Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Hee, krijgt de oude Tuareg nu ook een opvolger? Leuk! En dit vind ik veel geslaagder dan de Super Tenere, en niet alleen maar qua uiterlijk.
Wel jammer dat ik nog steeds niet zoveel vertrouwen heb in de onderdelenlevering van die Italianen, heb daar nu eenmaal meerdere zeer slechte ervaringen mee. Maar ontwerpen kunnen ze wel! _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 13:57 Onderwerp: |
|
|
tijdje geleden kwam ik deze tegen:
http://www.bikeexif.com/gas-gas-ec-450-desert
zeker niet verkeerd alleen niet zo veel info over evt verkoop ed te vinden... _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 15:01 Onderwerp: Re: aprilia 750 tuareg 2011 |
|
|
ivanbase schreef: | http://www.motociclismo.it/motociclismo-aprile-2010-1-sommario
ziet er brut uit! |
Veel gelijkenis met de reeds 24 jaar oude Super Tenere van Yamaha. Achterhaald dus en zeker met 750 cc.
En zoals al gesteld, de levering van onderdelen is waardeloos (tenminste als je van rijden houd)
Als je hem tevens niet mooi vindt zoals ik is het dus drie keer niets _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 16:01 Onderwerp: |
|
|
Als we even de Aprilia onhebbelijkheden en de vorm/kleur buiten beschouwing laten lijkt dit op de perfecte fiets om het gat tussen de XT660Z en de KTM ADV op te vullen.
Vorig jaar was ik blij met mijn KTM, vooral om de 1000km autobahn af te haspelen. Eens in Roemenië was ik nog blijer dat het droog was, kwestie van die bijna 100 Nm aan de grond te krijgen op de paadjes.
Vorig weekend was ik heel blij met mijn prutsTransalpke: een 25% helling van modder op een bedje van rotsen is niet wat ik op mijn KTM wil doen.
Wat is er trouwens mis met 750cc. Ik ben geen Meoni. en U?
Wees blij dat er nog een constructeur is die een fiets wil bouwen die deftig offroaden aankan. De meesten, Honda voorop, hebben blijkbaar geen interesse meer. |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Als we even de Aprilia onhebbelijkheden en de vorm/kleur buiten beschouwing laten lijkt dit op de perfecte fiets om het gat tussen de XT660Z en de KTM ADV op te vullen. |
Gat tussen 660 en 750 cc ? Das 90 cc , doe dan maar die betrouwbare Jap. Ook kan je kiezen voor een LC4 , Truimph enz aardig keus nog hoor
Quote: |
Vorig jaar was ik blij met mijn KTM, vooral om de 1000km autobahn af te haspelen. Eens in Roemenië was ik nog blijer dat het droog was, kwestie van die bijna 100 Nm aan de grond te krijgen op de paadjes.
Vorig weekend was ik heel blij met mijn prutsTransalpke: een 25% helling van modder op een bedje van rotsen is niet wat ik op mijn KTM wil doen.
Wat is er trouwens mis met 750cc. Ik ben geen Meoni. en U?
|
Ik ben ikke en die 100 Nm bljft gewoon aan de grond ook tijdens de winter. Behalve als er echt een pak sneeuw ligt blijft ie staan omdat dan zelfs vier wielen overal naar toegliijden en ik niet tussen het blik wil zitten.
Quote: |
Wees blij dat er nog een constructeur is die een fiets wil bouwen die deftig offroaden aankan. De meesten, Honda voorop, hebben blijkbaar geen interesse meer. |
Honda heeft nog nooit een off roader gemaakt. De trans alp of africa twin wil ik niet classificeren in die groep.
Feit blijft dat IK het een,
# achterhaald model ( zie de ST van Yamaha uit 1987)
# te weinig vermogen (zie de 74 PK van de ST)
# nul , nul innovatie
vind hebben en dat schijnt te mogen in Nederland. Over smaken valt niet te twisten maar zo een model fiets was er 25 jaar geleden al en daarom vind IK het geen nieuw ontwerp. Is dat toegestaan ? _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

Geregistreerd op: 29-11-2006 Berichten: 177 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 17:31 Onderwerp: |
|
|
en ik vind hem mooi _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Tuurlijk is dat toegestaan. En we moeten 't ook niet over alles eens zijn.
Nu, ik denk dat het gat in vermogen/koppel tussen de Ténéré en de Aprilia wel iets groter zal zijn dan het gaatje in de cc's.
Voor ik de KTM aanschafte ook lang naar de XT660 staan kijken. En zitten hopen op een 800 of 900cc versie, omdat ik dat blokske van de 660 pijn zou doen op 't straat. Die 900cc versie is er nooit gekomen omdat Yamaha mee wil in de PKrace en teveel naar de GS zat te kijken. Van het resultaat moeten de meesten hier ook niet weten.
Klopt, KTM is de enige die de standaard vering ongeveer juist heeft. Steek goeie veren onder een AT of een TA en je geraakt overal over en door.
Het beschikbaar zijn van onderdelen een probleem? Moet je eens iets nodig hebben voor een iets oudere Kawa, hier in België.  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 19:46 Onderwerp: |
|
|
mja, mooi ding ding wel: design ziet er iig goed en slank uit. ben benieuwd naar het gewicht (als dat ook substantieel minder is dan die 200kg van de adventure, dan is het leuk!)
Ik weet alleen niet of ik snel een aprillia koop: dealerschap en service is toch wel vrij beperkt in NL. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.
Verkoop in Nederland: Ton Wijler van Pharaobike in Horn.
www.pharaobike.nl _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 13:01 Onderwerp: |
|
|
highrider schreef: | Feit blijft dat IK het een,
# achterhaald model ( zie de ST van Yamaha uit 1987)
# te weinig vermogen (zie de 74 PK van de ST)
# nul , nul innovatie
vind hebben en dat schijnt te mogen in Nederland. Over smaken valt niet te twisten maar zo een model fiets was er 25 jaar geleden al en daarom vind IK het geen nieuw ontwerp. Is dat toegestaan ? |
Hoezo vergelijking met de oude Super Tenere? De enige overeenkomst die ik tussen die beiden zie is dat het een 750 cc is. Aprilia hangt er een V-twin in, Yamaha deed het met een paralleltwin.
Yamaha had 75 pk (de mijne had er 102 aan het wiel met een opgevoerd 4TX-blok ), bij Aprilia praten ze over 100 pk (al zegt vermogen alleen echt helemaal niks, kijk naar hoe je met een 60 pk Africa Twin vooruit kan offroad... Zal je je nog over verbazen!)
En daarbij... Het is nog steeds een concept. Of zijn we de 1200Super Tenere alweer vergeten? Die is ook totaal anders geworden dan het concept eruit zag. Zullen we eerst eens afwachten tot er echt iets staat en niet alleen maar een impressie? Dan kunnen we hem daarna met zijn allen lekker afbranden! Of niet...
Feit voor mij is enkel dat ik het niet meer zo heb op de levering van onderdelen van die Italianen, na een Elefant 900 en eenNavigator 1000. En daarom zal ik nu niet meer zo snel een Italiaan kiezen. Maar ik weet wel dat ze bij Aprilia zeker goede motoren kunnen bouwen. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 13:09 Onderwerp: |
|
|
Mooier dan de XTZ1200....Maar in tegenstelling tot Ducati verkoopt Aprilia in Belgie voor geen meter, (Behalve scooters misschien), dus denk niet dat er veel zullen verkocht worden.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
greenback

Geregistreerd op: 9-3-2009 Berichten: 109 Woonplaats: Velle
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: |
Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.
Verkoop in Nederland: Ton Wijler van Pharaobike in Horn.
www.pharaobike.nl |
die kostprijs zou toch kunnen meevallen...
"According to US dealer Lynburg Choppers, it’s scheduled to be available in the States in Feb 2010 at a cost of $10,499 plus tax" _________________ KTM Adventure 950 2003
Honda CBR600 Fx 1999
Honda Transalp XL600V 1994
Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972 |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Yamaha had 75 pk (de mijne had er 102 aan het wiel met een opgevoerd 4TX-blok ),
|
Zonder wijzigingen aan het rijgedeelte ? Erg gedurft. Ik vond de super een fijne gooi en smijtfiets en heb hem ± 7 jaar (mis) gebruikt in weer en wind , zomer en winter maar om hem naar 102 PK te brengen op het wiel (dus ± 115 pk op de kruk) met die zwabber achterbrug
Vervolgens krijgen we die perfecte remmen van de ST . Nee die dikke 70 PK was mij ruim voldoende. Ik vond het doodzonde om de schijven om te bouwen naar 320 mm dat was die fiets me gewoon niet waard. Lijkt me wel een verplichte aanpassing als je hem oppept naar + 100PK
Quote: |
bij Aprilia praten ze over 100 pk (al zegt vermogen alleen echt helemaal niks, kijk naar hoe je met een 60 pk Africa Twin vooruit kan offroad... Zal je je nog over verbazen!)
|
Ik heb op die AT gereden voor ik de ST kocht. Beide afgewogen. Ik weet wat beide kunnen. De AT kan niet tippen aan de ST in de verste verte niet. Kon je voor een aantal jaar geleden hier in Amsterdam sloterdijk perfect testen. Alle merken en alle typen waren aanwezig. Elke zondag weer
Maar goed, in Wormerveer schijnt de nieuwe 1200 ST te staan dus ik ga zeker even kijken en vooral proberen proef te rijden. De rijeigenschappen zijn immers doorslag gevend voor mij afweging. Ik heb nog geen bike gevonden in het offroad segment die de KTM evenaart. Ik heb zo het idee dat dat ook niet gaat lukken. Echter qua betrouwbaarheid zal de Jap zegevieren is mijn heilige overtuiging.
Blijft nog steeds staan dat die Italiaan erg veel gelijkenis heeft met de oude ST en dat ik het nieuwe nog steeds niet zie. Kuipje , luchthappers , achterbekleding , achterbrug lijn, lijkt toch veel op de ST. Net zoals de nieuwe ST veel op de GS lijkt (misschien wel te veel ) _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 21:28 Onderwerp: |
|
|
greenback schreef: | Harry schreef: |
Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.
Verkoop in Nederland: Ton Wijler van Pharaobike in Horn.
www.pharaobike.nl |
die kostprijs zou toch kunnen meevallen...
"According to US dealer Lynburg Choppers, it’s scheduled to be available in the States in Feb 2010 at a cost of $10,499 plus tax" |
Die 450 is niet echt vergelijkbaar met die Aprilia ...
Ton/pharao bike heeft er maar kort een aantal gebouw/geleverd, maar dat was niet de 450 zoals uit de link hierboven. Dat was een special met ralley opbouw, met de bedoeling gasgas te positioneren als rally fiets. In zoverre mislukt dat een een erg onbetrouwbare motor was, heel veel (electrische) kinderziekten zaten er in. Maar wellicht dat GasGas dat nu onder controle heeft, het avontuur van Pharaobike is al weer 2 jaar geleden.
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
|