dat de originele adventure velgen nogal breed zijn en daarom slap zijn.
|
Bwaaah, 160 kg vs 207 is toch een substantieel verschil, nee? _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 30 Jun. 2010, 0:02 Onderwerp: |
|
|
maj, ik vind een 640 adventure nog steeds net zo lomp rijden als mijn lc8.
mijn lc8 is wel 195kg rijklaar (zonder peut), met een iets betere gewichtverdeling als normaal.
en die 100pk compenseert aardig voor die 30 kilo extra... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2727 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 30 Jun. 2010, 0:18 Onderwerp: |
|
|
mijn genoemde spanning is inderaad wel bedoeld voor deserts, niet met een hollands blubber bandje.
Met 1.3 voor schuift de desert nog eerder op droog asfalt dan op de velg, alleen snel over stenen stuiteren kan je wel een deuk opleveren.
Met 1.5 heb ik daar niet snel last meer van. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|