Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
michelbijl
|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 9:44 Onderwerp: Olie lekkage? |
|
|
Zoeken in het forum heeft mij niet verder geholpen dus dan maar een nieuw topic.
Na een paar dagen off road in Duitsland en wat ritjes in NL (plm 1000 km) waarbij het gas hard open is gegaan, bemerkte ik vandaag een beetje olie aan de rechterzijde van de voet van de achterste cylinder van mijn 950 ADV.
De koppakking ziet er goed uit (droog) dus ik vermoed dat de motor er op een andere plaats olie uitgooit.
De motor heeft niet op z'n kant gelegen, maar kan het zijn dat een teveel aan motorolie via het luchtfilterhuis zijn weg naar beneden vindt?
Graag uw deskundigheden hierover!
THNX!!! |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 11:32 Onderwerp: lekkage |
|
|
Kijk eens of het niet lekt bij het dekseltje van de oliefilter.
De twee schroeven hebben een verschillende lengte en worden graag verwisseld. Mogelijk dat dit het lek veroorzaakt. Had ik laatst ook. Ik heb hetzelf een beetje strakker aangedraaid en weg was lek.
Ik weet alleen niet meer zo waar de langste en korste schroef moet. _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Dank voor je reactie,
Ik ga ernaar kijken en je op de hoogte houden al neem ik aan dat het filterdeksel laag op de motor zit terwijl de olie van een plek boven de koppakking van de achterste cylinder loopt.
ik laat het je weten.
Grtzz |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Vr, 21 Mei. 2010, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Na bestudering van het werkplaatshandboek en een geleerde blik van meneer Verpalen, hebben we gezamenlijk vastgesteld dat de koperen afdichtring van de kettingspanner van de distributieketting lekte.
Ik kreeg 4 ringen mee van meneer Verpalen en het advies rustig aan te sleutelen en nauwkeurig te werken.
Na een hoop gepriegel (weinig ruimte om de spanner los te draaien) de ring vervangen en de boel goed vastgedraaid.
Probleem verholpen!
Dank aan heb die bijdroegen! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 22 Mei. 2010, 4:31 Onderwerp: |
|
|
Kijk we hebben het altijd over slechte dealers vooral de (B)
maar dit is een met een ktm hart  |
|
Naar boven |
|
 |
|