lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

veringswap adv 990R naar N?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Feb. 2011, 21:02    Onderwerp: veringswap adv 990R naar N? Reageer met quote

ik heb vandaag met wp mol gebeld voor een verlaging van een paar cm van mijn eind 2009R... kosten zijn te doen (500) maar vroeg me af of hier iemand met een (2009-2010) lage, intresse heeft in een swap? vering v+a, middenbok, zijstandaard.

motor heeft 14000km en 90% weggebruik dus verwacht wel een soortgelijke swap...

heiligschennis... ik weet het... maar prefereer mijn hoog ray'z zadel boven lange vering en die combi met 1,73m... je weet wel wat ik bedoel.

grtz...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Feb. 2011, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Is een 2007 directiemotor met 11000 km weggebruik ook een kanshebber?
ivanbase

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Feb. 2011, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

hey demito,
bedankt voor het aanbod maar ik denk dat deze vering om een of andere reden minderwaardig is... als je op ktmparts gaat kijken zie je dat bv. de achtershock van de 2007 -1278,00$ kost en die van de 2009 -2000,00$ dus ik denk dat daar toch verschil in zit.
ik zal het voor de zekerheid eens navragen.
grtz
Naar boven
demito

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Ivanbase,

ik ben ook eens gaan piepen omdat ik weet dat de achterschokbreker steeds hetzelfde type gebleven is. thinking Op onderzoek dus.

Je kan de schokbreker kopen in een set of in al zijn losse onderdelen.
Als je nu alle losse onderdelen vergelijkt (2007 vs 2009), kom je op een paar details na( die de hoogte en veerweg van de schokbreker bepalen) op nagenoeg dezelfde parts. Tel de prijs van de onderdelen op en je hebt ook hetzelfde dozey

Alleen de volledige set is idd veranderd in prijs. Vraag eens na bij WP Mol maar ik ben ervan overtuigd dat die zullen bevestigen dat het in se om dezelfde schokbreker gaat.

Laat maar iets weten.

T

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mogelijk interesse, moet er nog even over denken.
Wat is de reden dat je geen lange veerweg meer wil? Is de stabiliteit op de weg minder?

Gewoon om te checken of jij ook interesse hebt:
een 990 van 2009 met 20000 km.

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 13:10    Onderwerp: vering Reageer met quote

Toevallig vandaag bij Bert Keulen Shocktherapie in Deest mijn vering afgeleverd. Hele goede indruk van gekregen. Bert heeft 30 jaar ervaring bij WP. Dus kennis genoeg in huis en is ook niet te duur.
Vering van mij gaat van 2005 N naar 2005 S en krijgt off-roadsetting (dr.Bean setting).
Ben zelf ook 1.73 maar wil extra veerweg bij volgeladen motor (koffers ed.) en betere vering voor offroad...

Trouwens de hoogte heeft vooral nadeel met acheruit zetten. Ik stap wel ff af mocht dit nodig zijn. Vergeet verder niet dat de lc8 eigenlijk een Rallye motor is (althans hier de meeste genen van heeft) en deze motoren zijn nu eenmaal hoog... eruggg hoog.... wings Wil je toch met beide voeten aan de grond dan moet je of wat groeihormonen nemen, of hogere schoenen, of kleinere wielen, of een wegracer nemen (lig je met je neus bijna op de straat), maar geen rallymotor...

En die praat van mensen die geen verstand van zaken hebben en die alleen vergelijkingmatgeriaal hebben met wegmotoren snappen het zowiezo niet. Dat kommentaar hoor ik niet eens.

ivanbase

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

@rene, ik weet dat het een rally motor is... maar ik rij geen rally's. de standaard vering voldoet prima voor wat ik ermee doe.
ik heb een hoog ray'z zadel = nog 7cm hoger dan het ori "R" zadel. zithouding klopt nu perfect... lekker hoog op de motor ipv "in" de motor.
en zoals je zelf al zei, u hebt uw motor opgehoogd naar 2005 S specs maar dat is nog 2 cm lager dan de R, tel daar eens 7 cm bij...
daarom dus mijn beslissing.

@demito, neen, ik ga niet ruilen tegen de 2007, toch bedankt voor de info.

@master of disaster, wil ik over nadenken (bespreekbaar) maar ik denk dat je best veel off-roadkm hebt? mijn voorvork heeft nu net nieuwe keerringen en voorvorkolie... stabiliteit is zeker geen punt, motor gaat 200+ stabiel als een huis. alleen bij hard remmen (weg) merk je dat de vering dieper veert.
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb inderdaad wat off-road kilometers, maar niets dat niet kan.
Keerringen en olie zijn vervangen op 12000 km. Altijd met WP vorkbeschermers en neopreen kousen gereden.

Laat maar weten of je interesse hebt.

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
@rene, ik weet dat het een rally motor is... maar ik rij geen rally's. de standaard vering voldoet prima voor wat ik ermee doe.
ik heb een hoog ray'z zadel = nog 7cm hoger dan het ori "R" zadel. zithouding klopt nu perfect... lekker hoog op de motor ipv "in" de motor.
en zoals je zelf al zei, u hebt uw motor opgehoogd naar 2005 S specs maar dat is nog 2 cm lager dan de R, tel daar eens 7 cm bij...
daarom dus mijn beslissing.

.

Aha, nu snap ik "m een R met 7 cm hoger zadel. Inderdaad om hoogte vrees van te krijgen. rolleyes4 Zeker met onze lengte...

ivanbase

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

@rene, hahah tja, rijden (solo) is met die hoogte super... stilstaan kan net met een been over het zadel, een teen op de tap en een teen aan de grond. maar bij kruispunten met hoogteverschil is het met duo soms gewoon niet te doen... moet wel toegeven dat het 19inch voorwiel ook wat scheelt.
van de andere kant heb je wel een punt wat reizen met volle bepakking betreft... dan heb je weer voordeel met die langere achterveer, en aangezien ik dit jaar trips richting swiss-italie in gedachte heb...

@master of disaster, ik ga het allemaal ffe laten bezinken en laat je nog wat weten van de week.

grtz.
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Za, 19 Feb. 2011, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n swap zou me ook wel wat zeggen. Maar mijn vering heeft +100k en ze is van een 2006. Ze is wel net voor de 2de keer volledig gereviseerd dus in wezen zo goed als nieuw.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Feb. 2011, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

@raket, ik geloof je wat het onderhoud en staat van je vering betreft maar zelfs bij een revisie zijn er onderdelen die toch gaan slijten door leeftijd/wrijving/steenslag,... ook bedankt voor't aanbod maar wil toch echt wel minstens een 2009 met vergelijkbaar gebruik. grtz
Naar boven
tafella

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Feb. 2011, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een 2008 in de aanbieding met 37.000 km
Uitsluitend op de weg gebruikt.

Ik hoor het wel als je interesse hebt...

gr.
Richard

Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Feb. 2011, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
ook bedankt voor't aanbod maar wil toch echt wel minstens een 2009 met vergelijkbaar gebruik. grtz

Geen probleem hoor pleased .

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
rene+adventure

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Feb. 2011, 14:13    Onderwerp: vering Reageer met quote

Kijk es onder ebay.de. ff zoeken onder lc8. Diverse vering gezien...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: