lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

benzinepomp modificatie met print: discussie / ervaringen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
aanichols



Geregistreerd op: 18-12-2014
Berichten: 3
Woonplaats: La Verne, CA. USA

BerichtGeplaatst: Za, 20 Dec. 2014, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dr Bean has not responded to me regarding purchasing a fuel pump kit. Does anyone know if he still makes them? or maybe he is on vacation.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 20 Dec. 2014, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

He will read this. Maybe not every day, but he wil read it

A little patience.

Regards, Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Dec. 2014, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

I hate people that write me 5 messages after 2 days if you do not answer... usually they want to order their kit and have it in 2 days on the other end of the world, because they had their pump dying for more than 3 month... an dnow they are on a deadline for a trip...

get real!

en euhm.. dit is een nl forum.. dus Nederlandsch alhier.

Enlisch people, please ocntact me on Adventure rider forum.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Dec. 2014, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, dat is toch nog behoorlijk snel Dr Bean. Laat je nie gek maken. Zal bij jou vast niet gebeuren.

Het is een hobby....

Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2015, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

met een tripje in het vooruitzicht,
gisteren nog de modificatie van dr.bean geïnstalleerd,

benzinekraantjes dicht gedraaid en laten leegdraaien (en waarschijnlijk zit bij het vervolg van mijn verhaal hier de oorzaak thumbsdown )

met de pomp aan de motor, oud mechanisme los (was nog niet erg ingesleten),
volgens de instructies de nieuwe print erop, netjes gesoldeerd,
even testen zonder het kapje, het plop-plop-plop was er niet onmiddellijk en de zekering 10A was eruit.

benzinekraantje open, nieuwe zekering, opnieuw proberen na de bruine GND draad klein beetje aangepast , want deze stond wat strak.

plop-plop-plop-plop, dus dat is OK, maar de pomp zelf staat behoorlijk warm.

met het kapje erop deed ie het weer effe niet .... nog klein beetje aanpassen met en dan weer wel.

uiteindelijk leek ik het voor mekaar te hebben,
in neutraal bleef ie draaien en voelde ik de pomp elke +-2sec een slag geven.
tot ik deze morgen wou vertrekken en na 500m toch te weinig benzine blijk te krijgen.


heb ik nu de benzinepomp zelf naar de eeuwige jachtvelden gestuurd door deze te laten leegdraaien? zou deze al bijna op zijn geweest? motor heeft 35000km.
Kan ik de pomp zelf nog manueel testen?

Tijdens een avondritje vorige week, had ik het gevoel dat de motor af en toe schokkerig aan het rijden was, dit was vooral merkbaar op een lange weg met continue gelijkmatige snelheid. Zou dit een voorteken geweest zijn van falende benzinpomp?

Natuurlijk gebeurt dit voor een opkomend tripje volgende zondag.
dus ik vrees dat ik een nieuwe pomp ga mogen kopen.
tenzij er hier nog snel advies is dat mij kan helpen.

of iemand die nog een pomp heeft liggen passend voor de 950s 2004. (liefst in Belgie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2015, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

en waar vind ik het partnr van de pomp op de sparepartsfinder?
onder welke rubriek moet ik zoeken?


edit: 600.12.088.100
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2015, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Benzinepompen droog laten draaien is meestal moord op de benzinepomp...een beetje hetzelfde dan je motorblok zonder olie laten draaien. Benzine = smering voor de pomp.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jul. 2015, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

droogdraaien is geen enkel probleem: het is een membraampomp.

ooit blijft bij oude pompen de pomp-as wel eens hangen, vooral als de pomp een jaar in de schuur gelegen heeft ofzo. Als ie eenmaal draait komt dat meestal nooit terug.


Ik denk dat je gewoonweg iets niet helemaal goed gemonteerd hebt. Geen probleem: zoals in de berichtgeving bij de bestelling stond: neem dan gewoon effe contact op.

De kit doet geen soms-wel soms-niet... tenzij je verkeerd gemonteerd hebt, of een ander probleem zoals een draadbreuk of slechte stekker hebt.

Ik kan er natuurlijk niks aan doen dat je de kit eerst een maand laat liggen voordat je er aan begint met een tripje in het vooruitzicht. Overigens is de kti zo gemaakt dat je zeer eenvoudig de originele contactpunten weer kunt terugplaatsen als je wil: Gewoon de handleiding van beneden naar boven volgen zo ongeveer smiley

Ergo: stuur effe een PB en we lossen het gegarandeerd zo op. een nieuwe pomp kopen kan altijd, maar lijkt me niet nodig en aan de kit zal het ook niet liggen want dan zou je de eerste zijn smiley
(het ligt altijd aan de gebruiker laugh )

maak effe wat plaatjes van je montage en je krijgt van mij een mailadres om die op te sturen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jul. 2015, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik vrees dat mijn benzinepomp naar de filistijnen is, mijn 950 Adv met 38.000 km viel onlangs op de autostrade opeens stil. Het leek alsof de benzine op was.. Na 10 minuten startte deze terug en kon ik naar een benzinestation rijden.. Daar bleek er maar 10 liter in te gaan dus een tekort aan benzine kon het niet zijn..

Nu heb ik vanmorgen eens geluisterd naar het "plop plop plop" geluid bij aanzetten van contact maar ook dat is er niet meer..
Nu start mijn motor wel nog en rijdt deze goed… Ik moet wel zeggen dat de benzinetanks wel bijna altijd vol zijn..

Wanneer ik probeerde de motor te starten na het uitnemen van de zekering 'Fuel pump' startte hij ook deze keer…

Dus ik vermoed dat de benzinepomp ook stuk is.
Kan dit gemaakt worden door de kit te kopen van Dr. Bean?

Ik vermoed dat de meesten onder jullie die dit systeem hebben, tevreden zijn hiervan? Smile

Alvast bedankt!

ps: om een bestelling te plaatsen via Dr. Bean, best via pb? Kan dit ook verstuurd worden naar België?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jul. 2015, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

dr_bean,
er zit één en ander in je mailbox

korte resume:

contact aan: geen plopplopplop

kapje van pomp af: manueel het asje met fijne schroevendraaier even heen en weer doen bewegen, en dat lukt, ik laat het asje tot voor het oogje staat.

contact aan: motor draait en blijft draaien, bij meer toeren gaat het asje dieper heen en weer.

kapje terug gemonteerd, motor draait, maar na enige tijd, slaat die weer af, dus opnieuw pomp die gestopt is.
het pomphuis is gloeiend heet, 71°C,

ik staak de verdere testpogingen
nieuwe pomp is besteld en hopelijk op tijd binnen.
herstelling van deze pomp kan later dan wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jul. 2015, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

ALS het de benzine pomp is en ALS het de contactpunten van de pomp zijn (wat meestal wel zo is) dan kan dat gemaakt worden met mijn kitje idd.

graag een PB inderddad en dan krijg je alle benodigde gegevens

grts
Dr_Bean

lode schreef:
Hallo,

Ik vrees dat mijn benzinepomp naar de filistijnen is, mijn 950 Adv met 38.000 km viel onlangs op de autostrade opeens stil. Het leek alsof de benzine op was.. Na 10 minuten startte deze terug en kon ik naar een benzinestation rijden.. Daar bleek er maar 10 liter in te gaan dus een tekort aan benzine kon het niet zijn..

Nu heb ik vanmorgen eens geluisterd naar het "plop plop plop" geluid bij aanzetten van contact maar ook dat is er niet meer..
Nu start mijn motor wel nog en rijdt deze goed… Ik moet wel zeggen dat de benzinetanks wel bijna altijd vol zijn..

Wanneer ik probeerde de motor te starten na het uitnemen van de zekering 'Fuel pump' startte hij ook deze keer…

Dus ik vermoed dat de benzinepomp ook stuk is.
Kan dit gemaakt worden door de kit te kopen van Dr. Bean?

Ik vermoed dat de meesten onder jullie die dit systeem hebben, tevreden zijn hiervan? Smile

Alvast bedankt!

ps: om een bestelling te plaatsen via Dr. Bean, best via pb? Kan dit ook verstuurd worden naar België?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jul. 2015, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

TRooPER schreef:
dr_bean,
er zit één en ander in je mailbox

korte resume:

contact aan: geen plopplopplop

kapje van pomp af: manueel het asje met fijne schroevendraaier even heen en weer doen bewegen, en dat lukt, ik laat het asje tot voor het oogje staat.

contact aan: motor draait en blijft draaien, bij meer toeren gaat het asje dieper heen en weer.

kapje terug gemonteerd, motor draait, maar na enige tijd, slaat die weer af, dus opnieuw pomp die gestopt is.
het pomphuis is gloeiend heet, 71°C,

ik staak de verdere testpogingen
nieuwe pomp is besteld en hopelijk op tijd binnen.
herstelling van deze pomp kan later dan wel.


helaas volg je niet wat ik vroeg: stuur een pbtje... dus stuur je het naar een andere mailbox en dan duurt het meestal langer.

Maar ok: ontvangen, en de eerste foto die je er bij stopt laat zien dat je het niet juist (en dus ook niet volgens handleiding) gemonteerd hebt, en dan doet ie het idd niet.

zoals ik dus zei: Foutjes bij de montage komen veel voor (veeeeeeeeel vaker dan foutjes in de print) en zijn absoluut geen probleem en vaak snel op te lossen, gewoon even vragen.
Pomp is echt niet stuk (behalve die contactpuntjes dan.)

meer details en aanwijzingen in je mailbox.

Dr_Bean

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Sep. 2015, 8:28    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week pomp gerepareerd met pompkitje van Dr. Bean, alles perfect verlopen, goede handleiding!

Woensdag alles terug gemonteerd op de motor.

Gisteren testritje, alles perfect!

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DanDirt



Geregistreerd op: 15-8-2013
Berichten: 213

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2016, 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren een mindere ervaring meegemaakt op de tot nu toe probleemloze LC8.

Even een copy/paste van MF.

Heerlijke lange doordraaier en opeens houdt ie snel 2x achter elkaar in shocked
Alsof de ontsteking wordt onderbroken, of geen benzine meer krijgt. Inclusief 2 scherpe knallen.

Daarna binnen de bebouwde kom ook, met wegtrekken wat niet bepaald soepel ging. Geen brandstof?
Bij 50 km/h in 3 ook. Even een schokje in de aandrijflijn, inhouden van de motor. Zomaar even 1 tel.

Terug naar huis op de snelweg ook op de meest onmogelijke en onregelmatige momenten flink inhouden/stotteren/knallen. Werd erger leek het.

Er werd mij gewezen op wellicht de jiffy schakelaar maar dit klinkt meer op een brandstofpomp issue denk ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2016, 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm moeilijk te zeggen.
Ik zal zeggen trek de slang van de brandstofpomp af en sluit hem direct aan op de tank (met een volle tank) ga even wat km's rijden en kijk of het weg is.
Dan heb je de brandstofpomp alvast uitgesloten thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif