Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 20:09 Onderwerp: c |
|
|
Theo.nl schreef: | ff een mailtje gedaan aan Sommer, of het kwaad kon met de 950 te rijden met de Wings/Akra's vanaf de eerste km's !~
dit was het antwoord:
Die Montage der Akrapovic an der 950 können zu jedem Zeitpunkt erfolgen, also im Neuzustand, bei der ersten Inspektion oder auch später.
Es liegen hierdurch keine Einschränkungen vor
Mit sportlichen Grüßen
SOMMER KTM
Hij adviseerde verder nog een 16 tands te monteren en de Sommer's door,...oftewel het sportluchtfilter.
Je moet gaan rijden zoals op die ene foto,
ik bedoel wings links, en origineel rechts
Rechts zal veeeeel warmer worden als links,
dat kan ik je alvast verklappen
Groet Daan!
Die 16 tands zit er al op, en het Filter heb ik al liggen en komt er na de 1000 beurt op ! |
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 21:11 Onderwerp: |
|
|
tis niet echt een sportfilter hoor.
tis alleen maar een extra gat aan de zijkant van de luchtbox (VOOR het filter) zodat het drukverloop in het filtehuis iets beter is, VOORAL na montage van de Akra's: met Akra's en zonder Sommer-filterdekseltje is de LC8 soms wat bokkig onderin (maar dat lijkt bij de 2004 en 2005 modellen minder erg te zijn dan bij de 2003, waarom weet ik ook niet)
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 0:13 Onderwerp: |
|
|
Heb ze gisteren ook maar besteld (de Wings). Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
groet Wilfred
|
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 9:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze ook besteld.....
|
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 10:07 Onderwerp: |
|
|
Als ik het zo bekijk, krijgt Marovic het nog druk. Als dat maar niet betekend, dat de levertijd langer wordt!!
Zit vol verwachting.
groet Wilfred
|
|
Naar boven |
|
|
Tjaffel
Geregistreerd op: 7-12-2004 Berichten: 120 Woonplaats: Ten Boer
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Las in Moto73 het eindverslag van de langeduurstest van de 950. Al met al zijn ze daar helemaal wild van de 950 .
Wel las ik dat bij de vermogenstest bleek dat het monteren van de Akra's met en zonder DB-killer niet of nauwelijks invloed had op het vermogen.
Hebben lieden hier met gemonteerde Akra's (op de 950 natuurlijk) die ervaring ook, het geluid is natuurlijk wel geweldig, maar om daar dan ruim 900 euro voor neer te leggen.
_________________ Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Tjaffel schreef: | Las in Moto73 het eindverslag van de langeduurstest van de 950. Al met al zijn ze daar helemaal wild van de 950 .
Wel las ik dat bij de vermogenstest bleek dat het monteren van de Akra's met en zonder DB-killer niet of nauwelijks invloed had op het vermogen.
Hebben lieden hier met gemonteerde Akra's (op de 950 natuurlijk) die ervaring ook, het geluid is natuurlijk wel geweldig, maar om daar dan ruim 900 euro voor neer te leggen. |
Het is eigenlijk allemaal al besproken Tjaffel, (lees terug in deze topic) eigenlijk zijn mijnsinziens Akra's onevenredig duur tov wings oid.
Desalniettemin zijn Akra's toch de lichtste, de mooiste,(al zal niet iedereen het mee eens zijn),zijn Akra's dyno getest,(en bv wings zijn alleen getest tov Akra's.
En Zijn Akra's origineel KTM accesoire, dus met garantiegevalletjes (die bij de 950 toch nog wel eens voorkomen) zul je niet van de dealer te horen krijgen, "ja maar je hebt er vreemde uitlaten opzitten"
Originele onderdelen zijn bijna altijd duurder, kijk maar naar de prijs van remblokken , tandwielen en dat soort onderdelen!
Groet Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Tjaffel
Geregistreerd op: 7-12-2004 Berichten: 120 Woonplaats: Ten Boer
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Even de hele topic doorgelezen, meeste is inderdaad besproken. Toch eerst even lezen voor ik wat schrijf
Groet Gerrit!
_________________ Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 20:10 Onderwerp: |
|
|
Op zich wel iets om over na te denken:
Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!
Mijn LC8 is 1x naar Sommer geweest om eens naar de afstelling te kijken: Eerst as-is op de testbank, toen afstellen, luchtfilter klepje etcetc.
Toen weer op de testbank, maar heel weing verschil... maar op de weg:wauw! Duidelijk veel soepelen er sterker onderin.
kortom: Testbank is leuk, maar zegt lang niet alles. Immer hoe vaak rij je zoals je op een testbank doet?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Tutu
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 550 Woonplaats: Zeewolde
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Op zich wel iets om over na te denken:
Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!
|
Dat klopt denk ik wel,....de 'drivebility' verbeterd en dat voel je wel degelijk.
Dat er garantie op de Acra's zit betwijfel ik!? Op de Acra's van Aprilia zat ook geen garantie,...zijn racepijpen en vallen niet onder garantie ondanks dat het een "originele" accessoire is. Mischien is het bij KTM beter geregeld......
Tutu
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Do, 17 Mrt. 2005, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Tutu schreef: | Dr_Bean schreef: | Op zich wel iets om over na te denken:
Een motor kan compleet ander lopen, ander reageren op het gas en anders/sneller/fijner accelereren, ZONDER dat je op de testbank enig verschil ziet!
|
Dat klopt denk ik wel,....de 'drivebility' verbeterd en dat voel je wel degelijk.
Dat er garantie op de Acra's zit betwijfel ik!? Op de Acra's van Aprilia zat ook geen garantie,...zijn racepijpen en vallen niet onder garantie ondanks dat het een "originele" accessoire is. Mischien is het bij KTM beter geregeld......
Tutu |
Hoi!
Met die garantie doel ik niet zozeer op de pijpen zelf, maar op gevalletjes
als bv een slecht lopend blok, of erger nog een kapot gedraaid blok.
Een dealer die dan onder een schadeclaim uit wil komen zal dan snel een beroep doen op het feit dat er geen originele spullen op de motor gemonteerd zijn.
Bv het kloppende geluid van mijn LC8 werd volgens mijn (ex) dealer uit R,dam misschien wel veroorzaakt door het Sommer deksel!
Ik heb destijds dat argument van tafel geveegd door hem een ritje te laten maken met de luchtsleuf afgetaped!
Daan!
|
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Zo, heb ze vandaag binnen gekregen, heeft niet eens zo lang geduurd. Ziet er allemaal mooi uit. Helaas heeft hij wel de logo's op de uitlaten gezet, terwijl ik erom gevraagd had deze los mee te leveren. Maar goed het ziet er niet verkeerd uit en om ze nu weer terug te sturen!!
Hoe rijden de meeste van jullie met de Wings, met of zonder db-killer, want zonder vind ik hem toch wel een beetje erg veel aanwezig. Heb ook wel het idee dat het afremmen op de motor minder is geworden, kan dat? Het lijkt allemaal wat soepeler te gaan. Heeft iemand trouwens ervaring met een dynojetkit op de adventure, zit erover te denken om maar eens bij die zaak te gaan kijken. Zit hier namelijk in de buurt en een collega heeft het ook bij zijn motor laten doen (cb500) en die zegt dat het daarna net even wat lekkerder loopt. Hij had ook een sportdemper gemonteerd en heeft daarna zo'n dynojetkit erop laten monteren.
groeten Wilfred
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Ik heb Akra's. MET DB killer. Zonder is vast mooi, maar ik wordt er doof van en de mensen die toch al niet van motorfietsen houden worden er ook niet gelukkiger van.
Dynojetkit: Sommer schijnt uitgebreid getest te hebben en komt deze zomer nog met een tuningsaftelling die de LC8 nog wat vlotter zou moeten maken. Maar het is allemaal een beetje 'gevoelskwestie' heel veel valt er niet te halen.
Van rijkere afstelling gaat de motor meestal wat fijner aanvoelen (ronder), maar dat is anderzijds niet goed voor milieu en protemonnaie, want meer verbruik.
Ik ben wel benieuwd of ze met een dynobank nog wat kunnen doen. Zou leuk zijn als je de resultaten hier wilt posten!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|