lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2010 Ducati Multistrada 1200: SMT killer?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 10:42    Onderwerp: 2010 Ducati Multistrada 1200: SMT killer? Reageer met quote

Ducati heeft de 2010 Multistrada geintroduceerd:
150pk!!
ABS
Waanzinnige looks

Maar wel: duur
Gaat deze het de SMT moeilijk maken? Ik zit best wel te denken aan inruil...

http://www.multistrada.ducati.com



_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74


Laatst aangepast door Lecram op Di, 10 Nov. 2009, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind em ten eerste niet mooi, smt is veel mooier, ten tweede te duur...

en ik denk dat bagage makkelijker mee te nemen is op de SMT


dus inruilen wil ik em zeker niet!

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

en hoe maak je stoppies en wheelies met abs? wink3
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Op basis van het plaatje zou ik de vormgever direct ontslaan. Kan in werkelijkheid misschien meevallen.... Met koffers (via linkje van Lecram) ziet het er helemaal niet uit. Maarrrr: da's dus subjectief.
En dan ook nog 'ns volgeprutst met electronica: traction control, verstelbare vering / demping, verschillende mappings, ABS. Van ABS zie ik het nut wel in, maar tot op heden (afkloppen!) heb ik het niet gemist op m'n SMT.
Met zo'n apparaat is lekker ongecompliceerd motorrijden verleden tijd: als je de bebouwde kom uit rijdt dan traction control op 3 (of was het 4??), vering op standje sport, en vermogen op 150 PK of.... en voordat alles is ingesteld rij je het volgende dorp in rolleyes2 . En dan heb ik het nog helemaal niet over de betrouwbaarheid van Ducs (of is dat een vooroordeel?)... Hoe meer d'r op zit, des te meer er stuk kan.

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ff een SMT piccie ernaast gezet voor het vergelijk. Er zitten wel degelijk overeenkomsten in, zou Ducati stiekem naar de SMT gekeken hebben?
_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frenz



Geregistreerd op: 30-10-2007
Berichten: 76

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Allebei mooi, allebei goed, allebei ongeveer hetzelfde concept.

Gewoon een kwestie van smaak.....................

Gekopieerd worden zie ik als een compliment aan KTM!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Frenz schreef:
Allebei mooi, allebei goed, allebei ongeveer hetzelfde concept.

Gewoon een kwestie van smaak.....................

Gekopieerd worden zie ik als een compliment aan KTM!


Een Multistrada 1200 voor erbij lijkt me ook wel wat rolleyes

(mijn vrouw wordt nu al gek van me met drie motoren)

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 2:45    Onderwerp: Reageer met quote

het is wel de naam multistrada wel waard it looks like shit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
it looks like shit

Yep.... laugh

_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Rhino schreef:
...En dan heb ik het nog helemaal niet over de betrouwbaarheid van Ducs (of is dat een vooroordeel?)... Hoe meer d'r op zit, des te meer er stuk kan.


Bwa; Ducs zijn redelijk betrouwbaar zenne, heb er van begin jaren 90 tot 99 mee gereden, 4 stuks, en ondanks veel kms en veel misbruik eigenlijk niet te veel problemen gekend. Onderhoud ging prima zelf, kleppen moesten eigenlijk pas rond 40.000km eens bijgeregeld worden (pastillen), overal mee gezeten en ze hebben mij nooit in de steek gelaten. Maarrrr de modellen waar ik mee reed waren relatief eenvoudige moto's, (Paso 906, 9900SS, ST2, 900SS IE), weinig electronica. En idd hoe meer er op staat hoe meer er defect kan. En met 150 PK.....

Toch denk ik dat ze zeker zo betrouwbaar zijn dan een KTM. Onderhoudsprijzen zullen ongeveer in dezelfde lijn liggen. Ik vraag me wel af of 150pk op dergelijk type moto verstandig is, ik vind het vermogen vd SMT al ruim toereikend en ik beschouw mezelf als een sportieve rijder, dus wat je met dat vermogen moet....
Ik ben bovendien overtuigd dat een moto met 80pk net zo veel fun is en bovendien veel makkelijker rijdt dan een PK monster, maar ja....

Mooi vind ik hem nie, da was de vorige multistrada ook niet. Reed wel goed, maar op lange afstanden toch vermoeiend....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

(type - prijs nl - prijs be)

MTS 1200 - € 16.700 - € 14.990
MTS 1200 ABS - € 17.700 - € 15.990
MTS 1200S Sport - € 21.300 - € 18.990
MTS 1200S Touring - € 21.300 - € 18.990

toch wel veel meer dan een smt he...

_________________
KTM 990 Supermoto T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik vind 'm eigenlijk wel mooi maar veel te duur en zal 'm dus wsl nooit kopen.
En hoe zit dat dan met die desmodraulische (als ik dat maar goed geschreven heb) kleppen .
Die moeten toch ook elke grote beurt gesteld worden en moest dan niet het hele blok eronder uit?

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Moest ook effe zoeken: het is desmodromische klepbediening. Officieel hoeft het blok er niet onderuit, maar ik heb wel 'ns gehoord dat sommige dealers dat wel doen omdat het gewoon makkelijker werkt. Kleppen stellen op een Duc is een beste klus.
_________________
SMT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

mooie moto, veel beter dan de vorige multistrada, maar beetje vlees noch vis...
lijkt wel intressanter dan de gs met 150 paardjes en is toch daarmee dat ie wil concurreren...
ben wel geen fan van duc dus 4 me a nono
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 21 Nov. 2009, 5:57    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
mooie moto, veel beter dan de vorige multistrada, maar beetje vlees noch vis...
lijkt wel intressanter dan de gs met 150 paardjes en is toch daarmee dat ie wil concurreren...
ben wel geen fan van duc dus 4 me a nono


ga je nu een duc vergelijken met een GS stars
ja als je aan de betrouwbaarheid kijkt van de 2 laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif