lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

rare koppeling
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mrt. 2010, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, glijvlakken van de koppelingsbooster:

Dat ding zorgt dus idd dat de koppeling zichzelf steeds harder aantrekt. Dat gedrach is dus normaal, aleen dient het geleidelijk te gebeuren en niet happend.

De mijne heeft het ook wel wat..maar ik vind het niet erg: Gewoon hard wegrijden smiley

In principe kan je dus idd de koppeling een beetje laten slippen, en ververvolgens gewoon dik gasgeven, dan trekt de koppeling zichzelf aan en rij je weg.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Heren,

Nou heb ik ook een rare koppeling, niet bij het stilstaan, maar bij het rijden.

Als ik op de snelweg zit, 140km/uur rij met iets van 5 á 6000 toeren en gas geef schiet het toerental omhoog en dan 1 á 2 seconden later pakt het blok pas weer op en zakt het toerental. Hij grijpt dus later aan. Dit was me voorheen toen ik optrok vanaf de benzinepomp ook al opgevallen, maar dan bij lage snelheid en dat is een behoorlijke klap als die in éénkeer weer aangrijpt.
Het is net of je gasgeeft met een licht ingeknepen koppeling en dan de koppeling loslaten bij hoge toeren.

Ik heb een 2003 model, en heb de drukstang nog niet vervangen naar de stalen versie, en de sproeier bij de koppeling is ook nog niet vervangen. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Is het schadelijk voor het blok als je hier te lang mee doorrijdt?

Wietse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wietse,
klinkt mij domweg in de oren als versleten koppelingsplaten.

Je bent aan het rijden, en als je de boel zwaarder gaat belasten
dan slippen de platen door lijkt mij.
wat is je km stand? ken je het verleden van de motor?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Het is de motor van Flatslide geweest. De kilometerstand is 37000 op het moment, lijkt me wel heel vroeg voor versleten koppelingsplaten toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

tja, toch zou het kunnen, of ze zijn na die 6 jaar en 37000km verglaasd.

Ik hou het op de platen, wellicht zijn er nog mensen met andere ideen? wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

het is niet heel best voor het blok. in der daad versleten platen of een serieuzer probleem.

kan ook zijn dat de oliesproeier is los getrild in zijn huisje, of simpelweg te groot is. bijde zorgt er voor dat je platen aan gort gaan.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

heel de winter stilgestaan ???? vervuilde olie te dikke olie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Apr. 2010, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

Nee rij alweer een tijdje, olie van voor de winter zit er nog in is bij 30000 km vervangen.

Ik heb al eerder problemen gehad met de Koppeling, en heb er 1 jaar geleden een Evo koppelingspomp op gezet. Nadat de evo erop gezet was had ik problemen, toen kreeg ik hem lastig in zijn 1 bij het schakelen. Toen heb ik er twee ringetje tussen gezet en was het probleem opgelost.

Vanmorgen heb ik er één ringetje tussenuit gehaald en na 200 km rijden geen problemen meer.
Hoe moeten de platen eruit zien als ze goed zijn en wanneer als ze versleten zijn? Zal morgen de platen even bekijken.

Bedankt voor de reacties
Hoop niet dat de platen versleten zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

De Adv is nu 3 keer binnen geweest in de garage voor de rare koppeling en nog steeds is dat rotding niet gerepareerd.
Het vanzelf aanspannen is er wel uit maar da's ook het enige.

Van zodra de koppeling een beetje warm wordt (gebeurt uiteraard niet zozeer bij gewoon rijden, maar wel bij manoeuvreren en bij stadsverkeer) verplaatst het aangrijppunt zich dichter en dichter bij het handvat en gelijktijdig verkort de bruikbare slag ... om knettergek van te worden furious3
Gisteren kon ik zelfs even gewoon blijven rijden met het koppelingshendel volledig tegen het handvat getrokken stunned . Het boeltje eventjes laten afkoelen (hoeft echt niet lang te zijn) en alles werkt terug(ook heel eventjes) terug normaal...

Wat zou er ondertussen gebeurd zijn :
- koppelingspomp onderaan vervangen
- koppelingspomp bovenaan gereviseerd
- aan de koppelingskorf zouden bramen gezeten hebben, die zijn eraf gevijld
- nieuwe koppelingsveren

Dit alles heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat het zichzelf aantrekken niet meer gebeurt, maar voor de rest valt er nog steeds geen meter mee te manoeuvreren.
Als die technieker nu nog eens zegt dat het volgens zijn gevoel hersteld is gaat er een bandenspoor over zijn bakk... staan wall
Volgens mij durft de tegenover zijn baas gewoon niet toegeven dat hij x aantal uren nodeloos aan mijn koppeling gewerkt heeft.

Toen ik hem een tijd geleden signaleerde dat het inschakelen van de 6de versnelling beduidend een pak meer weerstand bood dan de rest voelde hij ook "niets speciaal"....

Om toch zeker te zijn dat het niet aan mij ligt heb ik gisteren 4 cursisten met mijn Adv. wat laten heen en weer rijden op het oefenterrein en allemaal ervaarden ze hetzelfde euvel...

Om gek van te worden dizzy2

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom,

je geeft aan: "koppelingpomp bovenaan gereviseerd"

dit zal betekenen, nieuw zuigertje met o-ring er in,
als echter ook de coating van de behuizing aangetast is,
wat ik ook al eens meegemaakt heb dan blijft ondanks het revisiezuigertje de pomp intern lek, en stroomt er langzaam maar zeker (met ingetrokken koppeling) vloeistof langs het zuigertje, wat de koppeling langzaam doet opkomen.

na een paar keer pompen ben je er dan weer vanaf, maar het komt weer terug, omdat het een intern lek is, zie je nergens lekkage, de vloeistof bijft immers altijd IN het systeem.

Als je het zuigertje demonteerd, (circlip en keerring los meen ik), en met een lamp in de behuizing schijnt zie je het metteen als de cilinderwandcoating weggesleten is.

Zeker bij een lesmotor waar veel met de koppeling "gespeeld" wordt kan dit zo zijn lijkt mij.

een nog makkelijkere manier lijkt mij om eens de complete pomp van een andere motor te lenen om te testen of het daar aan ligt wink3

ik heb nog een versleten behuizing liggen, het lichte gedeelte op de cilinderwand is de plek waar de coating weggesleten is.
(zie foto)



pompje 004.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  104.84 KB
 Weergegeven:  239 keer

pompje 004.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vrom schreef:
De Adv is nu 3 keer binnen geweest in de garage voor de rare koppeling en nog steeds is dat rotding niet gerepareerd.
Het vanzelf aanspannen is er wel uit maar da's ook het enige.

Van zodra de koppeling een beetje warm wordt (gebeurt uiteraard niet zozeer bij gewoon rijden, maar wel bij manoeuvreren en bij stadsverkeer) verplaatst het aangrijppunt zich dichter en dichter bij het handvat en gelijktijdig verkort de bruikbare slag ... om knettergek van te worden furious3
Gisteren kon ik zelfs even gewoon blijven rijden met het koppelingshendel volledig tegen het handvat getrokken stunned . Het boeltje eventjes laten afkoelen (hoeft echt niet lang te zijn) en alles werkt terug(ook heel eventjes) terug normaal...

Wat zou er ondertussen gebeurd zijn :
- koppelingspomp onderaan vervangen
- koppelingspomp bovenaan gereviseerd
- aan de koppelingskorf zouden bramen gezeten hebben, die zijn eraf gevijld
- nieuwe koppelingsveren

Dit alles heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat het zichzelf aantrekken niet meer gebeurt, maar voor de rest valt er nog steeds geen meter mee te manoeuvreren.
Als die technieker nu nog eens zegt dat het volgens zijn gevoel hersteld is gaat er een bandenspoor over zijn bakk... staan wall
Volgens mij durft de tegenover zijn baas gewoon niet toegeven dat hij x aantal uren nodeloos aan mijn koppeling gewerkt heeft.

Toen ik hem een tijd geleden signaleerde dat het inschakelen van de 6de versnelling beduidend een pak meer weerstand bood dan de rest voelde hij ook "niets speciaal"....

Om toch zeker te zijn dat het niet aan mij ligt heb ik gisteren 4 cursisten met mijn Adv. wat laten heen en weer rijden op het oefenterrein en allemaal ervaarden ze hetzelfde euvel...

Om gek van te worden dizzy2


Mogen wij weten welke geweldige dealer je in onderhoud gaat?

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag nog eens gesimuleerd en het zichzelf aantrekken van de koppeling is er dus niet uit zoals ik aanvankelijk dacht.
De koppeling is dus nog net even slecht als voor ik 'm de eerste keer binnen deed.

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

't lijkt er op dat je koppelingspomp bovenaan geen nieuwe olie aanzuigt als je de koppeling helemaal los laat: 't is dus alsof de koppelingshendel altijd lichtjes aangetrokken blijft.

Komt de hendel wel helemaal goed terug? komt ie misschien tegen de kap aan??

Anders zou ik idd de koppelingspomp bovenaan verdenken (aanzuig gaatje in het huis verstopt?)

Snelste manier om dat te testen is natuurlijk even de hele hendel+pomp omwisselen met een ander: de dealer zou daar geen moeite mee moeten hebben.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mag ik een onnozele suggestie doen ?
Speel eens met dat regeldraaiknopje voor de speling van het hendel...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Mei. 2010, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Mag ik een onnozele suggestie doen ?
Speel eens met dat regeldraaiknopje voor de speling van het hendel...


Been there... same sh!t

Het hendel komt inderdaad tegen de kap, maar tegen dan is ze volgens mij intern al lang helemaal gelost. Ze heeft ook nog nooit doorgeslipt of zo.

@ Raket: mag ik deze week ne keer langs komen voor een second opinion ? Misschien voel jij iets anders aan dan ik...

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif