Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 10:42 Onderwerp: 2010 Ducati Multistrada 1200: SMT killer? |
|
|
Ducati heeft de 2010 Multistrada geintroduceerd:
150pk!!
ABS
Waanzinnige looks
Maar wel: duur
Gaat deze het de SMT moeilijk maken? Ik zit best wel te denken aan inruil...
http://www.multistrada.ducati.com
_________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Laatst aangepast door Lecram op Di, 10 Nov. 2009, 23:58, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 12:23 Onderwerp: |
|
|
ik vind em ten eerste niet mooi, smt is veel mooier, ten tweede te duur...
en ik denk dat bagage makkelijker mee te nemen is op de SMT
dus inruilen wil ik em zeker niet! _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 12:35 Onderwerp: |
|
|
en hoe maak je stoppies en wheelies met abs? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Op basis van het plaatje zou ik de vormgever direct ontslaan. Kan in werkelijkheid misschien meevallen.... Met koffers (via linkje van Lecram) ziet het er helemaal niet uit. Maarrrr: da's dus subjectief.
En dan ook nog 'ns volgeprutst met electronica: traction control, verstelbare vering / demping, verschillende mappings, ABS. Van ABS zie ik het nut wel in, maar tot op heden (afkloppen!) heb ik het niet gemist op m'n SMT.
Met zo'n apparaat is lekker ongecompliceerd motorrijden verleden tijd: als je de bebouwde kom uit rijdt dan traction control op 3 (of was het 4??), vering op standje sport, en vermogen op 150 PK of.... en voordat alles is ingesteld rij je het volgende dorp in . En dan heb ik het nog helemaal niet over de betrouwbaarheid van Ducs (of is dat een vooroordeel?)... Hoe meer d'r op zit, des te meer er stuk kan. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Di, 10 Nov. 2009, 23:59 Onderwerp: |
|
|
Ff een SMT piccie ernaast gezet voor het vergelijk. Er zitten wel degelijk overeenkomsten in, zou Ducati stiekem naar de SMT gekeken hebben? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
Frenz
Geregistreerd op: 30-10-2007 Berichten: 76
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 0:11 Onderwerp: |
|
|
Allebei mooi, allebei goed, allebei ongeveer hetzelfde concept.
Gewoon een kwestie van smaak.....................
Gekopieerd worden zie ik als een compliment aan KTM! |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Frenz schreef: | Allebei mooi, allebei goed, allebei ongeveer hetzelfde concept.
Gewoon een kwestie van smaak.....................
Gekopieerd worden zie ik als een compliment aan KTM! |
Een Multistrada 1200 voor erbij lijkt me ook wel wat
(mijn vrouw wordt nu al gek van me met drie motoren) _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 2:45 Onderwerp: |
|
|
het is wel de naam multistrada wel waard it looks like shit |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Quote: | it looks like shit |
Yep.... _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 11 Nov. 2009, 13:25 Onderwerp: |
|
|
Rhino schreef: | ...En dan heb ik het nog helemaal niet over de betrouwbaarheid van Ducs (of is dat een vooroordeel?)... Hoe meer d'r op zit, des te meer er stuk kan. |
Bwa; Ducs zijn redelijk betrouwbaar zenne, heb er van begin jaren 90 tot 99 mee gereden, 4 stuks, en ondanks veel kms en veel misbruik eigenlijk niet te veel problemen gekend. Onderhoud ging prima zelf, kleppen moesten eigenlijk pas rond 40.000km eens bijgeregeld worden (pastillen), overal mee gezeten en ze hebben mij nooit in de steek gelaten. Maarrrr de modellen waar ik mee reed waren relatief eenvoudige moto's, (Paso 906, 9900SS, ST2, 900SS IE), weinig electronica. En idd hoe meer er op staat hoe meer er defect kan. En met 150 PK.....
Toch denk ik dat ze zeker zo betrouwbaar zijn dan een KTM. Onderhoudsprijzen zullen ongeveer in dezelfde lijn liggen. Ik vraag me wel af of 150pk op dergelijk type moto verstandig is, ik vind het vermogen vd SMT al ruim toereikend en ik beschouw mezelf als een sportieve rijder, dus wat je met dat vermogen moet....
Ik ben bovendien overtuigd dat een moto met 80pk net zo veel fun is en bovendien veel makkelijker rijdt dan een PK monster, maar ja....
Mooi vind ik hem nie, da was de vorige multistrada ook niet. Reed wel goed, maar op lange afstanden toch vermoeiend.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 13:57 Onderwerp: |
|
|
(type - prijs nl - prijs be)
MTS 1200 - € 16.700 - € 14.990
MTS 1200 ABS - € 17.700 - € 15.990
MTS 1200S Sport - € 21.300 - € 18.990
MTS 1200S Touring - € 21.300 - € 18.990
toch wel veel meer dan een smt he... _________________ KTM 990 Supermoto T |
|
Naar boven |
|
|
gustav
Geregistreerd op: 9-2-2009 Berichten: 68
|
Geplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 22:48 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik vind 'm eigenlijk wel mooi maar veel te duur en zal 'm dus wsl nooit kopen.
En hoe zit dat dan met die desmodraulische (als ik dat maar goed geschreven heb) kleppen .
Die moeten toch ook elke grote beurt gesteld worden en moest dan niet het hele blok eronder uit?
groetjes |
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 23:19 Onderwerp: |
|
|
Moest ook effe zoeken: het is desmodromische klepbediening. Officieel hoeft het blok er niet onderuit, maar ik heb wel 'ns gehoord dat sommige dealers dat wel doen omdat het gewoon makkelijker werkt. Kleppen stellen op een Duc is een beste klus. _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 20 Nov. 2009, 23:40 Onderwerp: |
|
|
mooie moto, veel beter dan de vorige multistrada, maar beetje vlees noch vis...
lijkt wel intressanter dan de gs met 150 paardjes en is toch daarmee dat ie wil concurreren...
ben wel geen fan van duc dus 4 me a nono |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 21 Nov. 2009, 5:57 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | mooie moto, veel beter dan de vorige multistrada, maar beetje vlees noch vis...
lijkt wel intressanter dan de gs met 150 paardjes en is toch daarmee dat ie wil concurreren...
ben wel geen fan van duc dus 4 me a nono |
ga je nu een duc vergelijken met een GS
ja als je aan de betrouwbaarheid kijkt van de 2 |
|
Naar boven |
|
|
|