lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aprilia 750 tuareg 2011
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 12:18    Onderwerp: aprilia 750 tuareg 2011 Reageer met quote

http://www.motociclismo.it/motociclismo-aprile-2010-1-sommario

ziet er brut uit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Harry

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, krijgt de oude Tuareg nu ook een opvolger? Leuk! En dit vind ik veel geslaagder dan de Super Tenere, en niet alleen maar qua uiterlijk.
Wel jammer dat ik nog steeds niet zoveel vertrouwen heb in de onderdelenlevering van die Italianen, heb daar nu eenmaal meerdere zeer slechte ervaringen mee. Maar ontwerpen kunnen ze wel!

greenback

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

tijdje geleden kwam ik deze tegen:
http://www.bikeexif.com/gas-gas-ec-450-desert
zeker niet verkeerd alleen niet zo veel info over evt verkoop ed te vinden...

Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
highrider

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 15:01    Onderwerp: Re: aprilia 750 tuareg 2011 Reageer met quote

ivanbase schreef:
http://www.motociclismo.it/motociclismo-aprile-2010-1-sommario

ziet er brut uit!

Veel gelijkenis met de reeds 24 jaar oude Super Tenere van Yamaha. Achterhaald dus en zeker met 750 cc.

En zoals al gesteld, de levering van onderdelen is waardeloos (tenminste als je van rijden houd) laugh

Als je hem tevens niet mooi vindt zoals ik is het dus drie keer niets

Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

Als we even de Aprilia onhebbelijkheden en de vorm/kleur buiten beschouwing laten lijkt dit op de perfecte fiets om het gat tussen de XT660Z en de KTM ADV op te vullen.

Vorig jaar was ik blij met mijn KTM, vooral om de 1000km autobahn af te haspelen. Eens in Roemenië was ik nog blijer dat het droog was, kwestie van die bijna 100 Nm aan de grond te krijgen op de paadjes.
Vorig weekend was ik heel blij met mijn prutsTransalpke: een 25% helling van modder op een bedje van rotsen is niet wat ik op mijn KTM wil doen.

Wat is er trouwens mis met 750cc. Ik ben geen Meoni. en U?

Wees blij dat er nog een constructeur is die een fiets wil bouwen die deftig offroaden aankan. De meesten, Honda voorop, hebben blijkbaar geen interesse meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
highrider

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
Als we even de Aprilia onhebbelijkheden en de vorm/kleur buiten beschouwing laten lijkt dit op de perfecte fiets om het gat tussen de XT660Z en de KTM ADV op te vullen.

Gat tussen 660 en 750 cc ? Das 90 cc , doe dan maar die betrouwbare Jap. Ook kan je kiezen voor een LC4 , Truimph enz aardig keus nog hoor
Quote:

Vorig jaar was ik blij met mijn KTM, vooral om de 1000km autobahn af te haspelen. Eens in Roemenië was ik nog blijer dat het droog was, kwestie van die bijna 100 Nm aan de grond te krijgen op de paadjes.
Vorig weekend was ik heel blij met mijn prutsTransalpke: een 25% helling van modder op een bedje van rotsen is niet wat ik op mijn KTM wil doen.

Wat is er trouwens mis met 750cc. Ik ben geen Meoni. en U?

Ik ben ikke en die 100 Nm bljft gewoon aan de grond ook tijdens de winter. Behalve als er echt een pak sneeuw ligt blijft ie staan omdat dan zelfs vier wielen overal naar toegliijden en ik niet tussen het blik wil zitten.
Quote:

Wees blij dat er nog een constructeur is die een fiets wil bouwen die deftig offroaden aankan. De meesten, Honda voorop, hebben blijkbaar geen interesse meer.

Honda heeft nog nooit een off roader gemaakt. De trans alp of africa twin wil ik niet classificeren in die groep.

Feit blijft dat IK het een,
# achterhaald model ( zie de ST van Yamaha uit 1987)
# te weinig vermogen (zie de 74 PK van de ST)
# nul , nul innovatie
vind hebben en dat schijnt te mogen in Nederland. Over smaken valt niet te twisten maar zo een model fiets was er 25 jaar geleden al en daarom vind IK het geen nieuw ontwerp. Is dat toegestaan ?

André XT-LC

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

en ik vind hem mooi
Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk is dat toegestaan. En we moeten 't ook niet over alles eens zijn.

Nu, ik denk dat het gat in vermogen/koppel tussen de Ténéré en de Aprilia wel iets groter zal zijn dan het gaatje in de cc's.

Voor ik de KTM aanschafte ook lang naar de XT660 staan kijken. En zitten hopen op een 800 of 900cc versie, omdat ik dat blokske van de 660 pijn zou doen op 't straat. Die 900cc versie is er nooit gekomen omdat Yamaha mee wil in de PKrace en teveel naar de GS zat te kijken. Van het resultaat moeten de meesten hier ook niet weten.

Klopt, KTM is de enige die de standaard vering ongeveer juist heeft. Steek goeie veren onder een AT of een TA en je geraakt overal over en door.

Het beschikbaar zijn van onderdelen een probleem? Moet je eens iets nodig hebben voor een iets oudere Kawa, hier in België. worried2
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

mja, mooi ding ding wel: design ziet er iig goed en slank uit. ben benieuwd naar het gewicht (als dat ook substantieel minder is dan die 200kg van de adventure, dan is het leuk!)

Ik weet alleen niet of ik snel een aprillia koop: dealerschap en service is toch wel vrij beperkt in NL.

Harry

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

greenback schreef:

Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.
Verkoop in Nederland: Ton Wijler van Pharaobike in Horn.

www.pharaobike.nl

Harry

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:
Feit blijft dat IK het een,
# achterhaald model ( zie de ST van Yamaha uit 1987)
# te weinig vermogen (zie de 74 PK van de ST)
# nul , nul innovatie
vind hebben en dat schijnt te mogen in Nederland. Over smaken valt niet te twisten maar zo een model fiets was er 25 jaar geleden al en daarom vind IK het geen nieuw ontwerp. Is dat toegestaan ?

Hoezo vergelijking met de oude Super Tenere? De enige overeenkomst die ik tussen die beiden zie is dat het een 750 cc is. Aprilia hangt er een V-twin in, Yamaha deed het met een paralleltwin.
Yamaha had 75 pk (de mijne had er 102 aan het wiel met een opgevoerd 4TX-blok shy ), bij Aprilia praten ze over 100 pk (al zegt vermogen alleen echt helemaal niks, kijk naar hoe je met een 60 pk Africa Twin vooruit kan offroad... Zal je je nog over verbazen!)

En daarbij... Het is nog steeds een concept. Of zijn we de 1200Super Tenere alweer vergeten? Die is ook totaal anders geworden dan het concept eruit zag. Zullen we eerst eens afwachten tot er echt iets staat en niet alleen maar een impressie? dozey Dan kunnen we hem daarna met zijn allen lekker afbranden! Of niet... smug

Feit voor mij is enkel dat ik het niet meer zo heb op de levering van onderdelen van die Italianen, na een Elefant 900 en eenNavigator 1000. En daarom zal ik nu niet meer zo snel een Italiaan kiezen. Maar ik weet wel dat ze bij Aprilia zeker goede motoren kunnen bouwen.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mooier dan de XTZ1200....Maar in tegenstelling tot Ducati verkoopt Aprilia in Belgie voor geen meter, (Behalve scooters misschien), dus denk niet dat er veel zullen verkocht worden....
greenback

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
greenback schreef:

Is een aangepaste versie van de enduro 450 en gaat als de brandweer. Het ding kost een klein fortuin, ongeveer even duur als een LC4 rally. Betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks over te zeggen.

www.pharaobike.nl

die kostprijs zou toch kunnen meevallen...
"According to US dealer Lynburg Choppers, it’s scheduled to be available in the States in Feb 2010 at a cost of $10,499 plus tax"

Harley Davidson Aermacchi TX125 1973
Honda CB750 Candygold 1972
Naar boven
highrider

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Harry schreef:
Yamaha had 75 pk (de mijne had er 102 aan het wiel met een opgevoerd 4TX-blok shy ),

Zonder wijzigingen aan het rijgedeelte ? Erg gedurft. Ik vond de super een fijne gooi en smijtfiets en heb hem ± 7 jaar (mis) gebruikt in weer en wind , zomer en winter maar om hem naar 102 PK te brengen op het wiel (dus ± 115 pk op de kruk) met die zwabber achterbrug rolleyes4

Vervolgens krijgen we die perfecte laugh remmen van de ST . Nee die dikke 70 PK was mij ruim voldoende. Ik vond het doodzonde om de schijven om te bouwen naar 320 mm dat was die fiets me gewoon niet waard. Lijkt me wel een verplichte aanpassing als je hem oppept naar + 100PK
Quote:

bij Aprilia praten ze over 100 pk (al zegt vermogen alleen echt helemaal niks, kijk naar hoe je met een 60 pk Africa Twin vooruit kan offroad... Zal je je nog over verbazen!)

Ik heb op die AT gereden voor ik de ST kocht. Beide afgewogen. Ik weet wat beide kunnen. De AT kan niet tippen aan de ST in de verste verte niet. Kon je voor een aantal jaar geleden hier in Amsterdam sloterdijk perfect testen. Alle merken en alle typen waren aanwezig. Elke zondag weer

Maar goed, in Wormerveer schijnt de nieuwe 1200 ST te staan dus ik ga zeker even kijken en vooral proberen proef te rijden. De rijeigenschappen zijn immers doorslag gevend voor mij afweging. Ik heb nog geen bike gevonden in het offroad segment die de KTM evenaart. Ik heb zo het idee dat dat ook niet gaat lukken. Echter qua betrouwbaarheid zal de Jap zegevieren is mijn heilige overtuiging.

Blijft nog steeds staan dat die Italiaan erg veel gelijkenis heeft met de oude ST en dat ik het nieuwe nog steeds niet zie. Kuipje , luchthappers , achterbekleding , achterbrug lijn, lijkt toch veel op de ST. Net zoals de nieuwe ST veel op de GS lijkt (misschien wel te veel )

Jos van Vliet

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

greenback schreef:
Harry schreef:
greenback schreef:

www.pharaobike.nl

die kostprijs zou toch kunnen meevallen...
"According to US dealer Lynburg Choppers, it’s scheduled to be available in the States in Feb 2010 at a cost of $10,499 plus tax"

Die 450 is niet echt vergelijkbaar met die Aprilia ... wink2
Ton/pharao bike heeft er maar kort een aantal gebouw/geleverd, maar dat was niet de 450 zoals uit de link hierboven. Dat was een special met ralley opbouw, met de bedoeling gasgas te positioneren als rally fiets. In zoverre mislukt dat een een erg onbetrouwbare motor was, heel veel (electrische) kinderziekten zaten er in. Maar wellicht dat GasGas dat nu onder controle heeft, het avontuur van Pharaobike is al weer 2 jaar geleden.

groeten,

Jos

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: