lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Akra's en andere eindpotten
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 20:09    Onderwerp: c Reageer met quote

Theo.nl schreef:
ff een mailtje gedaan aan Sommer, of het kwaad kon met de 950 te rijden met de Wings/Akra's vanaf de eerste km's !~

dit was het antwoord:

Die Montage der Akrapovic an der 950 können zu jedem Zeitpunkt erfolgen, also im Neuzustand, bei der ersten Inspektion oder auch später.
Es liegen hierdurch keine Einschränkungen vor
Mit sportlichen Grüßen
SOMMER KTM



Hij adviseerde verder nog een 16 tands te monteren en de Sommer's door,...oftewel het sportluchtfilter.

Je moet gaan rijden zoals op die ene foto,
ik bedoel wings links, en origineel rechts grin

Rechts zal veeeeel warmer worden als links,
dat kan ik je alvast verklappen pleased

Groet Daan!

Die 16 tands zit er al op, en het Filter heb ik al liggen en komt er na de 1000 beurt op !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

tis niet echt een sportfilter hoor.

tis alleen maar een extra gat aan de zijkant van de luchtbox (VOOR het filter) zodat het drukverloop in het filtehuis iets beter is, VOORAL na montage van de Akra's: met Akra's en zonder Sommer-filterdekseltje is de LC8 soms wat bokkig onderin (maar dat lijkt bij de 2004 en 2005 modellen minder erg te zijn dan bij de 2003, waarom weet ik ook niet)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 0:13    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ze gisteren ook maar besteld (de Wings). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

groet Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze ook besteld..... evilgrin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het zo bekijk, krijgt Marovic het nog druk. Als dat maar niet betekend, dat de levertijd langer wordt!!
Zit vol verwachting.

groet Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Las in Moto73 het eindverslag van de langeduurstest van de 950. Al met al zijn ze daar helemaal wild van de 950 thumbsup .

Wel las ik dat bij de vermogenstest bleek dat het monteren van de Akra's met en zonder DB-killer niet of nauwelijks invloed had op het vermogen.

Hebben lieden hier met gemonteerde Akra's (op de 950 natuurlijk) die ervaring ook, het geluid is natuurlijk wel geweldig, maar om daar dan ruim 900 euro voor neer te leggen.

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Tjaffel schreef:
Las in Moto73 het eindverslag van de langeduurstest van de 950. Al met al zijn ze daar helemaal wild van de 950 thumbsup .

Wel las ik dat bij de vermogenstest bleek dat het monteren van de Akra's met en zonder DB-killer niet of nauwelijks invloed had op het vermogen.

Hebben lieden hier met gemonteerde Akra's (op de 950 natuurlijk) die ervaring ook, het geluid is natuurlijk wel geweldig, maar om daar dan ruim 900 euro voor neer te leggen.


Het is eigenlijk allemaal al besproken Tjaffel, (lees terug in deze topic) eigenlijk zijn mijnsinziens Akra's onevenredig duur tov wings oid.

Desalniettemin zijn Akra's toch de lichtste, de mooiste,(al zal niet iedereen het mee eens zijn),zijn Akra's dyno getest,(en bv wings zijn alleen getest tov Akra's.

En Zijn Akra's origineel KTM accesoire, dus met garantiegevalletjes (die bij de 950 toch nog wel eens voorkomen) zul je niet van de dealer te horen krijgen, "ja maar je hebt er vreemde uitlaten opzitten"

Originele onderdelen zijn bijna altijd duurder, kijk maar naar de prijs van remblokken , tandwielen en dat soort onderdelen!

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Even de hele topic doorgelezen, meeste is inderdaad besproken. Toch eerst even lezen voor ik wat schrijf grin2 grin grin2

Groet Gerrit!

_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Op zich wel iets om over na te denken:

Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!
Mijn LC8 is 1x naar Sommer geweest om eens naar de afstelling te kijken: Eerst as-is op de testbank, toen afstellen, luchtfilter klepje etcetc.
Toen weer op de testbank, maar heel weing verschil... maar op de weg:wauw! Duidelijk veel soepelen er sterker onderin.

kortom: Testbank is leuk, maar zegt lang niet alles. Immer hoe vaak rij je zoals je op een testbank doet?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Op zich wel iets om over na te denken:

Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!


Dat klopt denk ik wel,....de 'drivebility' verbeterd en dat voel je wel degelijk.
Dat er garantie op de Acra's zit betwijfel ik!? Op de Acra's van Aprilia zat ook geen garantie,...zijn racepijpen en vallen niet onder garantie ondanks dat het een "originele" accessoire is. Mischien is het bij KTM beter geregeld......

Tutu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Tutu schreef:
Dr_Bean schreef:
Op zich wel iets om over na te denken:

Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!


Dat klopt denk ik wel,....de 'drivebility' verbeterd en dat voel je wel degelijk.
Dat er garantie op de Acra's zit betwijfel ik!? Op de Acra's van Aprilia zat ook geen garantie,...zijn racepijpen en vallen niet onder garantie ondanks dat het een "originele" accessoire is. Mischien is het bij KTM beter geregeld......

Tutu


Hoi!

Met die garantie doel ik niet zozeer op de pijpen zelf, maar op gevalletjes
als bv een slecht lopend blok, of erger nog een kapot gedraaid blok.

Een dealer die dan onder een schadeclaim uit wil komen zal dan snel een beroep doen op het feit dat er geen originele spullen op de motor gemonteerd zijn.

Bv het kloppende geluid van mijn LC8 werd volgens mijn (ex) dealer uit R,dam misschien wel veroorzaakt door het Sommer deksel!
Ik heb destijds dat argument van tafel geveegd door hem een ritje te laten maken met de luchtsleuf afgetaped! grin

Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mrt. 2005, 0:07    Onderwerp: Reageer met quote

Verschil tussen Orgineel en Akra's + Sommer luchtfilterdeksel is volgens mij ..............negen M8-boutjes.
rolleyes rolleyes3 rolleyes2 rolleyes4 dizzy2 rolleyes5



images.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  1.96 KB
 Weergegeven:  8303 keer

images.jpg



_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mrt. 2005, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag net dat je voor de wings inmiddels ook Vonkenvangertjes kan kopen:
http://adventurersworkshop.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=KTM_950_Adventure_Exhaust

Helaas geen plaatje erbij, Ik ben wel benieuwd hoe die er uit zien en of ze misschien ook passen op de Akra's (danwel passend (na) te maken zijn)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, heb ze vandaag binnen gekregen, heeft niet eens zo lang geduurd. Ziet er allemaal mooi uit. Helaas heeft hij wel de logo's op de uitlaten gezet, terwijl ik erom gevraagd had deze los mee te leveren. Maar goed het ziet er niet verkeerd uit en om ze nu weer terug te sturen!!
Hoe rijden de meeste van jullie met de Wings, met of zonder db-killer, want zonder vind ik hem toch wel een beetje erg veel aanwezig. Heb ook wel het idee dat het afremmen op de motor minder is geworden, kan dat? Het lijkt allemaal wat soepeler te gaan. Heeft iemand trouwens ervaring met een dynojetkit op de adventure, zit erover te denken om maar eens bij die zaak te gaan kijken. Zit hier namelijk in de buurt en een collega heeft het ook bij zijn motor laten doen (cb500) en die zegt dat het daarna net even wat lekkerder loopt. Hij had ook een sportdemper gemonteerd en heeft daarna zo'n dynojetkit erop laten monteren.

groeten Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb Akra's. MET DB killer. Zonder is vast mooi, maar ik wordt er doof van en de mensen die toch al niet van motorfietsen houden worden er ook niet gelukkiger van.

Dynojetkit: Sommer schijnt uitgebreid getest te hebben en komt deze zomer nog met een tuningsaftelling die de LC8 nog wat vlotter zou moeten maken. Maar het is allemaal een beetje 'gevoelskwestie' heel veel valt er niet te halen.
Van rijkere afstelling gaat de motor meestal wat fijner aanvoelen (ronder), maar dat is anderzijds niet goed voor milieu en protemonnaie, want meer verbruik.

Ik ben wel benieuwd of ze met een dynobank nog wat kunnen doen. Zou leuk zijn als je de resultaten hier wilt posten!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 5 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif