Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 13:55 Onderwerp: Moordpogingen op motorrijders |
|
|
Motorrijder bijna onthoofd door staaldraad
BEVEREN-WAAS/ZWIJNDRECHT - Een motorrijder raakte zondagochtend in de Waaslandhaven levensgevaarlijk gewond door een staaldraad die over een weg was gespannen. Het parket van Antwerpen voert een onderzoek wegens 'poging tot moord'. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.
De 28-jarige motorrijder uit Zele reed met twee compagnons in een natuurgebied in de Waaslandhaven, op de grens tussen Zwijndrecht en Beveren-Waas.
De motards haalden een snelheid van 40 per uur, toen de koprijder ter hoogte van de Kwarigweg in Zwijndrecht tegen een staaldraad reed. Hij raakte de staaldraad eerst met zijn schouder en vervolgens schoot de staaldraad door naar zijn hoofd. De motorrijder werd net niet onthoofd, maar liep enkele levensbedreigende snijwonden op.
Het is al de derde keer in twee maanden tijd dat motorrijders in het gebied een staaldraad tegenkomen. De staaldraad is telkens op 1,5 meter hoogte over de weg gespannen, op keelhoogte van motorrijders.
Het parket van Antwerpen vorderde een onderzoeksrechter wegens poging tot moord lastens onbekenden. Het gerechtelijk onderzoek is volop aan de gang.
Bron: De standaard _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 26 Apr. 2010, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Niet normaal he!!
Ok in natuurgebied kan je beter weg blijven. maar dit is er los over.
Echt niet te geloven. en je hoord het steeds meer en meer. Zelf ook al eens in een koord gereden die over de weg gespannen was. Gelukkig op een meter hoog zonder erg dus.
Hoop dat ze die man vinden en straffen.
Het beste voor de pechvogel die dit overkwam. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 12:59 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | Niet normaal he!!
Ok in natuurgebied kan je beter weg blijven. maar dit is er los over.
Echt niet te geloven. en je hoord het steeds meer en meer. Zelf ook al eens in een koord gereden die over de weg gespannen was. Gelukkig op een meter hoog zonder erg dus.
Hoop dat ze die man vinden en straffen.
Het beste voor de pechvogel die dit overkwam. |
Ik ken het daar een beetje, reed daar vroeger ook wel eens met de Husky, GasGas of omgebouwde transalp. Er was al jaren een beetje een gedoogbeleid, wij vielen geen ruiters, mtb of wandelaars lastig, en de flikken gaven enkel waarschuwingen. Is allemaal veranderd nadat er horden enduro's en quads van heinde en verre kwamen rijden, de auto's met aanhangwagen en busjes stonden gewoon langs de weg....
Ze moeten niet ver zoeken naar de dader(s), groene rakkers of mensen uit de buurt die het beu zijn en reageren zonder erbij na te denken.Dat ze die eikels maar snel uit maatschappij verwijderen worden.
Als er in belgie legale mogelijkheden moesten zijn om off road te rijden zou er veel minder illegaal in natuurgebieden gereden worden. Je klunt hier nergens legaal ,et een enduro terecht, tenzij op een cross circuit in nederland of in de kempen _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 27 Apr. 2010, 16:22 Onderwerp: |
|
|
Jaja, Beveren, het grootste winkeldorp van Vlaanderen.
Da's de officiële versie.
Omhooggevallen boerengat met 30% foute stemmers is accurater.
Waar het politiereglement zegt dat niet-verharde wegen enkel door niet-gemotoriseerde voertuigen, landbouwmachines en dienstvoertuigen mogen gebruikt worden.
Ben er echt trots op hier te wonen.
De lokale bandenboer hier heeft al een paar keer voorgesteld om mee te rijden, in dat havengebied. Offroad. Was dat eigenlijk niet van plan, en nu zeker niet. |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 11:52 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | De lokale bandenboer hier heeft al een paar keer voorgesteld om mee te rijden, in dat havengebied. Offroad. Was dat eigenlijk niet van plan, en nu zeker niet. |
Peter Quickly? _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 12:03 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | Blackbert schreef: | De lokale bandenboer hier heeft al een paar keer voorgesteld om mee te rijden, in dat havengebied. Offroad. Was dat eigenlijk niet van plan, en nu zeker niet. |
Peter Quickly? |
Als er iemand het daar kent is hij het wel, maar om die te kunnen volgen moet je wel uit heel goed (enduro) hout gesneden zijn.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Wo, 28 Apr. 2010, 13:33 Onderwerp: |
|
|
jawel. |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 16:32 Onderwerp: |
|
|
ook mijn bandenboer en marokko consulent  _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Gisteren namiddag ontdekte ik een houtschroef in m'n achterband. Even een nieuwe binnenband laten steken dus. Uiteraard kwam de babbel op dit voorval. Bleek dat dit eigenlijk de derde keer is dat iets dergelijks gebeurd is hier in de haven.  |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 29 Apr. 2010, 23:57 Onderwerp: |
|
|
had ik inderdaad ook al gehoord. Dat ze die mannen/vrouwen maar rap pakken! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Op 9 juni 2010 plaatste "Celsa" het volgende op het bikers4bikers forum.
Een gewaarschuwd man is er 2 waard!
Zijn er hier mannen die bekend zijn in Erpe-Mere?
Ik zojuist met iemand gesproken die 2 maand geleden van zijn motor is geworpen door een " PINNEKESDRAAD " die over een onverharde weg was gespannen tussen een betonpaaltje en een boom!
De stukken uit zijn helm en kledij, serieus verwond aan zijn hals en schouder.
Aangifte gedaan bij de lokale politie, maar ......................"da kan iedereen gedaan hebben" :roll:
Dus mensen die hier in de omgeving met MTB - moto - paard of eender welke outdoor sport komen, een beetje opletten!
hier was het te doen!
Bron: http://www.bikers4bikers.eu/forum/viewtopic.php?f=93&t=4902 _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 19:50 Onderwerp: |
|
|
Ik ken die plaats redelijk goed...als ik eens een dagje offroad ter ontspanning ga doen passeer ik daar bijna altijd.
Verderop mijn "vaste" route in Berlare ben ik ook al eens zo'n draad tegengekomen. Gelukkig had ik hem op tijd gezien, maar hij hing nog gespannen als een pianosnaar tussen mijn standaard en opzetwindschermpje ...
Eén van de redenen waarom ik nooit hard rij als er bomen en/of paaltjes langs weerszijden van het pad staan.
't Is ver gekomen . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
FredW
|
Geplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt ook op mijn "vaste" route. Zowel met MTB als met de moto. Triestig dat mensen zich daar mee bezig houden.. zeer triestig.
Maar op de exacte plek op bovenstaande kaart staan toch geen bomen? |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 14 Jun. 2010, 20:22 Onderwerp: |
|
|
geen idee, heb het ook maar van een ander forum geplukt...
Ik weet wel ongeveer waar het is, maar niet dat ik het mij in detail kan voorstellen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Di, 15 Jun. 2010, 12:47 Onderwerp: |
|
|
die eikels gaan ze nooit vinden, als ze al willen zoeken tenminste.....
en hoeveel van die dingen worden nooit aangegeven, omdat de mensen die het tegenkomen geen aangifte doen, omdat ze anders een boete krijgen..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
|
Naar boven |
|
 |
|