lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koppelings pomp SMT

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Apr. 2010, 23:13    Onderwerp: Koppelings pomp SMT Reageer met quote

Vandaag ritje ardennen, +/- 500 km. Al een paar dagen problemen om de moto in neutraal te krijgen, ook onderweg naar de ardennen ondervond ik dat het steeds moeilijker werd om af te schakelen, slag op de koppelingshendel werd steeds kleiner, tot ik uiteindelijk op een kruispunt in derde stilviel, geen mogelijkheid om koppelinghendel in te knijpen, vast in derde...
Eerste effe gevloekt, dan koppelingspomp op het stuur bekeken, dekseltje eraf, hendel kon niet ingeknepen worden. Dan koppelingspomp aan het voortandwiel bekeken.....zat godverdomme gewoon los, zo'n 5mm van het blok af, beide bouten losgetrild....
Gewoon vastgezet, en de rest vd dag geen problemen...Toch maar effe borgen morgen.

kennen ze bij KTM geen borgmiddel? Die Anton aus tirol die de koppelingspompen vastzet Bij KTM heeft er nog ene te goed van mij.....
Morgenavond toch maar effe alle boutjes overlopen en hopen dat binnenin alles wel goed vastzit.....

Ah ja, moto heeft slechts 8000km en pompje is niet vervangen geweest of zo.

dus be advised, effe checken en borgen met blue loctide....

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Apr. 2010, 2:44    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij, en dat weet ik wel zeker, moet je dealer dit alles controleren voor dat hij hem verkoopt. thinking wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Apr. 2010, 4:44    Onderwerp: Reageer met quote

De koppelingpomp is op die manier wel lekker een paar dagen aan het "wringen/kantelen" geweest, dat is niet best voor het zuigertje
(wat toch al en zwak punt is), maar ook de m6 schroefdraad heeft misschien wel een optater gehad.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Apr. 2010, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
De koppelingpomp is op die manier wel lekker een paar dagen aan het "wringen/kantelen" geweest, dat is niet best voor het zuigertje
(wat toch al en zwak punt is), maar ook de m6 schroefdraad heeft misschien wel een optater gehad.


Daar heb je gelijk in, ik kan wel eens proberen maar denk niet dat ik op die basis een ander pompje ga krijgen, momenteel ontkoppeld ie prima, maar op lange termijn zal ie daar wel eens van kunnen krijgen...

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2668
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

heeft je dealer een 16 tands voortandwiel geplaatst'? dan is ie los geweest aldaar.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
heeft je dealer een 16 tands voortandwiel geplaatst'? dan is ie los geweest aldaar.


Nee, zit nog origineel op. Pompje is nog niet los geweest. Boutjes zat ook geen borging op, dus verbaast me niets dat het loskomt....
Kan van een dealer ook niet verwachten dat ie alles gaat los maken om te checken of het geborgd is, zal in het beste geval even nagetrokken zijn bij aflevering

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

De "onstabiele" bevestiging van het pompje schijnt ook de oorzaak te zijn dat ze wel eens lek gaan,
De plastic spacer beweegt nl een klein beetje als je de koppeling bedient,
en daardoor staat het zuigertje niet meer echt mooi recht voor zijn werk tegen de drukstift aan, gaat dan kantelen en lekken.

Bij de lc8 van andre kon ik laatst het pompje met het blote oog zien bewegen terwijl de handle ingetrokken werd, en dat terwijl de boutjes vast zaten.

Borgvloeistof heb ik nog nooit zien zitten op die boutjes, en dat terwijl ik er al 2 af-fabriek losgehaald heb,
( om er snel een evo-pomp op te zetten, het originele pompje heb ik hier nog hagelnieuw op de plank liggen wink3 ).

PS: lees ook hier: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2303&highlight=nemer

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif