lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

benzinepomp modificatie met print: discussie / ervaringen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Za, 31 Aug. 2013, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Printje inmiddels teruggehad van Tokke, en...

die doet het gewoon nog smiley

Dank voor de feedback!

in dit geval was de POMP dus gewoon vastgerot, en de print gewoon heel.

--> je moet dus wel enige mate voporkomen dat dat pomphuisje echt vol water komt te staan en vol blijft staan, wat hier denk ik toch echt het geval is geweest.


Jij ook bedankt voor deze geweldige mod en ondersteuning!

Ondertussen een nieuwe pomp en de oude zo snel mogelijk weg gegooid Smile...

En ik ga het regelmatiger controleren of er eventueel water in de pomp staat...

Grtz

_________________
_______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 10 Sep. 2013, 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe vriendelijk kan een LC8 zijn?

was ik bezig met oliewissel en waterpomp onderhoud, wil m'n 950 niet meer starten om de olie rond te pompen.
Het bekende plop-plop-plop-plop ontbrak ook al bij het contact aanzetten dus het was wel snel duidelijk dat de benzinepomp ermee gestopt was. Dat kan op een heel wat rotter moment nietwaar.

Modificatiesetje lag vandaag in de bus en met de pomp al op de werkbank liet ie een klein uurtje later weer vrolijk als anders. Eenvoudig werkje zeker met de goeie stap voor stap handleiding.

Thanks Dr_Bean!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ook over op het printje . Door de inbouw van het alarm is de pomp niet (simpel) demontabel dus gemonteerd op de bike. Printje zat er zo in geen probleem . Helaas mijn gestotter niet weg dus ik vrees toch dat de carbs gereinigd moeten worden.


p.s het setje paste dus perfect , thanks , wil je geen gezeur met vacuum of andere ongein is de modificatie volgens mij perfect

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een beetje handig bent gaat 't ook best met de pomp nog aan d emotor hangend, maar dat kan ik natuurlijk niet adviseren smiley

jammer dat het niet helpt voor je probleem... maarja 't lost helaas niet alles op smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
highrider



Geregistreerd op: 20-6-2006
Berichten: 224
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ach na 70K op de klok was de pomp niet geheel onverdacht. Nu is dat in ieder geval uitgeschakeld en ben ik wederom slachtoffer van de milieumaffia en moeten de carbs eraf.

1 keer geen stabilisator bijgevoegd en nagenoeg 5 maanden niet getankt en je bent het haasje. Zelfs 2x een reiniger helpt niet .

Mooi winterklusje en geeft wat minder post van me vrinden in Leeuwarden

_________________
Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt je carbs ook leegdraaien voordat je de motor wegzet. Maar dat heeft weer andere nadelen.

Ik moet zeggen dat ik er niet zo last van heb: wat nieuwe benzine er in, en daar lost de oude meuk vrij snel weer in op. Wel zorgen dat je idd geen volle tank pakt, en daar dan weer een heel jaar mee doet.

vooral die E10 daar wil bijna alles goed in oplossen

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Okt. 2013, 12:00    Onderwerp: Probleempje Reageer met quote

Link naar Advrider: http://advrider.com/forums/showthread.php?t=928398

Vermoedelijk zal het niet aan het printplaatje liggen, maar dat koppel is 'op reis', en dit leek me de kortste weg om je mening te vragen, Dr Bean.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 20 Okt. 2013, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

dank voor de tip. (ze kunnen me natuurlijk ook zelf rechtstreeks benaderen he... ik ben daar ook gewoon Dr_Bean.

Ik schat dat het wel eens het fuelpump-relais kan zijn (dus power-supply naar de pomp), of de pomp krijgt geen brandstod of kan het niet kwijt (zeef verstopt, slang geknikt etc).

Mijn Printje heeft een noodloop: ALS de optische detectie te vies wordt, dan gaat ie 1x per 2 seconde pompen: genoeg om te rijden, maar niet om volgas te rijden. Dat kan het dus ook zijn, maar dat is makkelijk te herkenning/evalueren.

(en volgens mij ben ik nog niet zo heel erg baldy hoor?)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Okt. 2013, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik niet weet hoe frequent je advrider bezoekt, tipje hier.
Jij maakte dit forum mogelijk, Baldy deed dat met advrider. Vandaar.

Ik ben een spons op de meeste fora, veel lezen en leren, dan is het leuk om af en toe iets te kunnen bijdragen ook. 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Okt. 2013, 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

iklees advrider niet aktief: 2 fora lezen (hier en ARM) vind ik wle genoeg. Op Advrider tag ik soms wat threads om te volgen, verder niet. dus bedankt voor de tip idd.
Discussie loopt daar smiley.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bakvis



Geregistreerd op: 26-1-2014
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jan. 2014, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Is de ugrade nog te verkrijgen?

M.v.g.

Freddy

_________________
KTM 1190 adv 2015
Ossa 280i TR 2011
KTM 300 exc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 3:21    Onderwerp: Reageer met quote

Update uitgevoerd simpel en super handleiding thumbsup
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 23:38    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Update uitgevoerd simpel en super handleiding thumbsup
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ???


nee, fototje niet... maar het moet in een zwanenhalsje zitten: vanaf de pomp omhoog en dan weer omlaag. dan moet je het gek maken om er echt iets in te krijgen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Aug. 2014, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
mr wheely schreef:
Update uitgevoerd simpel en super handleiding thumbsup
alleen heeft iemand een pic van hoe het ontluchtings slangetje moet zitten ???


nee, fototje niet... maar het moet in een zwanenhalsje zitten: vanaf de pomp omhoog en dan weer omlaag. dan moet je het gek maken om er echt iets in te krijgen.


sorry is wel een SMR en geen adventure, slangetje is maar een 15 cm lang maar ik zal um zo leggen dat er geen water in kan dan zal het wel goed zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Aug. 2014, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

oja.. solly.

Bij de SMR zal het weinig uitmaken: zolang de rijwind er geen regen in blaast en bij het POETSEN er niet te veel zeepsop in komt smiley zal er weinig gebeuren

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif