Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
aquarius
|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 10:06 Onderwerp: adventure-ervaring |
|
|
Beste Adventurefreaks, gisteren heb ik een testrit gedaan met de Adventure. Wat een brute kracht heeft dat ding. Erg leuke speelfiets maar wat een trillingen krijg je te verwerken. Ik vraag me af hoe dit zich uit bij lange afstanden (last van slapende handen en voeten?). Mijn duo kloeg ook over de zware trillingen en vond dit helemaal niet aangenaam.
Wil iemand zijn ervaring delen op dit vlak. Heb trouwens vorige week een testrit gedaan met de Triumph Tiger SE. Ook een heel erg leuke fiets met veel koppel. |
|
Naar boven |
|
 |
KTM_FAN

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 12:52 Onderwerp: trillingen |
|
|
Trillingen ??
ooowkey, ik denk dat je dan nog nooit een V-twin hebt gehad.
Ik vind de Adventure totaal niet erg trillen. Een Transalp trilt misschien heel iets minder maar echt niet veel.
Het zal ongetwijfeld meer zijn dan een vier in lijn motor, maar daar heb ik dan weer nul ervaring mee.
Op lange afstanden had ik er geen last van, eerder last van de wervelingen en het zadel.... Maar anders moet je er eens langer op rijden of een ander exemplaar testen. Kan altijd iets zijn dat niet in de haak is natuurlijk. _________________ KTM-FAN |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 13:51 Onderwerp: trillingen |
|
|
Ik vind de trillingen ook meevallen.
Met welke fiets kun je en off-road (meer dan behoorlijk) en rijden als een super motard en als het moet ook nog eens met snelheid boven de 180 plus ? Noem me maar eens op die die ook allemaal in huis heeft ? Natuurlijk horen er dan wel de juiste banden op te liggen.
Ik zou als ik jou was nog eens op een andere adventure testrijden of de veerinstellingen (laten) aanpassen. Abnormale trillingen zijn niet normaal.
De adventure is denk ik samen met de GS " de fiets" voor wereldreizigers waarvoor hij dan ook vaak gebruikt wordt. Waarbij de KTM beter off-road uit de voeten kan.
Ik heb zelf meerder reizen gemaakt van rond de 7000 km. Zelfs 1000 km op een dag. Geen centje pijn... _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
André XT-LC

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 14:43 Onderwerp: |
|
|
"Zware trillingen" hoort niet! Je merkt dat ie er is en dat noem ik karakter.
Mijn duo had na 200km wel last van een houten kont.
Ik denk dat jouw proefmotor niet lekker liep _________________ Niet vies van een beetje vies... |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Zoals bovenstaande zegt, klopt het niet. Je handen en voeten gaan op mijn motor niet 'doof' voelen.
Hij rammelt een beetje, maar hoort niet bij een bepaald aantal toeren meer te trillen dan anders. Een ééncilinder doet dat wel.
Was het een nieuwe, 950 of 990? _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 25 Mrt. 2010, 21:18 Onderwerp: |
|
|
aquarius,
Heb jij soms op een zwarte gereden ? (gaat niet om de kleur in het algemeen maar dan weet ik waar ie weg komt)
Ik heb proef gereden op die zwarte en daar stuiterde je af maar degene die ik nu heb heeft nog niet 50 % van die trillingen  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Olaf
|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Ik rijdt op een zwarte 990 r , niks geen last van trillen , tuurlijk trilt hij wel iets maar na enkele keren 1100km op een dag gereden te hebben kan ik zeggen het stoort me niet .
Zou nog een keer op een andere proefrijden .
En ja het blijft een V-Twin .
Olaf _________________ AT en KTM 990R/ 690 enduro R |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 14:29 Onderwerp: |
|
|
Olaf schreef: | Ik rijdt op een zwarte 990 r ,
Olaf |
Het gaat niet om de kleur van de motor. Echter er is een zwarte 950 en die is onverkoopbaar door bovengenoemd probleem. Ze proberen het echter nog steeds bij die dozenschuivers ondanks dat die motor elke showroom van heel Nederland heeft gezien. Stond verleden jaar nog te koop zover ik weet. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 0:24 Onderwerp: |
|
|
Klinkt niet als 'normaal'. Een Adventure heeft inderdaad karakter en er zit 'leven' in de motor, maar daar kocht ik hem in ieder geval ook voor. Is natuurlijk ook een kwestie van wat je gewent bent..
Slapende handen en voeten door het trillen moet je zeker niet krijgen. Hooguit door een niet zo lekkere houding of door het te krampachtig vasthouden van je stuur.
Mocht een Adventure echt hoog op je verlanglijstje staan, maak dan nog eens een rit op een ander exemplaar. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 9:31 Onderwerp: Re: adventure-ervaring |
|
|
aquarius schreef: | Beste Adventurefreaks, gisteren heb ik een testrit gedaan met de Adventure. Wat een brute kracht heeft dat ding. Erg leuke speelfiets maar wat een trillingen krijg je te verwerken. Ik vraag me af hoe dit zich uit bij lange afstanden (last van slapende handen en voeten?). Mijn duo kloeg ook over de zware trillingen en vond dit helemaal niet aangenaam.
Wil iemand zijn ervaring delen op dit vlak. Heb trouwens vorige week een testrit gedaan met de Triumph Tiger SE. Ook een heel erg leuke fiets met veel koppel. |
Een KTM adv koop je zonder duo, sterker nog voor die enkele keer dat die mee moet, mag die blij zijn dat je hem/haar uberhaupt mee neemt. No offence, maar koop een GS van beemer of die Tiger waar je van spreekt, past wss beter bij jou/jullie. _________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 9:54 Onderwerp: Triump |
|
|
Triumph Tiger?
http://www.triumph.com Hier ruil ik de KTM wel voor in.
Nee gekheid: Mijn collega (vrouw) rijdt al jaren op een Triumph Tiger en niet alleen dagelijks woon-werk, maar ook zo naar Zuid-Frankrijk!
Kijk al eerst eens naar het prijs verschil met de KTM...!
http://www.triumph.co.uk/holland |
|
Naar boven |
|
 |
KP
|
Geplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 20:56 Onderwerp: passie |
|
|
Een KTM betekend passie en emotie! Je kunt en mag deze fiets niet vergelijken met een GS of een Tiger.
Kies je voor comfort koop dan een GS of een Tiger
Succes met je keuze.
Met vriendelijke groet,
KP
 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 28 Mrt. 2010, 2:07 Onderwerp: |