lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kapotte sealings: verhogen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 18:37    Onderwerp: kapotte sealings: verhogen? Reageer met quote

na een offroadrit zijn beide keerringen van mijn voorvork beschadigd. De olie loopt eruit.
Ik twijfelde al langer over het ophogen van de standaardhoogte van mijn adventure tot die van de R-versie. Nu is dan misschien het moment om dat te doen.
Nu is mijn vraag of de "korte" veerweg oorzaak kan zijn van het begeven van de sealings of niet, met andere woorden: zullen zaken als dit voorkomen worden bij een langere veerweg?

Indien ik ze zou ophogen, zijn een langere middenbok en zijpoot dan een noodzaak? Of kan het ook met de korte versies?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2717
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

middenbok korte verzie kan, sidestand heb ik nog wel liggen voor je.
Het fixt alleen geen lekke keerringen. regelmatig schoonmaken helpt wel.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
m.willems



Geregistreerd op: 28-11-2009
Berichten: 182
Woonplaats: westervoort

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan je de vv ophogen dan? Pak je achter dan ook gelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Om de seals te beschermen kan je neopreenkousen over je vorkbenen trekken.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2717
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

alleen voor aanpassen maakt je motor er niet beter op, dus als je het doe, voor en achter.

Die hoesjes werken ok, maar ook dan moet je blijven schoonmaken als je ook offroad rijd.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ze waren ook regelmatig schoongemaakt, toch om 1 of andere reden na 200 km offroad beiden lek.

Ik denk dat ik maar voor de verhoging ga: was ik toch al vaag van plan en aangezien gewoon de seals repareren al zo'n 70 euro gaat kosten kan ik ineens de hele boel maar aanpassen.
Ik neem een optie op die kickstand smiley als ik definitief beslist heb laat ik het weten!

In elk geval bedankt!

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 3:50    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ze waren ook regelmatig schoongemaakt, toch om 1 of andere reden na 200 km offroad beiden lek.

Ik denk dat ik maar voor de verhoging ga: was ik toch al vaag van plan en aangezien gewoon de seals repareren al zo'n 70 euro gaat kosten kan ik ineens de hele boel maar aanpassen.
Ik neem een optie op die kickstand smiley als ik definitief beslist heb laat ik het weten!

In elk geval bedankt!


dat gaat je het veel voudige kosten van alleen je seals
alleen snap ik niet dat ze beide in eens lek zijn, is je motor eens flink door geslagen en daar mee bedoel ik eind vering in geveerd met een flinke klap ???
of zitten er beschadigingen op het crome gedeelte van de vork ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 6:39    Onderwerp: Reageer met quote

of zat er te veel olie in?
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 7:29    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee of er teveel olie in zat: heb ze zelf niet gevuld, ze waren nog net als uit de winkel.
Ze is inderdaad eens flink doorgeslaan. Daarom dacht ik dit te voorkomen door de langere veerweg. Ik vind het alleen vreemd dat het doorslaan van zo'n kwalitatieve vork als gevolg kan hebben dat de boel kapot is.

Ik weet dat verhogen een veelvoud zal kosten, maar als ik elke keer ik offroad ga nieuwe seals moet laten zetten zal het mij uiteindelijk ook veel kosten. Vandaar de vraag hier of het nut zal hebben.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 9:30    Onderwerp: seals Reageer met quote

Als ik jou was zou ik seals, stofringen, geleide bussen en nieuwe olie doen. Gelijk sokjes eromheen. Tenminste als de motor een beetje op leeftijd is (25000+ km), zou ik dit doen. Je hebt hem toch open. Leuke klus, wel voorzichtig te werk gaan.

Kost je zo 100 euro aan onderdelen alleen al. Moet je het zelf nog doen.

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

de motor heeft 11000 km. Het moet dus bij de dealer gebeuren (en valt naar verluid niet onder garantie).
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Moto vervoerd op een aanhangwagen of bestelwagen? Bij het in de vering trekken met de spanbanden kun je ook de dichtingen beschadigen, aangezien ze allebei beschadigd zijn... De boel eens goed afstellen zou ook doorslagen voorkomen, een langere vork zacht afgesteld zal ook nog doorslaan.
_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Moto vervoerd op een aanhangwagen of bestelwagen? Bij het in de vering trekken met de spanbanden kun je ook de dichtingen beschadigen, aangezien ze allebei beschadigd zijn... De boel eens goed afstellen zou ook doorslagen voorkomen, een langere vork zacht afgesteld zal ook nog doorslaan.

Nu valt mijn frank!
Vorige week is ze vervoerd door europe assistance wegens kabelboombreuk.
Zal daar wellicht mee te maken hebben zeker? Het is wel maar 2 dagen later beginnen lekken.
Zal ze dus maar gewoon laten repareren en misschien sokjes aanschaffen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 14:18    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...

T


snelontluchters op de poten monteren,
na het in de veren trekken ontluchten,
en na het weer uitveren weer ontluchten.

En als zo'n "ophaaldienst" geen ervaring heeft,
dan trekken ze soms je motor veels te strak aan met van die "vrachtwagen trekbanden" undecided

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif