Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 18:37 Onderwerp: kapotte sealings: verhogen? |
|
|
na een offroadrit zijn beide keerringen van mijn voorvork beschadigd. De olie loopt eruit.
Ik twijfelde al langer over het ophogen van de standaardhoogte van mijn adventure tot die van de R-versie. Nu is dan misschien het moment om dat te doen.
Nu is mijn vraag of de "korte" veerweg oorzaak kan zijn van het begeven van de sealings of niet, met andere woorden: zullen zaken als dit voorkomen worden bij een langere veerweg?
Indien ik ze zou ophogen, zijn een langere middenbok en zijpoot dan een noodzaak? Of kan het ook met de korte versies? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 20:09 Onderwerp: |
|
|
middenbok korte verzie kan, sidestand heb ik nog wel liggen voor je.
Het fixt alleen geen lekke keerringen. regelmatig schoonmaken helpt wel. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
m.willems

|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:14 Onderwerp: |
|
|
Hoe kan je de vv ophogen dan? Pak je achter dan ook gelijk? |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Om de seals te beschermen kan je neopreenkousen over je vorkbenen trekken.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 21:37 Onderwerp: |
|
|
alleen voor aanpassen maakt je motor er niet beter op, dus als je het doe, voor en achter.
Die hoesjes werken ok, maar ook dan moet je blijven schoonmaken als je ook offroad rijd. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 13 Apr. 2010, 22:57 Onderwerp: |
|
|
Ze waren ook regelmatig schoongemaakt, toch om 1 of andere reden na 200 km offroad beiden lek.
Ik denk dat ik maar voor de verhoging ga: was ik toch al vaag van plan en aangezien gewoon de seals repareren al zo'n 70 euro gaat kosten kan ik ineens de hele boel maar aanpassen.
Ik neem een optie op die kickstand als ik definitief beslist heb laat ik het weten!
In elk geval bedankt! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 3:50 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ze waren ook regelmatig schoongemaakt, toch om 1 of andere reden na 200 km offroad beiden lek.
Ik denk dat ik maar voor de verhoging ga: was ik toch al vaag van plan en aangezien gewoon de seals repareren al zo'n 70 euro gaat kosten kan ik ineens de hele boel maar aanpassen.
Ik neem een optie op die kickstand als ik definitief beslist heb laat ik het weten!
In elk geval bedankt! |
dat gaat je het veel voudige kosten van alleen je seals
alleen snap ik niet dat ze beide in eens lek zijn, is je motor eens flink door geslagen en daar mee bedoel ik eind vering in geveerd met een flinke klap ???
of zitten er beschadigingen op het crome gedeelte van de vork ???? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 6:39 Onderwerp: |
|
|
of zat er te veel olie in? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 7:29 Onderwerp: |
|
|
Geen idee of er teveel olie in zat: heb ze zelf niet gevuld, ze waren nog net als uit de winkel.
Ze is inderdaad eens flink doorgeslaan. Daarom dacht ik dit te voorkomen door de langere veerweg. Ik vind het alleen vreemd dat het doorslaan van zo'n kwalitatieve vork als gevolg kan hebben dat de boel kapot is.
Ik weet dat verhogen een veelvoud zal kosten, maar als ik elke keer ik offroad ga nieuwe seals moet laten zetten zal het mij uiteindelijk ook veel kosten. Vandaar de vraag hier of het nut zal hebben. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 9:30 Onderwerp: seals |
|
|
Als ik jou was zou ik seals, stofringen, geleide bussen en nieuwe olie doen. Gelijk sokjes eromheen. Tenminste als de motor een beetje op leeftijd is (25000+ km), zou ik dit doen. Je hebt hem toch open. Leuke klus, wel voorzichtig te werk gaan.
Kost je zo 100 euro aan onderdelen alleen al. Moet je het zelf nog doen. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:10 Onderwerp: |
|
|
de motor heeft 11000 km. Het moet dus bij de dealer gebeuren (en valt naar verluid niet onder garantie). _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Moto vervoerd op een aanhangwagen of bestelwagen? Bij het in de vering trekken met de spanbanden kun je ook de dichtingen beschadigen, aangezien ze allebei beschadigd zijn... De boel eens goed afstellen zou ook doorslagen voorkomen, een langere vork zacht afgesteld zal ook nog doorslaan. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 12:46 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | Moto vervoerd op een aanhangwagen of bestelwagen? Bij het in de vering trekken met de spanbanden kun je ook de dichtingen beschadigen, aangezien ze allebei beschadigd zijn... De boel eens goed afstellen zou ook doorslagen voorkomen, een langere vork zacht afgesteld zal ook nog doorslaan. |
Nu valt mijn frank!
Vorige week is ze vervoerd door europe assistance wegens kabelboombreuk.
Zal daar wellicht mee te maken hebben zeker? Het is wel maar 2 dagen later beginnen lekken.
Zal ze dus maar gewoon laten repareren en misschien sokjes aanschaffen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 13:08 Onderwerp: |
|
|
Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 14 Apr. 2010, 14:18 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Hoe kan je dit vermijden dan? Waar op te letten als je je motor in de vering trekt?
Ik verscheep binnenkort mijn twee moto's in een kist. Hoe kleiner hoe beter. Maar ik heb geen zin in lekkende bourrages aan het begin van mijn trip...
T |
snelontluchters op de poten monteren,
na het in de veren trekken ontluchten,
en na het weer uitveren weer ontluchten.
En als zo'n "ophaaldienst" geen ervaring heeft,
dan trekken ze soms je motor veels te strak aan met van die "vrachtwagen trekbanden"  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|