Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ties
Geregistreerd op: 12-5-2005 Berichten: 38 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 10:05 Onderwerp: Akra's te luid/te stil? |
|
|
Hoi,
Ik weet dat er een aparte topic aan Akra's is gewijd, maar dit is een zijstraatje.
Ik rij sinds 2 weken met Akra's, en heb de db-killers niet gemonteerd. Na enige honderden kilometers ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ze zonder db-killers toch asociaal luid vind. Als ik dwars door de bossen van de Veluwe rij, zoals gisteren, voel ik me niet echt op m'n gemak.
Maar als ik de db-killers erin schroef, vind ik de Akra's echter nogal stil...
Lastig he?
Bestaat er een tussenoplossing? Gaatje in de db-killer boren of zoiets?
Alle tips en opmerkingen zijn van harte welkom.
Vrolijke motorgroet uit Amsterdam,
ties |
|
Naar boven |
|
|
haaje Gast
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 10:31 Onderwerp: |
|
|
Ik vind "stil" geen nadeel en heb er dus gewoon DB-killers in zitten. Tot 6000 tpm inderdaad niet echt een overdonderend geweld, maar daarboven barst het onweer los.
Ook met DB-killers werken de Acraas goed genoeg om even de aandacht van de omgeving te trekken - mocht die niet echt opletten. Bovendien komen ze zelfs zo al net op of boven de wettelijk toegestane grens - dacht ik. Je begriipt waar ik naar toe wil: DB-killers er ongemod in stoppen.
Je kunt altijd nog je oordopjes uitdoen, toch?
mzzl
haaje |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 18:15 Onderwerp: |
|
|
meer gas geven, dan worden ze vanzelf luider
Ik vind stil ook geen probleem, het is nog steeds wel een mooi motorgeluid, en niet zo'n rare fluister zoals een b*w.
maar als je toch meer herrie wil: Langs de zijkant van de DB killer (achteraan dus) 2 of 4 gaatjes boren (6 ofzo), heb ik van het weekend gezien bij een engelsman. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 18:41 Onderwerp: |
|
|
Das weer het voordeel van de nep -akra's:
open 103 Db
medium 96 Db
stil 93 Db. |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 21:30 Onderwerp: |
|
|
Misschien een idee om de omtrek van de medium db-killer van de nep akra's op te meten en te kijken of die in de originele akra's passen.
Dan zou je misschien die db-killers bij 'Wings' kunnen bestellen en die erin zetten. Dan kom je misschien net aan het iets hardere geluid.
Wilfred |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring is dat de Acra's na een paar honderd kilometer pas hun volle geluid leveren .
Ga dus niet te snel gaaten boren in de DB killer.
Ik vond ze in het begin nog stiller dan de originele uitlaten, maar dat is nu echt niet meer zo
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Aug. 2005, 22:51 Onderwerp: |
|
|
klopt johan, had ik ook..
evt zou een andere oplossing ook nog kunnen zijn: Popnagels eruit, en wat minder vulling erin. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2005, 21:54 Onderwerp: |
|
|
Ik had even een vraagje voor Tutu; Destijds heb jij mijn wings overgenomen met daarbij twee maten db-killers, zou jij voor mij misschien de omtrek willen meten van de medium db-killer, kijken of die ook in mijn akra's passen. Ja ja heb toch de originele einddempers er weer af gehaald. Kreeg een leuke aanbieding bij de Ruiter en van den Bosch motoren.
Wilfred |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2005, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Das weer het voordeel van de nep -akra's:
open 103 Db
medium 96 Db
stil 93 Db. |
correctie stil is 92DB = gelijk aan type goedkeuring.
Dit zijn officiele metingen:
_________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2005, 18:56 Onderwerp: |
|
|
Als je zo af en toe door Duitsland rijd zou ik maar kiezen voor stille uitlaten, de Polizei daar is nogal streng
Te veel herrie=naar huis lopen |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2005, 20:26 Onderwerp: |
|
|
Think positive: In Duitsland rijdt ook een taxi-bus-trein ! _________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna) |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2005, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Reinier, zou jij voor mij de omvang van die medium db-killers eens op willen meten.
wilfred |
|
Naar boven |
|
|
kameel
Geregistreerd op: 1-12-2004 Berichten: 119 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2005, 21:40 Onderwerp: |
|
|
Wilfred, de omvang is 32 mm ipv 27 mm.
Groet Pieter _________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Vr, 16 Sep. 2005, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Dat is jammer, gaat mijn plannetje niet door.
Bedankt voor je informatie.
Wilfred. |
|
Naar boven |
|
|
kameel
Geregistreerd op: 1-12-2004 Berichten: 119 Woonplaats: dronten
|
Geplaatst: Za, 17 Sep. 2005, 15:21 Onderwerp: |
|
|
Die 32 mm is de binnen buis, de grootste doorsnede (van het stukje wat je vast zet dmv een schroef in de uitlaatdemperopening) is 47 mm. Bedoelde je dat soms.
groet Pieter _________________ riding the camel. |
|
Naar boven |
|
|
|