lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

rare koppeling
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 17:54    Onderwerp: rare koppeling Reageer met quote

Ik dacht gisteren en vandaag eerst dat ik het fenomeen van Motorcycle Boy van een tijdje terug ook voorhad, maar ik weet het niet goed... bon, wat gebeurt er :

- het intrekken van de koppeling gebeurt geheel normaal, dus daar is niets aan de hand.

- bij het lossen van de koppeling echter voel ik dat ze quasi onmiddellijk aangrijpt (in ieder geval vroeger dan voorheen) en dat de slag maar een kwart is van normaal.

Bij koude motor kan het zelfs zijn dat de koppeling lost met een fractie vertraging, maar dan plots, vergezeld van een kort schurend geluid.
Het klinkt en voelt in ieder geval allemaal niet gezond undecided

- Zelfs als het fenomeen zich nét voorgedaan gebeurt het inknijpen van de koppeling terug perfect normaal zoals altijd, dus daar verandert er niets aan de slag.

Que pasa huh2

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be


Laatst aangepast door Vrom op Do, 18 Mrt. 2010, 19:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt alsof je last hebt van het "aangrijpprobleem" wat sommige lc888 wel eens hebben.
De buitenste stalen kopp plaat hapt dan op de alu drukplaat in,
lees hier, http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1156&highlight=aangrijpen

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het "happen" gebeurt enkel bij koude motor zoals ik het nu aanvoel...
De rest doet zich ook bij warme motor voor.

Andere olie zou best kunnen want hij is vorige week op groot onderhoud geweest (al voor de 2de keer sinds ik 'm heb in dezelfde garage, en na de vorige oliewissel niks speciaal ondervonden worried2, 't zou me verwonderen dat ze nu andere olie gebruikt hebben dan vorige keer) .

Ik heb net de factuur er eens bijgenomen en de olie is 15W50

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

dat eerder aangrijpen zou kunnen duiden op een lekkende koppelingscilinder, heeft echter niets met dat happen te maken.
schroef even het dekseltje van het vloeistof reservoir op het stuur los,
als het niveau sterk gedaald is, dan heb je een lekkende cilinder.
(al is het maar om dat uit te sluiten).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n klein beetje "happen" bij koude motor doet die van mij al sedert aankoop. Na minder dan een kilometer is dat al gedaan.

Dat veranderen van de slag doet idd sterk denken aan de koppelingscylinder. Hoeveel kilometer hebt ge ondertussen ? 30-35k ?
Dan is't zo'n beetje het moment grin .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Zo'n klein beetje "happen" bij koude motor doet die van mij al sedert aankoop. Na minder dan een kilometer is dat al gedaan.

Dat veranderen van de slag doet idd sterk denken aan de koppelingscylinder. Hoeveel kilometer hebt ge ondertussen ? 30-35k ?
Dan is't zo'n beetje het moment grin .


Awel, hoe dat ge't weet, hij zit aan bijna 34k stunned

't Is nog garantie dus terug naar Diest sad3

Wel tof zo voor een cursusweekend furious3

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

er zit niet genoeg koppelingsvloeistof in je systeem. bijvullen en kijken waarom het weg is, je slave zal wel gekanteld hebben en nu de helft kwijt zijn van de olie.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Als ze een pomp hebben is dat maar een half uurtje werk. Anderzijds weet ge redelijk zeker dat zo'n originele binnen dik 30k weer de geest geeft. Als ge gerust wil zitten nekeer een EVO of HOSI monteren...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Edoch.... daarnet rap even het dekselke van de koppelingspomp op het stuur geopend en dat stond nog bomvol sleepy
_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb dat variabele drukpuntfenomeen nog steeds. Maar ik heb er geen last van. Ik aanvaard de aanwezigheid ervan en let er natuurlijk wel op of het erger wordt of niet. Ben daar zelfs mee naar Roemenië geweest. Niks aan de hand. Op of naast de weg, die koppeling gaf geen krimp. En daar zit een normale ktm-pomp op.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 756
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 20 Mrt. 2010, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Als ze een pomp hebben is dat maar een half uurtje werk. Anderzijds weet ge redelijk zeker dat zo'n originele binnen dik 30k weer de geest geeft. Als ge gerust wil zitten nekeer een EVO of HOSI monteren...

De duitse (Hosi) en de engelse (Oberon) zijn met bakken te vinden op Ebay heb ik gezien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Za, 20 Mrt. 2010, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Niks Ebay... garantiebay zal beter zijn grin

En dat wisselend aangrijppunt is zo niet van "'k heb precies een gevoel..."
Neenee, de ene keer ligt mijn aangrijppunt pakweg 2 cm van het hendel, de andere keer amper aan paar mm.
De ene keer is de slag zelf een paar cm, de volgende keer is er bijna geen slag.
Enfin, 't is vandaag gelukt, 't zal morgen ook wel lukken. Maandag eens bellen naar Diest thinking

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 20 Mrt. 2010, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

dat ruw aangrijpen en wisselen van aangrijppunt komt omdat de koppelings-versterker niet goed werkt: Dit is een ding met schuine klauwen die in de koppeling zit.

Als die glijvlakken niet zuiver zijn gebeurt dat.


Die koppelingsversterker drukt de koppeling extra aan, als er kracht gevraagd wordt.
Het is een zelfversterkerd systeem dus.. en daardoor hapt de koppeling dan ook.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vrom



Geregistreerd op: 25-11-2008
Berichten: 188
Woonplaats: Schellebelle - B -

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Net terug van de garage en zoals ik verwacht had heeft Dr Bean hoogst waarschijnlijk gelijk.
Zij hielden het op de koppelingspomp en hebben een nieuwe gemonteerd (die zit er dan ook alvast in pleased ), maar het probleem blijft bestaan...

Ondertussen heb ik een manier gevonden om het uit te lokken :

- Bij stilstand gewoon remmen en de koppeling zachtjes laten komen tot ik voel dat ze aangrijpt
- Als ik op dat punt de koppeling gelijk hou en dus niet verder los is het alsof ze intern vanzelf lost, want de motor begint vanzelf steeds harder te trekken tot hij gewoon stilvalt

Het is dus alsof er intern door de opgewekte warmte van een slepende koppeling iets gebeurt...
Deze week geen tijd wegens hun opendeurdag maar begin volgende week mag hij binnen... wordt vervolgd undecided

_________________
Verantwoord jezelf nooit, uw vrienden hebben het niet nodig en uw vijanden geloven het toch nooit.

www.VROM-rijopleidingen.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Mrt. 2010, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Grijpt bij mij ook niet lekker aan.
Hosi koppeling bracht verbetering maar is niet voldoende.

Dr_Bean schreef:

Als die glijvlakken niet zuiver zijn gebeurt dat.


Glijvlakken van de "korf"?
En wat is de oplossing, nieuw plaatsen.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif