Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 13:02 Onderwerp: 3x lekke band in 1 weekendje moezel |
|
|
tsja, 1e x vrijdagochtend vlak voor de deur van een motorzaak in de buurt van Blankenheim, op tijd van 3 mtr was ie helemaal leeg. De binnenband leek te zijn "geknepen" door het velglint dat heel los zat??? het lek zat aan de zij/velgkant? bij gebrek aan een nieuwe binnenband in de juiste maat de maar laten plakken en weer vertrokken.
2e keer zaterdagmiddag na toch dik 400 km met die geplakte achterband wederom langzaam leeglopend. De ADAC/ANWB en een motorzaak in de buurt konden ook geen binnenband met de juiste maat regelen.
Op zondagochtend de lege band met een spuitbus gevuld en daarmee huiswaarts. Prima te rijden en ik dacht die 167 km (korste weg naar huis) wel te kunnen overbruggen. Maar geloof het of niet na 80 km op dezelfde plek als vrijdag ging die weer voor de 3e x lek.
Alleen nu had de motorzaak gesloten, dus een vriend een heel eind moeten rijden om weer een spuitbus te halen, deze er weer in gefrut en toen van tankstation naar tankstation om telkens lucht bij te vullen.
Alleen in Schleiden liep de lucht er net zo snel uit als dat de band werd gevuld. Toen maar wat rondgebeld, een bevriende Ducatist heeft een motoraanhanger. Achterop bij een vriend huiswaarts en toen met de Ducatist de KTM wezen halen met de auto.
De adventure staat nu heelhuids thuis, vandaag maar eens andere (binnen-)band en velglint regelen (oorzaak?) Nog iemand tips?
paar foto's voor een sfeerimpressie (ow ja bij de Ludolfs zijn we ook nog langs geweest
 _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 14:48 Onderwerp: |
|
|
smakelijk tripje.
Ik denk dat je het toch echt in een slechte reparatie moet zoeken..
goeie reden om zelf plakspullen mee te nemen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Tip: Zelf leren banden plakken. (is heel makkelijk!)
En euhm: Klinkt als 1x lekke band, ontstaan door slecht oplegwerk (band tussen lepel geknepen of tussen de rand van de buitenband opgelegd.
(Biba 'tussen' velglint is nogal onmogelijk)
Daarna knullig geplakt ? (weet je al waar die lek is?)
daarna spuitbus gebruikt waarmee je niet harder dan 60 mag... en dat lukt je nooit met een KTM  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Ma, 7 Jun. 2010, 20:32 Onderwerp: |
|
|
(idd 120 km/h haalde ik ook wel met die spuitbusgevulde achterband )
maar, alez, geef eens een beknopte cursus bandenplakken aub> kijk van een fiets snap ik het wel, maar zo'n dikke all-road banden met je handen eraf en erop doen? _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Di, 8 Jun. 2010, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Bandenijzers?
Tijdens de technische dag geleerd hoe het moet van Steven!
Nu hopen dat ik het niet vaak nodig ga hebben.  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 9 Jun. 2010, 2:25 Onderwerp: |
|
|
ik zie dat het eten van dezelfde adres kwam als van die Ludolfs
of had die Peter gekookt  |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

|
Geplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 19:42 Onderwerp: |
|
|
het was idd de slecht geplakte biba. Zonde trouwens ook van de buitenband die er net 1500km op lag. Die had 2 "knikken" in het canvas, toch wat lang op doorgereden toen ie plat was. Dus die kon de prullenbak in. Dus verse biba en buba, velg strak getaped met duck-tape ipv velglint (hadden ze niet op voorraad voor zeker nog 10 dagen) en vanmiddag alweer lekker off-road geweest  _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 12 Jun. 2010, 20:14 Onderwerp: |
|
|
die buba wil ik best voor je oprijden met een knikje er in hoor! laat maar horen als je hem wil opsturen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|