lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

vering - rijgedrag SMT
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Mei. 2010, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn zoveel variabelen ik kwam er zelf ook niet uit. Dus ik ben even naar Bas gereden van Hyperpro Alphen aan de Rijn. Die doet de hele dag niks anders, hij duwde er een paar keer op draaide even snel aan zo'n beetje alle afstellingen en 5 minuten later was ik op weg met een totaal andere fiets.........
Misschien een tip!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sinttra



Geregistreerd op: 11-9-2009
Berichten: 18
Woonplaats: zevenbergen

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mei. 2010, 7:13    Onderwerp: Reageer met quote

Heb op de smt 12000 km weg en moet zeggen hij stuurt goed op de sportstand met mpp (rij altijd volle bak ) maar ik heb het idee dat je altijd bij de les moet blijven.
Het heeft best wel lang geduurd voor ik hem echt de baas was vond ik.
hiervoor had ik een kawasaki versys en dat was eigenlijk een schoolvoorbeeld van hoe een fiets moet sturen zo vreselijk hufterproof was deze ( nooit aan de tjip tjap vering hoeven draaien)
De smt stuurt wat taaier en heeft meer beweging bij lastwisseling in de bocht.
Maar eigenlijk moet je er niet teveel bij nadenken, gewoon het ding onder je laten kwispelen en er niets van aantrekken.
happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jun. 2010, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ondertussen al opmerkelijke verbetering met nwe set banden BT023, bleek dat niet alleen de Achterband versleten was (wist ik wel natuurlijk) maar ook de voorband vertoonde na een kleine 5000km al zodanige vlakke kant dat je bij het insturen van een bocht een soort kantelmoment kreeg, wat voor een tamelijk vies gevoel zorgt. Wel erg dat een setje banden van 300 euro +, het geen 5000km uithoudt.... (BT016)
Met de BT16's is nauwelijks 500km autostrade gedaan, rest allemaal binnendoor en 2500km eifel en ardennen

Verklaring voor het fenomeen schijnt te zijn dat de BT's graag wat meer spanning hebben dan de 2.2 die KTM voorschrijft...nl 2.5 en 2.9 shocked2
Ik heb dus maanden met de voorgeschreven 2.2 rondgereden....wat dus veel te laag is blijkbaar wreck Nochthans dacht ik dat die BT16's ook in de manual staan, met 2.2 bar....

Met de BT023 (op 2.4/2.7) en de standaard WP setting ging het alvast iets koersvaster door de bocht. Banden komen ook mooi op temperatuur, wat bij de BT16 niet echt lukte....Bocht insturen gaf meer vertrouwen, ook snelle links-rechts gooi en smijt manouevres lukten beter....Nu afwachten wat dat gaat geven in de franse en spaanse pyreneeen en hoe het zit met de levensduur....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn vering nu op Sport stand staan, een BT23 achter en de originele Conti voor. De BT23 bevalt prima, met de sportstand is de SMt veel stabiler bij hogere snelheden, terwijl ik niet kan zeggen dat de motor veel oncomfortabeler is geworden.
_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jun. 2010, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

5000km verder, na tripje door frankrijk en spaanse pyreneen. BT23 achter na 5000km volledig versleten (linkse kant meer dan rechts), valt me dus dik tegen. Zou normaal langer moeten meegaan. bijna alles binnendoor, enkel een kleine 200km autostrade in Belgie.

Wegggedrag met nieuwe banden was prima, na enkele 1000den kms begon de wegligging gevoelig te verminderen. zit ondertussen terug met de oude problemen. Begin te overwegen om eens een 170 achterband te monteren ipv 180....Vering harder zetten was niet te doen, veel hobbelige asfalt gehad.

Ook flink balen dat de smt geen all road fiets is.... heb vele mooie baantjes moeten laten schieten, wegens geen asfalt. (Mijn GS maatjes deden die baantjes natuurlijk wel, met de nodige sterke verhalen achteraf wink3 Wel even (+/- 30km) geprobeerd, maar het voorwiel gaat alle kanten op en corrigeren op de gas met een 180 achterband moet je in de gravel (veel grote keien) ook niet doen..... Naar boven ging nog, col naar beneden was met een ei in mijn broek uhoh ...

Verbruik viel mee (ondanks leo's en sport mapping), tussen de 6 en de 6.5l/100km (16 a 15km/l voor de nederlanders), wel veel op natte baan en banen met grind gereden, dus ligt de snelheid ook iets lager. Verschillende keren spannend geweest, net op de laatste druppels een benzinestation gehaald. Met 98 lijkt ie iets zuiniger te zijn.
Olieverbruik viel zeer goed mee, ongeveer 750ml op 7500km, dus kleine liter op 10.000km

Geen enkel technisch defect gehad, motortje deed het prima.

Ondertussen moet er dus de 4de achterband op bij kmstand 15000. Denk dat de SMT binnenkort te koop staat en ik terug naar een GS ga..... Met het budget dat ik al besteed heb aan banden op 15.000km kan ik een GS 40.000km laten bollen.....

De SMT is een fantastische fiets, (nog altijd de mooiste, vind ik) maar hij vraagt een zeer actieve, nadrukkelijke rijstijl en met 5-600km kleine baantjes per dag, 10 dagen lang is dat vermoeiend rijden. Ook de kniehoek is wat klein, met mijn lange stekken kreeg ik steeds snel last van mijn knieen.

Het zal dus ofwel de nwe adventure worden, als ie snel uitkomt, of terug een GS1200....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

Ondertussen moet er dus de 4de achterband op bij kmstand 15000. Denk dat de SMT binnenkort te koop staat en ik terug naar een GS ga..... Met het budget dat ik al besteed heb aan banden op 15.000km kan ik een GS 40.000km laten bollen....

Dat is voor mij ook de hoofdreden geweest om niet voor een SMT te kiezen en terug een Adventure aan te schaffen.
5000 of bijna 10000km met een achterband die dan nog eens bijna het dubbele kost tikt aardig aan, en de vraag blijft dan ook of je het dubbele rijplezier er voor terug krijgt.
Toegegeven de SMT is een héél leuke motor evilgrin

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

5000km uit een sport-toerband halen (de BT023) is echt wel heel weinig...ik zit nu aan 16.000km op de pilot road 2 (2ct), en okee, die is nu echt wel versleten...en okee, ik rijd als een pussy, maar zelfs een totale zot zou meer dan 10.000km uit een pilot road 2 moeten kunnen halen.

maar inderdaad, 5000km is veel te weinig voor een motorrijder die toch wel wat kilometers maakt...je zit continu bij de bandenboer, en het geld vliegt erdoor.

Waarom probeer de je pilot road 2 niet? misschien al geprobeerd en slecht bevonden? ik denk die band voor elke gewone sterveling meer dan genoeg grip biedt, en de slijtvastheid is zodanig hoog dat je zonder zorgen overal het kot kan opentrekken...

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik rij nog steeds met de originele scorpions op m'n smr 950,
11.000 km al inmiddels en nog steeds niet echt versleten.
En dan maak ik ook nog eens af en toe een wheelie, of laat ik de achterband even roken (mini burn-out, vinden m'n collega's leuk wink3 ).

ben eigenlijk van plan om door te rijden tot 15k, en dan bandenwissel combineren met de eerste grote beurt.

verder zal ik dan wel als een oud wijf rijden of zo, ik weet het ook niet.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

en waar de een zegt: die band is versleten....rijd de ander er nog een
paar duizend kilometer mee door.....

Waarmee ik niet wil beweren dat de band van Dirk niet versleten is,
maar ik zie soms net gewisselde bandjes staan bij de bandenboer
waarmee ikzelf nog wel een paar duizend km mee zou hebben
doorgereden...

gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap het ook nie, op mijn GS'en deed ik 12000km met een achterband en bepaald niet traag gereden. Op de SMT rij ik gewoon nog mee met dezelfde groep als vroeger, hetzelfde tempo, maar de banden slijten als sneeuw voor de zon....Geprobeerd aan de dr KTM voorgeschreven spanning van 2.2, aan de door Bridgestone voorgeschreven spanning van 2.5/2.9, laten zakken naar 2.4/2.7 etc...brengt niets op....
Ik had vd BT023 veel meer verwacht.
Als ik beslis de SMT te houden gaat er een Michelin road op.
Hoe jullie meer dan 10.000km met een achterband doen snap ik nie, mss veel woon-werk kms aan rustig tempo? Zeker met een SMR zou ik verwachten dat de banden nog veel harder slijten....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

tafella schreef:
en waar de een zegt: die band is versleten....rijd de ander er nog een
paar duizend kilometer mee door.....

Waarmee ik niet wil beweren dat de band van Dirk niet versleten is,
maar ik zie soms net gewisselde bandjes staan bij de bandenboer
waarmee ikzelf nog wel een paar duizend km mee zou hebben
doorgereden...

gr.
Richard


Helaas, het canvas steekt er nog net niet door, de slijtage tekens in het midden zijn weg, op de zijkant zit ik ook op de slijtagemerktekens.
Zal fotoke nemen als ik vanavond tijd heb.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jun. 2010, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik doe redelijk wat autostrade-kilometers ja, en dan rijd ik gewoon rustig 120. soms zelfs minder, en dan zit ik wat naar de natuur te gapen aan 110. bandendruk tussen de 2.2 en de 2.5.

maar ik heb bijvoorbeeld wel 5000kms in frankrijk gepeerd met volle bagage, en dat was met het gas vol open gedurende het gros van de tijd, en ik doe in belgie elke dag wel eens een wheelie, en ik trek eens flink op aan de lichten...

ik vind de SM-T vrij aardig omspringen met de slijtage van de banden, zeker qua rijgedrag (want daar ging deze thread toch over tenslotte). Mijn pilot road 2 is totaal versleten, en ook wel wat vierkant, maar de sm-t stuurt nog steeds relatief neutraal. Mijn raptor 1000 reageerde veel erger op versleten banden.

misschien is er toch iets fundamenteels fout met jouw ophanging?

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jun. 2010, 2:29    Onderwerp: Reageer met quote

en ja het is wel normaal dat je achterband harder slijt op een ktm dan op een gs, er zit ook iets meer leven in de ktm en een wheelie is ook iets wat je op een ktm meer doet dan op een gs
ik denk dat alles met je rechterhand te maken heeft laugh
en vergelijk de bt niet met een michelin is echt een wereld verschil in mijn ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jun. 2010, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dirk,

Moet je toch de pilotraod is proberen ik had op de eerste 10000 km ook 2 achterbanden versleten.
De originele conti en een pilot sport 2ct.
Nu heb ik een pilot road en die heeft er nu 6000 km op zitten en ik vertrek er morgen een weekje mee naar de dolomieten.
Dus als ik terug kom zal ik er zo'n 9500 a 10000 km mee gereden hebben.
En dan zal ie wel kaal zijn vrees ik.
En ik rijd niet als een oud wijf (als een oude man) en ik doe geen woon werk.
Op de gs had ik wielen zitten van de st en had ik dus dezelfde banden als nu en daar deed ik met een pilot sport 2ct achter ook maar 5000 km.

Als ik al ooit weer terug zou gaan naar de gs wat voorlopig nog niet waarschijnlijk is dan zet ik daar toch weer voor 17" in en achter een 180 breed en dan ga ik dezelfde combinatie gebruiken als nu.
Nl voor een pilot sport en achter een pilot road.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jun. 2010, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
5000km verder, na tripje door frankrijk en spaanse pyreneen. BT23 achter na 5000km volledig versleten (linkse kant meer dan rechts), valt me dus dik tegen. Zou normaal langer moeten meegaan. bijna alles binnendoor, enkel een kleine 200km autostrade in Belgie.


Heb je misschien veel bagage achterop gehad?.
Mijn schoonvader heeft het zelfs met een honda deauville 700 voor elkaar gekregen om een metzler z6 binnen 6000km geheel kaal te rijden.
En zo'n ding loopt echt niet over van vermogen maar vlot rijden in de bergen met volle koffers deed het em.
Bandje heeft ie nog als trofee achter in z'n schuurtje liggen...


Quote:

Wegggedrag met nieuwe banden was prima, na enkele 1000den kms begon de wegligging gevoelig te verminderen. zit ondertussen terug met de oude problemen. Begin te overwegen om eens een 170 achterband te monteren ipv 180....Vering harder zetten was niet te doen, veel hobbelige asfalt gehad.

Heel apart.
heb zelf mijn veer instellingen alsvolgt.
achter: preload en ingaande demping op de sport stand en de veervoorspanning op 12mm
voor: preload en ingaande demping op de sport stand en de veervoorspanning op standaard
banden spanning: 2,4 voor en 2,5 achter

bevalt me erg goed alleen richels in het asfalt voel je erg goed, maar daar trek ik me niet zoveel van aan.

Heb nu een metzler M3 sportec aan de achter zijde en moet zeggen deze band is veel beter dan de conti.
Meer feedback, bij het uitkomen van een haarspeld bocht bij accelleratie voel ik de band zich gewoon vast bijten in het asfalt.


Quote:

De SMT is een fantastische fiets, (nog altijd de mooiste, vind ik) maar hij vraagt een zeer actieve, nadrukkelijke rijstijl en met 5-600km kleine baantjes per dag, 10 dagen lang is dat vermoeiend rijden. Ook de kniehoek is wat klein, met mijn lange stekken kreeg ik steeds snel last van mijn knieen.



Is dan misschien verlaagde steunen niks voor jou??
Ik heb zelf 3cm lagere steunen van motobau erop zitten.
bevallen me goed, heb voor en achter een schaamrand van enkele mm en ik heb de steunen nog niet aan de grond gehad.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif