Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ToKkE
Geregistreerd op: 3-7-2011 Berichten: 116 Woonplaats: Nossegem
|
Geplaatst: Za, 31 Aug. 2013, 17:20 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Printje inmiddels teruggehad van Tokke, en...
die doet het gewoon nog
Dank voor de feedback!
in dit geval was de POMP dus gewoon vastgerot, en de print gewoon heel.
--> je moet dus wel enige mate voporkomen dat dat pomphuisje echt vol water komt te staan en vol blijft staan, wat hier denk ik toch echt het geval is geweest. |
Jij ook bedankt voor deze geweldige mod en ondersteuning!
Ondertussen een nieuwe pomp en de oude zo snel mogelijk weg gegooid ...
En ik ga het regelmatiger controleren of er eventueel water in de pomp staat...
Grtz _________________ _______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Di, 10 Sep. 2013, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Hoe vriendelijk kan een LC8 zijn?
was ik bezig met oliewissel en waterpomp onderhoud, wil m'n 950 niet meer starten om de olie rond te pompen.
Het bekende plop-plop-plop-plop ontbrak ook al bij het contact aanzetten dus het was wel snel duidelijk dat de benzinepomp ermee gestopt was. Dat kan op een heel wat rotter moment nietwaar.
Modificatiesetje lag vandaag in de bus en met de pomp al op de werkbank liet ie een klein uurtje later weer vrolijk als anders. Eenvoudig werkje zeker met de goeie stap voor stap handleiding.
Thanks Dr_Bean!! |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 20:51 Onderwerp: |
|
|
Ben ook over op het printje . Door de inbouw van het alarm is de pomp niet (simpel) demontabel dus gemonteerd op de bike. Printje zat er zo in geen probleem . Helaas mijn gestotter niet weg dus ik vrees toch dat de carbs gereinigd moeten worden.
p.s het setje paste dus perfect , thanks , wil je geen gezeur met vacuum of andere ongein is de modificatie volgens mij perfect _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 21:56 Onderwerp: |
|
|
Als je een beetje handig bent gaat 't ook best met de pomp nog aan d emotor hangend, maar dat kan ik natuurlijk niet adviseren
jammer dat het niet helpt voor je probleem... maarja 't lost helaas niet alles op _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
highrider
Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Ach na 70K op de klok was de pomp niet geheel onverdacht. Nu is dat in ieder geval uitgeschakeld en ben ik wederom slachtoffer van de milieumaffia en moeten de carbs eraf.
1 keer geen stabilisator bijgevoegd en nagenoeg 5 maanden niet getankt en je bent het haasje. Zelfs 2x een reiniger helpt niet .
Mooi winterklusje en geeft wat minder post van me vrinden in Leeuwarden _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 20:40 Onderwerp: |
|
|
je kunt je carbs ook leegdraaien voordat je de motor wegzet. Maar dat heeft weer andere nadelen.
Ik moet zeggen dat ik er niet zo last van heb: wat nieuwe benzine er in, en daar lost de oude meuk vrij snel weer in op. Wel zorgen dat je idd geen volle tank pakt, en daar dan weer een heel jaar mee doet.
vooral die E10 daar wil bijna alles goed in oplossen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 725 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 20 Okt. 2013, 12:00 Onderwerp: Probleempje |
|
|
Link naar Advrider: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=928398
Vermoedelijk zal het niet aan het printplaatje liggen, maar dat koppel is 'op reis', en dit leek me de kortste weg om je mening te vragen, Dr Bean. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 20 Okt. 2013, 16:18 Onderwerp: |
|
|
dank voor de tip. (ze kunnen me natuurlijk ook zelf rechtstreeks benaderen he... ik ben daar ook gewoon Dr_Bean.
Ik schat dat het wel eens het fuelpump-relais kan zijn (dus power-supply naar de pomp), of de pomp krijgt geen brandstod of kan het niet kwijt (zeef verstopt, slang geknikt etc).
Mijn Printje heeft een noodloop: ALS de optische detectie te vies wordt, dan gaat ie 1x per 2 seconde pompen: genoeg om te rijden, maar niet om volgas te rijden. Dat kan het dus ook zijn, maar dat is makkelijk te herkenning/evalueren.
(en volgens mij ben ik nog niet zo heel erg baldy hoor?) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 725 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 21 Okt. 2013, 7:33 Onderwerp: |
|
|
Omdat ik niet weet hoe frequent je advrider bezoekt, tipje hier.
Jij maakte dit forum mogelijk, Baldy deed dat met advrider. Vandaar.
Ik ben een spons op de meeste fora, veel lezen en leren, dan is het leuk om af en toe iets te kunnen bijdragen ook. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 21 Okt. 2013, 19:50 Onderwerp: |
|
|
iklees advrider niet aktief: 2 fora lezen (hier en ARM) vind ik wle genoeg. Op Advrider tag ik soms wat threads om te volgen, verder niet. dus bedankt voor de tip idd.
Discussie loopt daar . _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Bakvis
Geregistreerd op: 26-1-2014 Berichten: 13
|
Geplaatst: Vr, 31 Jan. 2014, 18:53 Onderwerp: |
|
|
Is de ugrade nog te verkrijgen?
M.v.g.
Freddy _________________ KTM 1190 adv 2015
Ossa 280i TR 2011
KTM 300 exc |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 3:21 Onderwerp: |
|
|
Update uitgevoerd simpel en super handleiding
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ??? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 23:38 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Update uitgevoerd simpel en super handleiding
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ??? |
nee, fototje niet... maar het moet in een zwanenhalsje zitten: vanaf de pomp omhoog en dan weer omlaag. dan moet je het gek maken om er echt iets in te krijgen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mr wheely schreef: | Update uitgevoerd simpel en super handleiding
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ??? |
nee, fototje niet... maar het moet in een zwanenhalsje zitten: vanaf de pomp omhoog en dan weer omlaag. dan moet je het gek maken om er echt iets in te krijgen. |
sorry is wel een SMR en geen adventure, slangetje is maar een 15 cm lang maar ik zal um zo leggen dat er geen water in kan dan zal het wel goed zitten. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2014, 20:55 Onderwerp: |
|
|
oja.. solly.
Bij de SMR zal het weinig uitmaken: zolang de rijwind er geen regen in blaast en bij het POETSEN er niet te veel zeepsop in komt zal er weinig gebeuren _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|